Huonot tarjottavat juhannuksena
Kaveripariskunta kutsui meidät viettämään mökkijuhannusta heidän kanssaan. Mietimme ensin jaksammeko lähteä sillä meiltä on pitkä matka heidän mökilleen. No lähdettiin sitten kuitenkin ja puoli päivää ajettiin sinne. En yleensä valita tällaisista, mutta olipahan pettymys heidän juhannustarjottavansa.
Laihaa boolia, joka lämpeni ja väljähti hyvin nopeasti. Lisää eivät viinaa laittaneet, vaikka lopulta maistui enää limsa "boolista". Halvinta mahdollista kuoharia, joka maistui lähinnä sokerilitkulta. Yököttäviä jauhomakkaroita ja pelkkää sinappia, ei siis ketsuppia. Salaatti oli käytännössä vain viherasalaatin lehtiä. Seassa muutama pieni fetapala jotka varmaan kaikki päätyivät emännän lautaselle. Valkosipuliperunoissa ei maistunut valkosipuli ollenkaan, siinäkin oli pihistelty. Saunajuomana vain yksi kori kaljaa, mikä sekin on lähinnä vitsi neljälle hengelle. Iltakahvilla oli jotain kaupan pakastepasteijoita ja cocktailpiirakoita. Mitään ei emäntä ollut jaksanut itse leipoa. Kyllä meillä yleensä edes jonkinlainen torttu on kahvipöydässä.
Jotenkin jäi paskafiilis koko juhannuksesta. Ajoimme tänne melkein koko päivän ja sitten vastassa on tuommoiset "tarjottavat". Sitä aattelee että pitkämatkalaisille laitettaisiin vähän parempaa, kun ei olla mitään jokapäiväisiä mökkinaapureita.
Kommentit (41)
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:55"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:53"]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:51"]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:43"]
No onhan nuo nyt aika köyhät. Ei siis mitään muuta grillattavaa kuin makkaraa? Kyllä mun mielestä ois normaalia olla paria-kolmea eri lihaa ja monipuolisesti lisukkeita, kalaa myös.. Ettekö te yhtään sopineet mitä syödään ja tartteeko teidän tuoda mitään?
[/quote]
Makkara, maissit ja sienet olivat ainoat grillattavat. Uunilohta oli myös, mutta tuo grillauspuoli ihan olematon.
ap
[/quote]
19.39 kysyin mitä te veitte, mutta et vastannut. Eli mitä? (5)
[/quote]
Veimme viinipullon ja kahvipaketin sekä saunavastat kaikille.
ap
[/quote]Melkein uskottava ; )
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:55"]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:53"]
No onhan nuo nyt aika köyhät. Ei siis mitään muuta grillattavaa kuin makkaraa? Kyllä mun mielestä ois normaalia olla paria-kolmea eri lihaa ja monipuolisesti lisukkeita, kalaa myös.. Ettekö te yhtään sopineet mitä syödään ja tartteeko teidän tuoda mitään?
[/quote]
Makkara, maissit ja sienet olivat ainoat grillattavat. Uunilohta oli myös, mutta tuo grillauspuoli ihan olematon.
ap
[/quote]
[/quote]
ap
[/quote]
Just... No turha itkeä täällä. Eipä nyt häävit tuliaiset olleet. Olisitte vieneet ne pihvit, kun niin kovasti kaipailit. En itse kehtaisi natista, jos en mitään syötävää veisi mukana. Tapana ainakin itselläni on viedä vähän sitä sun tätä apetta, että varmasti on riittävästi ja kaikille mieluista.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:58"]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:55"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:53"] [quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:51"] [quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:43"] No onhan nuo nyt aika köyhät. Ei siis mitään muuta grillattavaa kuin makkaraa? Kyllä mun mielestä ois normaalia olla paria-kolmea eri lihaa ja monipuolisesti lisukkeita, kalaa myös.. Ettekö te yhtään sopineet mitä syödään ja tartteeko teidän tuoda mitään? [/quote] Makkara, maissit ja sienet olivat ainoat grillattavat. Uunilohta oli myös, mutta tuo grillauspuoli ihan olematon. ap [/quote] 19.39 kysyin mitä te veitte, mutta et vastannut. Eli mitä? (5) [/quote] Veimme viinipullon ja kahvipaketin sekä saunavastat kaikille. ap [/quote]Melkein uskottava ; )
[/quote]
Parikymppiä kahviin ja viiniin, vastojen tekemiseen ja keräämiseen meni aikaa, joten kyllä ihan arvokkaat tuliaiset. Ja oli tai ei, yleensä jos kutsutaan vieraita niin laitetaan kunnon ruuat.
