Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Venäjän luistelijan dopingkäry

Vierailija
10.02.2022 |

Tuo verestä löytynyt aine auttaa vahvistamaan sydäntä ja tehostamaan veren virtausta sydämessä, jotain sinne päin. Miksi 15v tarvitsisi tuollaista lääkettä? Siis miten se edistää treenaamista/palautumista jne jos on siinä mielessä otettu? Surullista jos on todellakin tietoista valmentajien yms taholta.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se nimenomaan edistää palautumista ainakin

Vierailija
2/21 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no siihen kai niillä pyritään mutta kaipa se sitten jotenkin toimii. Karua on, kun miettii urheilijan ikääkin. Toisaalta voihan olla minimaalinen mahdollisuus, että on ihan oikeasti lääkärin määräämä lääke sydänvaivoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no siihen kai niillä pyritään mutta kaipa se sitten jotenkin toimii. Karua on, kun miettii urheilijan ikääkin. Toisaalta voihan olla minimaalinen mahdollisuus, että on ihan oikeasti lääkärin määräämä lääke sydänvaivoihin.

Siellä kulisseissa kiireellä puuhataan tytölle sydänvikadiagnoosia.

Vierailija
4/21 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse huippu-urheilijaystäväni lapsuutta ja nuoruutta seuranneena en itse antaisi omien lasteni harrastaa urheilua, ainakaan tavoitteellisesti. Se on niin sairasta. Vanhemmat sättivät ja mitätöivät jos eo tullut voittoa, vain voitoilla ansaitsi rakkautta. Ystäväni joutui käymään useissa isoissa operaatioissa jo ennen 20 ikävuotta. Ja ei ollut ainakaan minulle salaisuus että käytti kiellettyä aineita.

Vierailija
5/21 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätys, että asialla Venäjä.....tuo tunnetusti puhtaan pissan maa.

Vierailija
6/21 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllätys, että asialla Venäjä.....tuo tunnetusti puhtaan pissan maa.

Kaikki muutkin maat douppaa, ihan naurettavaa edes väittää muuta.

Vierailija
7/21 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse huippu-urheilijaystäväni lapsuutta ja nuoruutta seuranneena en itse antaisi omien lasteni harrastaa urheilua, ainakaan tavoitteellisesti. Se on niin sairasta. Vanhemmat sättivät ja mitätöivät jos eo tullut voittoa, vain voitoilla ansaitsi rakkautta. Ystäväni joutui käymään useissa isoissa operaatioissa jo ennen 20 ikävuotta. Ja ei ollut ainakaan minulle salaisuus että käytti kiellettyä aineita.

Kaikki vanhemmat eivät ole samanlaisia kun sun ystävän vanhemmat. 

Vierailija
8/21 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi sääli, koska äärettömän lahjakas nuori urheilija - taiteilija. Ihan turhaa ja vaarallista tuollainen lääkitseminen, mitä ihmettä valmennusjohdon päässä liikkuu? Noilla kyvyillä pärjäisi muutoinkin.

Tuo ei edes ollut ensimmäinen kerta kuin ko. aineesta Venäjän joukkue jää kiinni.

Vierailija
9/21 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsi ylös, kuka oikeasti yllättyi? Mä en ymmärrä alunperinkään, miten noi saa tuolla kisoissa olla, kun heidän maansa on suljettu kaikista kv-kisoista jo vuosia sitten juurikin dopingin takia. Mutta sitähän toi on, eniten tarjova saa päättää ja sitten kisataan orjatyöllä valmistetuilla stadioineilla lajeja, joita ei ko. alueella ole koskaan oikeasti harrastettu, vrt. ensi talven futiksen MM -kisat.

Vierailija
10/21 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muistellaan meidän hiihtäjien Hemohessiä niin sehän oli vaan peittämässä kasvuhormonin käyttöä. Voisiko tuokin olla peiteaine? 

Vierailija
11/21 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsi ylös, kuka oikeasti yllättyi? Mä en ymmärrä alunperinkään, miten noi saa tuolla kisoissa olla, kun heidän maansa on suljettu kaikista kv-kisoista jo vuosia sitten juurikin dopingin takia. Mutta sitähän toi on, eniten tarjova saa päättää ja sitten kisataan orjatyöllä valmistetuilla stadioineilla lajeja, joita ei ko. alueella ole koskaan oikeasti harrastettu, vrt. ensi talven futiksen MM -kisat.

no en maasta yllättynyt mutta jotenkin ahdistuin siitä, että urheilija noin nuori. Vaikka ei kai se yhtään mukavampaa ole lääkittynä olla vaikkapa 25v.

Vierailija
12/21 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Taitoluistelu ei ole 15-vuotiaan sydänvaivaisen laji.

Lisäksi lääketieteelliset poikkeukset ilmoitetaan erikseen, joillakin urheilijoilla on erityislupa joihinkin lääkkeisiin. Silloin ne myös on tiedossa ja ilmoitetaan testin yhteydessä.

Vierailija
13/21 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo lääke on urheilijoilta kielletty ja sen asian pitää lääkärien tietää. Varsinkin kun on venäläisistä kysymys.

Vierailija
14/21 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvapalstan hörinöitä ei ole virallisesti vahvistettu.

Vierailija
15/21 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä yllätyin tästä. Taitoluistelu ei ole mikään yleinen doping-laji, koska keskiössä ovat taidot eikä kestävyys.

Vierailija
16/21 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseinen dopingaine on kielletty sekä kilpailuissa että sen kilpailukauden ulkopuolella urheilussa siksi, että se parantaa kestävyyttä. Kyse on ihan siis täydestä suoritusta parantavasta dopingista. Tosin tästä ei ole vieläkään tullut virallista ilmoitusta.

15-vuotias on lapsi ja luonnollisesti vastuullisia ovat aikuiset.

Vierailija
17/21 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla kilpaurheilijoilla ei onneksi ole noin sekopäisiä vanhempia

Vierailija
18/21 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tämä asia lakaista maton alle, senkaltaisesta tähtiurheilijasta kun on kysymys. Kyllä Kamila saa sen kultamitalinsa tulla luistelemaan.

Vierailija
19/21 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä yllätyin tästä. Taitoluistelu ei ole mikään yleinen doping-laji, koska keskiössä ovat taidot eikä kestävyys.

Huokaus. Taitoluistelu on fyysisesti erittäin raskas laji, joka vaatii voimaa, kestävyyttä ja hyvää hapenottokykyä. Jotenkin älyvapaata kuvitella, että siinä ei "tarvita dopingia".

Vierailija
20/21 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huokaus. Taitoluistelu on fyysisesti erittäin raskas laji, joka vaatii voimaa, kestävyyttä ja hyvää hapenottokykyä. Jotenkin älyvapaata kuvitella, että siinä ei "tarvita dopingia".

Kuinkas monta dopingskandaalia lajista muistat, vrt. esim. hiihto?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi