Tupakoitsijat, kysymys
Pystyttekö kipeänä ollessakin polttamaan tupakkaa? Tai tekeekö sitä mieli? Jos ei, niin eikö siinä ole hyvä tilaisuus lopettaa, kun ei muutamaan päivään polta? Sori varmaan ihan tyhmä kysymys mutta kun ei itsellä kokemusta.
Kommentit (33)
Kyllä mä yleensä vähän poltan vaikka olisin kipeä. Mut se että on akuutit vieroitusoireet ei ole ainoa syy miksi ylipäätään poltan. Jos on pahasti kipeä niin saattaa sitä olla neljä päivääkin polttamatta.
Ei se siihen vaikuta ettenkö aloita taas uudestaan.
Mulla on hyvä tilaisuus lopettaa ihan joka ikinen päivä, mut jätän käyttämättä.
Sehän tässä onkin se lopettamisen ongelma kun vetää kessua niin ei ole ikinä kipeä paitsi sitten lopussa vasta ja kunnolla
Poltan tupakkaa, koska siitä tulee hyvä, rentotunut olo. Muita kysymyksiä?
Huoh. Samalla tavalla alkoholistilla vatsatauti on hyvä sauma lopettaa ryyppääminen kun ei pysy sisällä. Aloittavat silti uudestaan.
Kaikki aina luulee että jos on jostain riippuvainen niin ei tarvitse kuin selvitä 4-5 päivää ilman ja se on sit sitä myöten siinä.
Vieroitusoireet ovat ihan todellinen juttu mutta useimmat käyttävät riippuvuutta aiheuttavia aineita muistakin syistä kuin vieroitusoireiden takia. Jos näin ei olisi niin huume- ja alkoholiongelmat ratkeaisi at katkaisuhoidolla.
Ihan niin kuin kaikki tupakoitsijat haluaisivat lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan niin kuin kaikki tupakoitsijat haluaisivat lopettaa.
Aivan! Ihan kuin viinistä tykkäävä haluaisi muiden mielestä ehdottomasti eroon viinistä.
Kyseessä on nautintoaineet ja ei, kaikki eivät halua lopettaa niiden käyttöä.
Minulle kyse on enemmän tavasta kuin riippuvuudesta. Työpäivien aikana en polta ollenkaan, muutenkin saattaa helposti mennä päivä polttamatta jos en ole "normaalissa" ympäristössäni.
Joten ei, kipeänä oleminen ei auta vaikka silloin ei polttaisi.
Kiitos vastauksista, myös niistä huoh-kommentteja sisältäneistä. Tämä on ollut asia, mitä en ole voinut kysyä keneltäkään, niin ehkä ymmärrän nyt vähän paremmin teitä tupakoitsijoita. Ap.
Silloin kun poltin niin poltin kyllä kipeänäkin. Ehkä määrällisesti hiukan vähemmän mutta lähes yhtä paljon.
Kaikki riippuvuudet ovat samanlaisia. Tupakin himo kun iskee, sitten mennään. Ei kai kukaan ole sairauden takia kahvin juontia lopettanut.
Listahan on loputon.
Sitten, kun keuhkosyöpä on jo iskenyt, voi huoletta polttaa tupakkaa. Kuolema korjaa joka tapauksessa lyhyen ajan sisällä.
Tupakkapaikalla kuulee parhaimmat vitsit.
Tupakoitsijat ovat rennointa porukkaa ikinä.
Hyvin on koronassakin pystynyt blaadaamaan. Ehkä vähän normia vähemmän mennyt.
Tupakkaverosta menee korkeintaan promille hengityselinten sairauden hoitoon.
Suurempi osa suomalaisten maksamasta tupakkaverosta menee EU:n eteläisten valtioiden tukemiseen.
En polta kipeänä enkä krapulassa, mutta onneksi olen harvoin kumpaakaan. Muuten saatan kyllä olla välillä polttamatta viikkojakin. Olen vähän sellainen sää-/vuodenaikatupakoitsija; kesällä auringossa saatan polttaa paljonkin, mutta talvella en jaksa vaivautua terassille lumihankeen tupakalle.
Vierailija kirjoitti:
Tupakkapaikalla kuulee parhaimmat vitsit.
Tupakoitsijat ovat rennointa porukkaa ikinä.
Huonokuntoisinta porukkaa nyt ainakin. Ja pahanhajuisinta.
Alkoholin ja tupakan käyttäjät maksavat käyttämistään tuotteista 60% veroa ja kuolevat eläkeikänsä alkumetreillä.
Tiukkapipoiset raittiit rasittavat kansantaloutta 90-vuotiaiksi maksamatta senttiäkään veroa em. tuotteista.
Ainoa tauti missä en polta on noro. Silloin en tosin tee mitään muutakaan kuin makaan vessan lattialla ja odotan kuolemaa. Olisihan se ihan kiva jos muutaman päivän tauko poistaisi lopullisesti kaikki ihmisen huonot tavat ja syyt niiden taustalla.
Pystyn jossain määrin. En ole kyllä neljään vuoteen ollut kunnolla kipeä. Harvassa ne hetket.