ap
Ei onneks ollut pakastemakaronilaatikkoa
Ei vastoihin oksia saa keräillä ilman maanomistajan lupaa. Huonot ja kaikenlisäksi laittomat tuliaiset, vai oliko lupa?
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 20:02"]
Ei vastoihin oksia saa keräillä ilman maanomistajan lupaa. Huonot ja kaikenlisäksi laittomat tuliaiset, vai oliko lupa?
[/quote]
Sanoinko että otimme vieraan maalta?
ap
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 20:00"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:58"]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:55"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:53"] [quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:51"] [quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:43"] No onhan nuo nyt aika köyhät. Ei siis mitään muuta grillattavaa kuin makkaraa? Kyllä mun mielestä ois normaalia olla paria-kolmea eri lihaa ja monipuolisesti lisukkeita, kalaa myös.. Ettekö te yhtään sopineet mitä syödään ja tartteeko teidän tuoda mitään? [/quote] Makkara, maissit ja sienet olivat ainoat grillattavat. Uunilohta oli myös, mutta tuo grillauspuoli ihan olematon. ap [/quote] 19.39 kysyin mitä te veitte, mutta et vastannut. Eli mitä? (5) [/quote] Veimme viinipullon ja kahvipaketin sekä saunavastat kaikille. ap [/quote]Melkein uskottava ; )
[/quote]
Parikymppiä kahviin ja viiniin, vastojen tekemiseen ja keräämiseen meni aikaa, joten kyllä ihan arvokkaat tuliaiset. Ja oli tai ei, yleensä jos kutsutaan vieraita niin laitetaan kunnon ruuat.
ap
[/quote]
En kyllä viitsisi natista kuoharin laadusta, jos olette vieneet yhteensä parinkympin viinin ja kahvin. Jompikumpi on siis perusbulkkia ja toinen aavistuksen peruskamaa parempaa.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 20:00"]
[/quote]
ap
[/quote]Minäkin olen sitä mieltä,että jos vieraita kutsutaan ne myös ruokitaan,eikä odoteta,että vieraat tuo ruuat tullessaan. Eri juttu sitten on jos on kyse nyyttikesteistä tai sovitaan erikseen että vieraat tuo ruuat. Jo kun kyseessä on pitkänmatkan vieraat tarjottavaa täytyy olla runsaasti ja joka makuun jotakin. Vieraita pitää kutsua vain silloin kun jaksaa niihin panostaa,tai sitten jo kutsuttaessa sanottava ,että tuokaa ruuat tullessanne.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 20:12"]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 20:00"]
[/quote]
ap
[/quote]Minäkin olen sitä mieltä,että jos vieraita kutsutaan ne myös ruokitaan,eikä odoteta,että vieraat tuo ruuat tullessaan. Eri juttu sitten on jos on kyse nyyttikesteistä tai sovitaan erikseen että vieraat tuo ruuat. Jo kun kyseessä on pitkänmatkan vieraat tarjottavaa täytyy olla runsaasti ja joka makuun jotakin. Vieraita pitää kutsua vain silloin kun jaksaa niihin panostaa,tai sitten jo kutsuttaessa sanottava ,että tuokaa ruuat tullessanne.
[/quote]
Tuota hain takaa juuri. Mitäs siinä jos olisi toisin sovittu. Mekin laitamme runsaat ja hyvät ruuat vieraille, jos itse kutsumme juhliin tai iltaa viettämään.
ap
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 20:12"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 20:00"]
[/quote]
ap
[/quote]
Kyllähän tässä on vieraat ruokittu, Ap:n mielestä ei vain tarpeeksi hienosti.
