Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei halua pestä käsiään ennen keittiöhommia

Vierailija
10.02.2022 |

Esimerkiksi ennen tiskikoneen tyhjentämistä, puhtaiden astioiden laittamista kaappeihin tai vaikka jos ottaa itselleen juotavaa.

Kuitenkin tämä on ihan perusjuttuja, mikä opetetaan jo peruskoulussa eli käsienpesu ennen keittiöhommia, ennen astioihin koskemista, ennen ruuanlaittoa. Tämän pitäisi olla aika itsestään selvää oli korona tai ei. Miksi joillekin tämä on niin vaikeaa. Meillä mies siis pitää käsienpesua ennen keittiöhommia ja jos pyydän pesemään kädet, niin kiukuttelee, väittää vastaan, murjottaa ja olen kuulemma hysteerinen (kiukuttelu on lapsellista, mutta haukkuminen on sellaista, mitä ei pidä hyväksyä ja asioista keskusteltu).

Yleensä jos joku meistä on ollut perheessä vatsataudissa, niin se on ollut mies. Mistäköhän johtuu?

Mies varmaan lukee tämän keskustelun täältä, mutta ei haittaa...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap korjaa:

Mies siis pitää käsienpesua ennen keittiöhommia turhanaja kiukuttelee.

Vierailija
2/5 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vaan ei sitä sisäistä.

Muistan omasta lapsuudestani kuinka sekä äitini että isäni ei pesseet käsiään ennen ruoanlaittoa tai edes vessasta tullessa jos olivat käyneet pissalla, onneksi sentään pesivät kätensä jos olivat kakkanneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm minkähänlainen isä tuosta miehestä tulisi? Ei kait vaipanvaihtoa jälkeen tartte pestä käsiä. Pesisiköhän lasten käsiä ennen tai jälkeen ruokailun?

Mieti kuinka tärkeä tuo asia on sinulle. Jos mies murjottaa kun pyydetään toimimaan normaalisti niin minua pelottaisi mitä muita vastaavia asioita tulisi vastaan. Siis jos vaikka lapsia ja mies päättäisi että hänen mielestään kaupasta pitää lapsen saada aina karkkia jos haluaa. Jos tämä olisi minusta aivan väärin niin voisiko tuollaisen mököttäjän kanssa edes keskustella ja perustellusti miettiä yhdessä miten jatkossa toimitaan vai päättäisikö mies vain asiat yksin ja niistä ei voisi edes keskustella.

Kuulostaa rasittavalta mieheltä parisuhdetta ajatellen.

Vierailija
4/5 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertakäyttöhanskat on sitä varten, merkeissä on eroja.

Vierailija
5/5 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ikävää ja inhottavaa. Olen myös samaa mieltä, että ihan perusjuttuja. Ehkä toi että ottaa itselleen juotavaa ei ole niin vakavaa pesemättömillä käsillä, mutta ruoanlaitto likaisilla käsillä ja astianpesukoneen tyhjennys ja puhtaiden astioiden likaaminen koskettavat koko perhettä. 

Minua inhottaa, kun jotkut pyyhkivät rätillä pöydän eivätkä pese sen jälkeen käsiään. Vaikka liinan kuinka huuhtelee ja kuivattaa hyvin, on siinä silti vaikka mitä ja todellakin kädet kuuluu pestä, kun sitä on käsitellyt. 

Mies on lapsellinen ja tarvitsee vaan lisää faktoja pöytään esim. bakteerimääristä. Jossain koulussa oli tehty testi, että leipäpalaa oli kosketeltu likaisin käsin ja toista leipäpalaa puhtain käsin ja sitten seurattu miten ensimmäinen leipäpala homehtui lähes silmissä. Jotain tollaisia esimerkkejä jos löytyisi esittää? Korosta myös sitä, että asettaa koko perheen alttiiksi taudinaiheuttajille. Vaikka on aika käsittämätöntä, jos ei aikuinen ihminen tänä päivänä moista ihan itse tajua!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä