Haluaisin viedä lapset lomalla laskettelemaan, mutta
en tiedä mistä rahat siihen. Ovat pari kertaa elämässään lasketelleet, ja nyt puhuvat taas miten ois ihan kiva päästä lasketteleen...kaverinsa käyvät lapin hiihtokeskuksissa ja toiset ulkomailla...mä mietin miten saisin edes kerran vuokrattua välineet noille teineille ja hissiliput. Se ehkä jotenkin vielä menis, mutta eihän noilla oo ees mitään toppa/lasketteluhousuja. Nekin pitäis kai ostaa. Huoh.
Kommentit (9)
Missä vaatteissa lapsesi ulkoilee talvisin? Kyllä meidän teinareilla on aina ollut toppavaatteet vaikkei lasketellakaan, ulkona pitää tareta muutenkin.
No, niin tai näin. Jos ei ole varaa, ei ole. Sille ei mitään voi, jos toiset käy. Vaikka harmittaisi, kyllä kai teinikin ymmärtää, ettei kaikkeen riitä rahat.
Jos on nollakeli, niin tarkenee kyllä vaikka verkkareissakin jos on kerrasto/pitkät kalsarit alla. Ja kyllä nyt jonkunnäköisiä toppavaatteita saa alesta välillä tosi halvalla. Kalliimpia ne välinevuokrat ja hissiliput on, tosin niissäkin on joskus kampanjoita, kannattaa esim katsoa nyt, onko missään ystävänpäivänä 2 yhden hinnalla -tarjouksia.
Voi jos mulla olisi ylimääräistä ni antasin sulle ne rahat. Tiedän mitä on kun ei ole rahaa antaa lapsille jotain ylimäärästä kivaa. Toivon että ihme tapahtuu ja saat ne rahat yllättävästä paikasta.
Vierailija kirjoitti:
Missä vaatteissa lapsesi ulkoilee talvisin? Kyllä meidän teinareilla on aina ollut toppavaatteet vaikkei lasketellakaan, ulkona pitää tareta muutenkin.
No, niin tai näin. Jos ei ole varaa, ei ole. Sille ei mitään voi, jos toiset käy. Vaikka harmittaisi, kyllä kai teinikin ymmärtää, ettei kaikkeen riitä rahat.
Ei ole ostettu toppahousuja, kun eivät niitä käytä. Alakoululaisella on toppahaalari, mutta teinipojilla vain takit. Käyttävät pitkiä kalsareita ja päällä collarihousut tai farkut. Mutta lasketellessa olis varmaan tarve kunnon ulkohousuihin, hirvee rahanmeno vaan jos yhdeksi päiväksi hankkii kaikki vaatteista välineisiin ja lippuihin.
Ja kyllähän ne ymmärtää ettei ole varaa kaikkeen mihin kavereiden perheissä, eivät oikein koskaan edes pyydä mitään. Vähän sivulauseessa ovat sanoneet että laskettelu olis mukavaa, siksi itse olen asiaa ajatellut että voisinpa lomalla tarjota niille päivän jossain lähiseudun rinteessä. Se tuntuis niille varmaan yhtä isolta jutulta, kuin jossain toisessa perheessä se ulkomaan loma. Ap
Tuu meidän pihalle Vantaalle laskettelemaan. Olen kolannut sellaisen mäen pihan lumista, että vetää veroja Alpeille. Voin työntää kolalla laskettelijat hissin sijasta ylös. Varastossa on suksia ja voin lämmittää kaakaota, jos tulee kylmä.
Ehkä siellä rinteessä pärjää ilman toppahousujakin? En tiedä, en itse harrasta lajia.
Olispa ees vähän halvempaa.