Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jännä kun toimeentulotukihakemuksessa kysytään menoja

Vierailija
12.05.2015 |

Eli mitä on ollut, kun mietitään, että perhe syö joka päivä ja on vuokranmaksu ja puhelin ja tuollaiset kiinteät kulut. Niin eihän siinä voi olla muita menoja, kun ei olisi rahaa maksaa niitä?!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin on tullut ongelmia, kun menoja on liian kalliiseen ja uuteen autoon yms.

Vierailija
2/9 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi päivähoito, julkinen terveydenhuolto, kohtuu hintainen vakuutus, sähkö. Nekin on menoja jotka korvataan, siksi niitä kysytään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 12:52"]

Esimerkiksi päivähoito, julkinen terveydenhuolto, kohtuu hintainen vakuutus, sähkö. Nekin on menoja jotka korvataan, siksi niitä kysytään.

[/quote]

No sähkö tietysti on, eihän se ilmaista ole, vakuutusta ei, eikä hoitopaikkaa silloinhan olisi töitäkin. Koska rahaa on käytössä n 700 euroa niin eihän siinä voi olla menoja, millä ne maksaisi edes.

Vierailija
4/9 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 13:50"][quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 12:52"]

[/quote]

No sähkö tietysti on, eihän se ilmaista ole, vakuutusta ei, eikä hoitopaikkaa silloinhan olisi töitäkin. Koska rahaa on käytössä n 700 euroa niin eihän siinä voi olla menoja, millä ne maksaisi edes.
[/quote]

Ei ole kotivakuutusta?

Vierailija
5/9 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kans ihmetyttää et miten noihin menoihin olis rahaa kun on rahaton. Maksettua laskua vastaan vain korvaavat. Joidenkin miesten olen kuullut saavan rahat tilille pelkkää laskua vastaan. Ei mullre vaan annettu.

Vierailija
6/9 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 14:27"]

Mua kans ihmetyttää et miten noihin menoihin olis rahaa kun on rahaton. Maksettua laskua vastaan vain korvaavat. Joidenkin miesten olen kuullut saavan rahat tilille pelkkää laskua vastaan. Ei mullre vaan annettu.

[/quote]

Siinähän pitäisi olla pari tonnia rahaa ensin, että saisi jotakin siihen menokohtaan täytettyä.

Vierailija
7/9 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se romanihame ihmetyttää

Vierailija
8/9 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 14:27"]Mua kans ihmetyttää et miten noihin menoihin olis rahaa kun on rahaton. Maksettua laskua vastaan vain korvaavat. Joidenkin miesten olen kuullut saavan rahat tilille pelkkää laskua vastaan. Ei mullre vaan annettu.
[/quote]
Mä vien laskut sossuun ja ne maksaa. Siis sähkö, terv.keskusmaksut, hammaslääkäri....

Vierailija
9/9 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menoilla tarkoitetaan mm. vuokraa tai vastiketta, sähkölaskua, vesimaksua, kotivakuutusta, reseptilääkkeitä ja julkisen terveydenhuollon maksuja. Ruoka ja puhelin, netti yms. maksetaan perusosasummasta ja yleensähän ihmisellä on tuloja työttömyyspäiväraha, palkka, asumistuki, lapsilisä yms., jotka lasketaan tuloiksi ensin ja sitten jos tulos on alijäämäinen suhteessa menoihin, erotus on toimeentulotuen määrä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän