Miksi muita ihmisiä kiinnostaa mun ostoskärryjen sisältö? :D
Olen huomannut todella usein, kun joku katsoo kärryihini arvioiden. Jo se, että otan kärryt enkä koppaa, on joidenkin ihmetyksen aihe. En ilmeisesti näytä suurperheen äidiltä.
Jos olen yksin kaupassa, huomaan kun joku ihmettelee mitä teen esim vauvan puurojauheita käpälöimässä tms. Sitten, jos olen lasteni kanssa, ei kyllä kauppareissua saa tehtyä ilman ihmetteleviä katseita. Se on jotenkin vaivaannuttavaa. Voisitteko kertoa miksi pitää niin kiinnittää huomiota kovasti?
Kommentit (34)
Kyllä sitä välillä tulee katseltua, en kyllä tarkoituksella tuijota :D
Mä en ole ikinä ymmärtänyt miten ihmisiä voi ahdistaa se, että joku sattuu vilkaisemaan toisen ostoksia. Onko sellaisilla huono itsetunto ja vielä huonompi omatunto ostoksistaan?
Mä oon päässyt yli jo siitä "mitähän tuokin ajattelee"-vaiheesta.
Kauppoihin voisi toki rakentaa sermit kassoille niin, että ne herkimmät voivat latoa ostoksensa hihnalle ja hihnalta kassiin muiden katseilta suojassa. Myös kärryissä ja koreissa voisi olla vaikkapa mustat laidat ja kannet niin ei tarvitsisi ahdistua, jos se tuntematon Marjatta näkee, että jonkun tuntemattoman korissa on karkkia tai viiliä.
Mä olen ihminen, joka tarkkailee ympäristöään. Kaduilla seuraan katseella ihmisiä, tiedostan perässä tulijat ja lähellä olijat, ettei tule yllättäviä päällekarkauksia. Tullessani sisälle terveyskeskukseen jne julkiseen tilaan, katson mitä tiedotteita ja opasteita seinillä on ja osaan toimia näissä paikoissa sitten ilman turhia kyselyitä. Kaupassa etsin helpointa reittiä, missä ei ole hyökkäysvaunupataljoonaa tai mummomafiaa tientukkeena ja kassajonossa katselen muiden ostoksia sillä silmällä, että miltä kassalta pääsis nopeiten etenemään. Kun sitten joutuu jäämään jonoon pitemmäksi aikaa, katselen ostoksia etsien itselleni vinkkejä ja virikkeitä seuraavia kauppakertoja varten.
Vaikutatko ap usein siltä että olisit kännissä tai lääkkeissä? Ehkä silsi ihmiset tuijottavat sinua lastesi kanssa.
Kyllä minä katselen jonottaessa ihmisten ostoksia ajankuluksi. Saatanpa jopa itseäni viihdyttääksni "analysoida" kanssaostajaa ostostensa peruseella! On viihdyttävää kuvitella, että edellä komea edellä jonottava on varmasti kuuma sinkkumies, tai pilttipurkkeja roudaava nainen väsynyt kotiäiti, joka ei masennukseltaan jaksa laittaa lapsilleen kunnon ruokaa. Kammattu ja meikattu nuori nainen saattaa olla ostostensa perusteella valmistautumassa kiihkeisiin treffeihin.
Ehkä ne katselevat sinun hompsuista ulkomuotoa ja likaisia lapsiasi.
Minä kyllä katselen vähän mitä muut ostaa.Mielessäni arvostelen niitä jotka ostaa roskaruokaa ja kassalla tulee mahoton loppusumma!Itse kun ei tule kerralla paljoa ostettua niin aina ihmettelee miten paljon ruokaan menee suomessa rahaa.Jos oisin läski,en ikinä ilkeis ostaa mitään herkkuja,tuntisin itteni niin arvostelluksi...laihana ruikkuna on helpompi ostella mässyä!
Ilmeisesti et näytä siltä, että voisit olla kenenkään äiti tai isä.
Muuten en tuota ymmärrä.
En tosin osaa kuvitella, miltä näytät. Oletko esim. kovin vanhan tai kovin nuoren näköinen?
Itse katson lähinnä miten se edellä oleva on kasannut ostoksensa, eli voiko soihen hihnalle jo laittaa jotain vai rullako sieltä toisen ostokset päälle, kun hihna liikkuu.
Mua ärsyttää kun kassat kyyläävät mun ostoksia. Eka kattovat sitten vielä usein kääntävät paketin ja sitten vasta siirtävät pakkaamo-osastoon.
Eikö tuota nyt hienotunteisemmin voi tehdä. Kääntää pään pois ja sokkona hamuilla. Ei luulis olevan vaikeeta?
Tulee mieleen, että ap yrittää sanoa, että on liian nuoren ja kauniin näköinen lasten äidiksi, joten siksi häntä ihmetellään.
mutta tuskin hirveästi ihmetellään. Onhan noita teiniäitejäkin, joilla on useampi lapsi, joten nuoren näköinen äiti ei ole varsinainen harvinaisuus. Ja voihan se siskokin olla ostoksilla.
Itse en kaupassa toisten ostoksia mieti, mietin toki joskus, että mitähän tästä nyt ajattelisi av-kommentoijat.
Onkos täällä jotkut avohoidokkien kokontumiset meneillään? Että ihan tuijotellaan toisten ostoksia. Eipä ole ikinä tuollainen edes mieleen juolahtanut.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 11:48"]Onkos täällä jotkut avohoidokkien kokontumiset meneillään? Että ihan tuijotellaan toisten ostoksia. Eipä ole ikinä tuollainen edes mieleen juolahtanut.
[/quote]
Et ole sitten ilmeisesti palstaillut kovin paljoa...
Opiskelijoilla nyt saattaa olla mitä vaan kärryssään. Sitä en ihmettele pätkääkään. Mutta katson joskus mitä niissä kärryissä on, mitkä ihan täynnä.