Oliko tämä ensimmäinen kerta, kun vierailitte kyseisen pariskunnan luona? Jos olette ennenkin kyläilleet heillä, heikot isännöintitaidot ovat varmaan jo tulleet esille ja asian pitäisi siten olla tiedossa ja siihen olisi voinut varautua viemällä sopivat ruoat itse mukana. Jos taas aiemmin on ollut pöytä koreana, voi olla, että heillä on juuri nyt syystä tai toisesta rahahuolia. Minä muuten en olisi kehdannut mennä noin vähien tuliaisten kera, vaan olisin vienyt juotavaa ainakin sen verran, mitä itse todennäköisesti nautin ja jotain hyvää grilliin. Jälkiruokaa en lähtisi kuljettamaan noin pitkää matkaa.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:55"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:53"]
[/quote]
ap
[/quote]
[/quote]
ap
[/quote]tJa kehtaat valittaa tarjottavista. Kuka vie tuliaisiksi sauna vastat mökille, kun sellaisen saa tehtyä pihakoivusta! Tarjottavat oli hyvät, tuliaiset paskat. Toivottavasti lukevat tänne kirjoittamasi urputuksen, koska tuosta taatusti tunnistaa. Eipä tulisi enää kutsua teille mökille!
Kuka vie enää nykysin kahvia tuliaisiksi?? Jestas miten noloa.. Ja tosiaan ne vastat ois varmasti saatu tehtyä myös siellä mökillä.. Neljä henkeä ja booli, kuoharia ja kori kaljaa, eikä sekään ollu tarpeeks, huh mitä rapajuoppoja :D
Toivottavasti ne teidän ystävät tajuaa olla kutsumatta teitä uudelleen kun noin kiittämättömiä ootte!
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:33"]
Kaveripariskunta kutsui meidät viettämään mökkijuhannusta heidän kanssaan. Mietimme ensin jaksammeko lähteä sillä meiltä on pitkä matka heidän mökilleen. No lähdettiin sitten kuitenkin ja puoli päivää ajettiin sinne. En yleensä valita tällaisista, mutta olipahan pettymys heidän juhannustarjottavansa.
Laihaa boolia, joka lämpeni ja väljähti hyvin nopeasti. Lisää eivät viinaa laittaneet, vaikka lopulta maistui enää limsa "boolista". Halvinta mahdollista kuoharia, joka maistui lähinnä sokerilitkulta. Yököttäviä jauhomakkaroita ja pelkkää sinappia, ei siis ketsuppia. Salaatti oli käytännössä vain viherasalaatin lehtiä. Seassa muutama pieni fetapala jotka varmaan kaikki päätyivät emännän lautaselle. Valkosipuliperunoissa ei maistunut valkosipuli ollenkaan, siinäkin oli pihistelty. Saunajuomana vain yksi kori kaljaa, mikä sekin on lähinnä vitsi neljälle hengelle. Iltakahvilla oli jotain kaupan pakastepasteijoita ja cocktailpiirakoita. Mitään ei emäntä ollut jaksanut itse leipoa. Kyllä meillä yleensä edes jonkinlainen torttu on kahvipöydässä.
Jotenkin jäi paskafiilis koko juhannuksesta. Ajoimme tänne melkein koko päivän ja sitten vastassa on tuommoiset "tarjottavat". Sitä aattelee että pitkämatkalaisille laitettaisiin vähän parempaa, kun ei olla mitään jokapäiväisiä mökkinaapureita.
[/quote]
Kiittämätön eukko olet. Olisit vienyt omat eväät mukanasi. Moukka!
Meillä oli kaikki muut vieraille paitsi lihat :)
Vihersalaattia fetalla ja ilman, pastasalaattia, italiansalaattia, maissia, erimakuisia makkaroita, grillitikkuja, herkkusieniä pekonilla sekä perunoita.
Lihat sai kaikki tuoda itse.
