Millä raikastaa hengitys kun purkka ja pastillit ei käy
IBS ja kaikki sokerialkoholi-makeutusaineet ärsyttää vatsaa. Töissä en voi ruuan jälkeen hampaita pestä. Onko ainoa vaihtoehto suuvesi?
Kommentit (30)
Säällinen ruokavalio ja jokailtainen hammasvälien puhdistus.
Muakin kiinnostaa tää samasta syystä! Maitotuotteitakaan en voi syödä, joten netistä lukemani vinkki syödä ruokailun jälkeen pala juustoa ei toimi ainakaan mulla.
Omena ainakin mulla raikastaa suuta ja hampaista tulee puhtaan tuntuiset kun kunnolla pureskelee :)
Syötä muille ihmisille pastilleja, niin eivät haista sinua. Toimii hyvin esim. krapulaisen ihmisen lähettyvillä -kun itse syö jotain mentholia, ei haista toisten löyhkää.
Mä en voi syödä omenaakaan siitepölyallergian takia. :D eikä se edes sovi fodmap-ruokavalioon. -4
Mukä on IBS ja miksi sokeri ja alkoholi ärsyttävät vatsaa?
.
Kysyn, koska mulla karmeita vatsakipukohtauksia, joista olen mennyt päivystykseenkin. Syytä ei ole löytynyt, joten koekilen ruokavaliohoitoa.
.
Ohis
Hörpi vettä, kuiva suu haisee pahalta
Siksi, koska söin juuri salaattia, josta jäi jotenkin inhottava maku ja haju suuhun. Kastikkeessa oli jotain sellaista. Ap
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 10:17"]Mukä on IBS ja miksi sokeri ja alkoholi ärsyttävät vatsaa?
.
Kysyn, koska mulla karmeita vatsakipukohtauksia, joista olen mennyt päivystykseenkin. Syytä ei ole löytynyt, joten koekilen ruokavaliohoitoa.
.
Ohis
[/quote]
Ärtyvän suolen oireyhtymä. Fodmap-hiilihydraattien välttely on ainoa toimiva hoito tällä hetkellä. Esimerkiksi fodmap-keittiöni -blogista löytyy suht hyvin reseptejä ja listaa sopivista ja sopimattomista ruoka-aineista. Itselle sopivan ruokavalion löytymiseen saattaa kuitenkin mennä aikaa. Mulle ei esimerkiksi käy maitotuotteet tai gluteeniviljat ollenkaan, vaikka maitotuotteet olisivatkin laktoosittomia.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 10:17"]Mukä on IBS ja miksi sokeri ja alkoholi ärsyttävät vatsaa?
.
.
Ohis
[/quote]
Ärtyneen suolen oireyhtymä. Googleta fodmap-ruokavalio.
Pureskele koivun lehtiä. Tai yrttejä... :)
IBS:ää ei myöskään varsinaisesti pystytä diagnisoimaan, mutta siinä vaiheessa, kun keliakia, maitoallergia ja laktoosi-intoleranssi on suljettu verikokeilla pois, aletaan kokeilla fodmap-ruokavaliota. Kaikki lääkärit eivät välttämättä suoraan tuota ehdota, mutta sitä kannattaa ehdottomasti testata muutaman viikon ajan ja seurailla vatsan tilannetta. :)
Kiitän paljon ja tutkin tuota ärtyvää suolta ja faadmapia.
.
T: ohis
Jaha. Taas mainostetaan blogia. OTTAA PÄHÄN, BLOGIT PURSUAVAT KORVISTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11
Miksi arvelet, että hengitystä pitää raikastaa pitkin päivää, jos suuhygieniasi muuten on kunnossa?