5 pientä arkista asiaa, jotka tuovat elämääsi onnellisuuden tunnetta?
Pistetään tällainen kysely, kun eipä tämä elämä aina niin hääppöistä ole. Josko saisi jotain vinkkejä parempaan oloon.
Kommentit (44)
Olen varmaan ihan pölhö, mutta nyt juuri tuo haikaran kuoriutunut poikanen. Katselen kameraa tuossa sivussa ja äsken näin vilauksenkun emo verrytteli. Ilveksen näkeminen luonnossa taisi viimeksi saada minut näin höperöön tilaan. Ja olen vesiselvä ;)
Pieni lapsi kainalossa
Syreenien tuoksu ulkona (tai kielojen)
Vehreys
Lintujen laulu, tai käen kukkuminen
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 20:48"]
Olen varmaan ihan pölhö, mutta nyt juuri tuo haikaran kuoriutunut poikanen. Katselen kameraa tuossa sivussa ja äsken näin vilauksenkun emo verrytteli. Ilveksen näkeminen luonnossa taisi viimeksi saada minut näin höperöön tilaan. Ja olen vesiselvä ;)
[/quote]
No ei nämä kyllä ole arkisia asioita, mutta kuitenkin.
Ulkoilu, hyvä ruoka, kirpparit/shoppailu, ystävät, sisustaminen. Erilainen puuhastelu, tekeminen, aktiviteetit.
1. Kun laitan täyden roskapussin tilalle kaapista ulkomaanreissulta mukaan tulleen muovikassin, jossa vaikka tylsästi Walmart-logo. Muistuu mieleen hilpeät kauppareissut USA:ssa.
2. Käytän ruoanlaitossa mausteita, joita hamstrasin toiselta ulkomaanreissulta.
3. Illalla lasten nukkumaanmenon jälkeen katson lempitelkkasarjaani ja siemailen lasillisen kuohuviiniä.
4. Ulkona on shortsikeli, ja ruokakauppaan on vain 2 minuutin kävelymatka. Ostan tuoretta leipää ja valmiiksi pilkottuja ananaksia.
5. Bussikuski tervehtii "Hello love" ja hymyilee antaessaan vaihtorahan.
Lenkki meren rannalla luontopolkua pitkin, ystävän joka-aamuinen kuva whatsappissa vauvastaan, tuore kahvi, puuro joka ei tuu lautasen yli mikrossa :D Ja auringonpaiste!
Hyvän kirjan lukeminen, hyvien ystävien ja läheisten kanssa aikaa viettäminen, töissä onnistuminen ja pomon kehut, lapset, eläimet, puhdas, siisti koti, loma-aika, matkustelu, lämmin ja aurinkoinen kesä ja siitä nauttiminen luonnossa retkeillen ja rannalla löhöillen, hyvä musiikki, älypuhelin, netissä surffailu, herkkuruokien laitto ja niiden syöminen, hyvät tv-ohjelmat ja leffat, nukkuminen pitkään aamuisin, mieheni hellimiset
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 21:00"]
Hyvän kirjan lukeminen, hyvien ystävien ja läheisten kanssa aikaa viettäminen, töissä onnistuminen ja pomon kehut, lapset, eläimet, puhdas, siisti koti, loma-aika, matkustelu, lämmin ja aurinkoinen kesä ja siitä nauttiminen luonnossa retkeillen ja rannalla löhöillen, hyvä musiikki, älypuhelin, netissä surffailu, herkkuruokien laitto ja niiden syöminen, hyvät tv-ohjelmat ja leffat, nukkuminen pitkään aamuisin, mieheni hellimiset
[/quote]
Mulla on tänään lukutaidossa pahasti vikaa, nyt luin viimeiset sanat "mieheni helistimet" ;)
- Ihana puoliso
- Viihtyisä koti
- Hyvä musiikki
- Kissat, omat ja muiden
- Facebookin eläinvideokerho
Kissat (omat ja muiden) sekä siisti ja puhdas koti näyttää olevan aika monella arjen ilostuttajia. Ei kovin vaikeasti saavutettavia asioita suurimmalle osalle ihmisistä, suosittelen kokeilemaan!
Rakas koirani, joka nytkin kainalooni käpertyneenä <3
kihlattuni, joka myös vierelläni sängyllä
Oma tilava ja kaunis koti
mökkeily ja Ssuomen kesä
kahvinkeitin, joka jauhaa aina tuoreet kahvit luomukahvipavuista, se tuoksukin, ah
lapset ja heidän touhujesa ja juttujensa seurailu
uudelleen löytynyt seksi oman miehen kanssa
koira ja sen kanssa lenkkeily, alkukesön tuoksut ulkona
oma koti
oma sänky
Villapaita kylmänä kesänä.
Aamukahvit ja ajantasa-lähetys.
Puhtaat pyykit.
Muistot onnellisista hetkistä.
-Nostalgiaan ja muistohin vaipuminen kuvia katsellen/musiikkia kuunnellen, vanhoista asioista juttelu jonkun kanssa, muistolaatikon tutkiminen ja entisen ajan naiivi romantisoiminen <3
-terveellinen välipala, jossa ikään kuin muka heti tuntee antioksidanttien ja hivenaineiden vaikutuksen elimistössä :)
-Kosmetiikka ja etenkin ihon hoito;kuorinta ja rasvojen läästiminen naamaan varsinkin kun on uusi laadukas tuote ekaa kertaa kokeilussa
-Tulevaisuuden suunnittelu perheen ja varsinkin lasten hyväksi ja kaikesta em. haaveilu puolison kanssa
-aamukahvikupponen ja nettisurffailua kiinnostavista asioista
1. yksinäisyys
2. seksin puute
3. ihmissuhteiden puuttuminen
4. viha
5. muiden ihmisten minuun kohdistama halveksunta
Ihana ketju!
Ilta-auringon kultaama piha, teinin huoneesta kuuluva hyvä musa, vatsa täynnä hyvää ruokaa, elämänhallinnan tunne siitä, että vaikka tilanne olisi mikä, voin aina vetäistä hymyn kasvoilleni ja kas kummaa, se tekee välittömästi oloni paremmaksi! Ihana rauha köllötellä surffaillen kotisohvalla.
- liikunta
- ihon rasvaaminen ihanilla kosteusvoiteilla
- rakkaat ystävät
- kesäsuunnitelmat
- musiikki
-perhe ja lemmikit
-kahvinkeittimen porina aamuisin
-puhtaat lakanat / puhdas tuoksuva pyykki
-kirpparit
-hyvä kirja
-Puhtaat lakanat
-Suihkussa käyminen
-Itse tehty ruoka
-Kissani
-Kaikki hyvät tuoksut esim puhdas pyykki, lempihajuveteni, syreenit, vasta ajettu nurmikko
Kissa, sauna, kahvin tuoksu aamulla, se kun mies huoltaa mun auton, se kun huomaan jonkun siemenen taas itäneen tai taimen kasvaneen.