"Tuota hain takaa juuri. Mitäs siinä jos olisi toisin sovittu. Mekin laitamme runsaat ja hyvät ruuat vieraille, jos itse kutsumme juhliin tai iltaa viettämään. ap"
Luulen, että siihen oli syynsä. Joko isäntäparin rahahuolet tai yksinkertaisesti ettei lähistöllä ole edes kauppaa mistä voisi ostaa lihaa tai muuta hyvää grillattavaa, puhumattakaan laadukkaista vihanneksista. Ei ainakaan meidän kyläkaupassa, kun uudet EC-määräykset ovat tulleet voimaan, jolloin tarvitaan kalliita kylmälaitteita ja vaikka olisikin, niin tavaran toimittajat myyvät ainoastaan suuria määriä, jolle kysyntää ei vain pienessä kyläkaupassa ole. Ja kauppias myy ei oota.
Kahvipaketit ja viinit tuskin ilahduttavat emännän mieltä, vaan paljon enemmän tuoretuotteet, jos matkan varrella sattuisi hyvä kauppa ja mielelläni maksaisin jopa ostokset. Kahvit, viinit ja kuivat elintarvikkeet säilyvät kyllä pitkiä aikoja mökillä ja ne usein ostetaan jo etukäteen eli, ei kiitos tuliaiseksi.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 20:42"]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:33"]
[/quote]
Kiittämätön eukko olet. Olisit vienyt omat eväät mukanasi. Moukka!
[/quote]
Mistä tiiät että on eukko?
No, se oli sitten semmoinen juhannus.
Itse jos saan kutsun mökille juhannusta viettämään otan etukäteen aika tarkkaan selvää sen mökin tavoista ja mahdollisuuksista, ja neuvottelen viemiset isäntäväen kanssa, sitten vien ainakin jotain mitä itsekin haluan syödä tai juoda.
Alkoholipolitiikka on herkkä hommeli; kaikki kun ei tykkää ryypiskellä tai ei ole niin totuttautunut suuriin alkoholimääriin kuin toiset... Jos alkoholin runsas nauttiminen juhannuksena on itelle tärkeä asia niin sitten ehkä ei kannata lähteä mökille vierailemaan, jos ei ole vuorenvarma siitä että mökin omistajat on vähintään yhtä juoppoja kuin itse on.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 20:28"]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:55"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:53"] [quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:51"] [quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:43"] No onhan nuo nyt aika köyhät. Ei siis mitään muuta grillattavaa kuin makkaraa? Kyllä mun mielestä ois normaalia olla paria-kolmea eri lihaa ja monipuolisesti lisukkeita, kalaa myös.. Ettekö te yhtään sopineet mitä syödään ja tartteeko teidän tuoda mitään? [/quote] Makkara, maissit ja sienet olivat ainoat grillattavat. Uunilohta oli myös, mutta tuo grillauspuoli ihan olematon. ap [/quote] 19.39 kysyin mitä te veitte, mutta et vastannut. Eli mitä? (5) [/quote] Veimme viinipullon ja kahvipaketin sekä saunavastat kaikille. ap [/quote]tJa kehtaat valittaa tarjottavista. Kuka vie tuliaisiksi sauna vastat mökille, kun sellaisen saa tehtyä pihakoivusta! Tarjottavat oli hyvät, tuliaiset paskat. Toivottavasti lukevat tänne kirjoittamasi urputuksen, koska tuosta taatusti tunnistaa. Eipä tulisi enää kutsua teille mökille!
[/quote]Minä elän varmaan ihan eri todellisuudessa kuin muut. En odota tuliasia ollenkaan jos kutsun vieraita ja ruokin vieraat ilomielin . Enemmän minua harmittaa kun on laittanut pöydän täytyyn herkkuja ja leiponut ja paistanut ja grillannut ja vieraat tuo omat eväät jolloin suurin osa ruuista jää syömättä. Eli: jos kutsun vieraita, haluan passata heidät ja syöttää kunnolla,en halua tuliaisia ja pahinta on ,että vierailla on omat ruuat mukana. Eikö minun tarjoomukset kelpaa???
[/quote]
ap
[/quote]
[/quote]
ap
[/quote]
No sittehän ne vastas hyvin mitä teille tarjottiin