Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmaat raidat pois yliherkän hiuksista?

Vierailija
21.06.2015 |

Olen käynyt parikymmentä vuotta kampaajalla trimmaamassa ja raidoittamassa tasapitkää, luonnonkiharaa, luonnostaan monivärisen vaaleahkon keskiruskeaa ja hyvin nopeasti kasvavaa kuontaloani. Nyt tuntuu siltä, että 130 euroa 2-3 kuukauden välein on liikaa varsinkin, kun ainoa näkyvä tulos on kahden harmaan, leveän otsaraidan pysyminen näkymättömissä jonkin aikaa.

Päätin värjätä hiukseni ensin tasaisesti hellävaraisimmalla ja luonnollisimmalla vaaleanruskealla kampaamovärillä ja jatkaa myöhemmin samalla värillä vain noiden raitojen peittämistä. Kymmenen minuutin vaikutusajan jälkeen päälakeani alkoi poltella, joten pesin värin pois. Kirvelyä kesti vielä pari päivää, väri ei ollut ehtinyt tarttua ollenkaan.

Olen siis yliherkkä. Olen saanut vastaavan ihoreaktion yhdestä hajuvedestä ja lievää kirvelyä lähes kaikista hajustetuista deodoranteista, mutta en hiusväreistä. Harmittaa.

Onko olemassa hiusvärejä, joilla voisin sävyttää nuo kaksi harmaata raitaa vähemmän huomiotaherättäviksi? Jokin pari pesuväliä kestävä ja tyynyliinaa sotkematon mascaran tyyppinen ratkaisu olisi varmaan paras, mutta en löydä sellaisia omin avuin. Onko joku teistä löytänyt tähän jonkin hienon ratkaisun?

Ja se pitää vielä sanoa, että mielestäni sopivia kasvoja kehystävät kokoharmaat ja valkoiset, harmaaraidalliset hiukset (kuten vanhemmillani) ovat upeat. Minä näytän näine naamoineni ja harmaine raitoineni vain vanhalta. Etsin netistä lähinnä vastaavaa mallia ja löysinkin. Näihin kymmenen senttiä lisää pituutta ja raita kummallekin ohimolle, ja on kuin peiliin katsoisi, naamaa myöten mutta sentään pulisonkeja vaille:

http://www.yeshairstyles.com/sweeney-todds-white-streaked-hairstyle-johnny-depp-hairstyles

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut aiemminkin, että aloitukseni ei näy, jollen ensin käy vastaamassa siihen itse. Vastaan siis nyt ja toivon, että edes yksi kohtalotoveri huomaa.

Ap

Vierailija
2/9 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hiusväreille allergisoituneena oon voinut käyttää kampaajan laittamia Elumen-värejä. Oon siis blondi, eivätkä Elumenit aiheuta mitään allergiaa. Toinen, mikä ei aiheuta, on raidoitusaine, jolla siis vaaleita raitoja. Siis sellanen raita-aine, jossa ei mitään sävyjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 16:37"]

Itse hiusväreille allergisoituneena oon voinut käyttää kampaajan laittamia Elumen-värejä. Oon siis blondi, eivätkä Elumenit aiheuta mitään allergiaa. Toinen, mikä ei aiheuta, on raidoitusaine, jolla siis vaaleita raitoja. Siis sellanen raita-aine, jossa ei mitään sävyjä.

[/quote]

Muuten hyvät neuvot, mutta en halua maksaa kampaajalle maltaita kahden raidan tekemisestä ja nimenomaan haluan nuo hehkuvan räikeät vaaleat kontrastitupsut vaikka maantienruskeiksi. :)

Ap

Vierailija
4/9 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa niitä Elumeneja netistä ja tee ite. Elumeneilla siis on helppo tehdä nimenomaan ruskeita sävyjä. Nro 3

Vierailija
5/9 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä joutuu maksamaan noin paljon parin tupsun värjäyksestä? Vaihda kampaajaa!

Vierailija
6/9 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta raita-ainetta ja raidoittele itse.

Vierailija
7/9 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 16:43"]

Tilaa niitä Elumeneja netistä ja tee ite. Elumeneilla siis on helppo tehdä nimenomaan ruskeita sävyjä. Nro 3

[/quote]

Löysin Elumenin värikartan, ja siinäpä on useampikin juuri sopiva sävy. Tietoa on kyllä tosi hankala löytää. Kuvista päätellen aine on yhdessä ainoassa pullossa - voikohan siitä käyttää vain vähän kerrallaan vai onko koko pullo käytettävä samalla kertaa kuten näissä perinteisemmissä väreissä? (Nro 7 - kahdelle tupsulle tulee raidoitusaineesta aikamoinen hinta juuri tämän takia.)

Ulkomailta näköjään voi ostaa Elumenia, mutta voiko Suomesta? Englanti ja saksa sujuvat kyllä, mutta suomalainen kauppa tai verkkokauppa olisi parempi.

Ja numero kutoselle: olen saanut kyllikseni kampaajista, oli hinta mikä hyvänsä. Haluan pitää hiusteni mallin juuri tällaisena kuin se on, mutta yhtä eläkkeelle jäänyttä, kuusvitosenakin pitkätukkaista salonginomistajaa lukuunottamatta joka ikinen kampaaja on halunnut lyhentää/ohentaa/kerrostaa hiuksiani, jotkut jopa (ikäni takia?) tehdä hurjan muodonmuutoksen ja saksia hiukseni lyhyiksi. En halua tehdä enää yhtään hillittömän kallista virhettä.

Vierailija
8/9 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä Elumenia tartte käyttää kokonaan kerralla, koska siinä ei ole erikseen sekoitettavaa hapetetta. En tiiä ostopaikoissa, kun ite laitan kampaajalla, mutta tiiän, että moni tilaa netistä. Edelleen nro 3

Vierailija
9/9 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 17:19"]

Ei sitä Elumenia tartte käyttää kokonaan kerralla, koska siinä ei ole erikseen sekoitettavaa hapetetta. En tiiä ostopaikoissa, kun ite laitan kampaajalla, mutta tiiän, että moni tilaa netistä. Edelleen nro 3

[/quote]

Kiitos neuvoista, ehkäpä löydän jostain sitkeällä etsimisellä. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi