Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G äideille lasten tarkistelusta yöllä!tar

Vierailija
20.06.2015 |

Oletko tarkistellut lapsiasi yöllä, siis käynyt katsomassa, nengittääkö lapsi, onko peittoa tmv. 'onko lapsesi nukkunut samassa huoneessa/sängyssä kanssasi vai ei? Jos tarkistelit, missä iässä suunnilleen lopetit?

Meillä on kaksi lasta, 4- ja 1-vuotias. Esikoinen nukkui samassa sängyssä tai vieressä olevassa pinnasängyssä (joskus yli vuoden iässä sänky siirrettiin vähän kauemmas) ja tarkistelin häntä. En ole ihan varma, missä vaiheessa lopetin, ehkä joskus kahden ikävuoden jälkeen. Kuopus nukkuu vieressäni, pinnasängyssä tai samassa sängyssä ja herään yöllä tarkastamaan.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, pahoittelen hassua otsikointia! Korjasin otsikkoa, mutta editoidessa jäi tuo yksi tavu kummittelemaan.

Ap

Vierailija
2/41 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaks lasta, 6kk ja 2v. Molemmat tarkastan, jos/kun herään ja ennenkuin meen nukkuun :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, silloin, kun oli pari kuukautinen, niin lopetin. Nukkui pinnasängyssä. Myöhemmin tietty, jos on ollut kovasti kipeä, niin olen käynyt katsomassa ja tarkistamassa miten voi. Noin muuten en ole enää myöhemmässä iässä tarkistellut. Aina siis nukkunut omassa sängyssä omassa huoneessa.

Vierailija
4/41 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkasta. Vauva herättää jos sillä on joku hätä. Minulla siis yksi lapsi, ikää 3 kk, nukkuu omassa huoneessaan.

Vierailija
5/41 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 ja 5-vuotias. Tarkistan kummatkin ennen kuin itse menen nukkumaan ja herätessäni

Vierailija
6/41 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:30"]En tarkasta. Vauva herättää jos sillä on joku hätä. Minulla siis yksi lapsi, ikää 3 kk, nukkuu omassa huoneessaan.
[/quote]

Toiset on luotu äideiksi, toisia näköjään ei

Vierailija
7/41 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistan aina ennen kuin menen nukkumaan. Ovat 4 ja 6.

Vierailija
8/41 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsi, 5 v. Nukkui perhepedissä 3 vuotiaaksi. Nykyään laitan nukkumaan, enkä kyllä naristele ovia huoneeseensa tarkastaakseni unta. Jos on kipeänä, haluaa nukkua sohvalla tai meidän vieressä, silloin helppo tarkastaa vointi. Mutten ihan tavallisena päivänä näe syytä. 

Vierailija
9/41 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
10/41 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
11/41 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin hälyttimen, joka ilmoittaa jos jokin on vialla. Huomasin vauvan synnyttyä etten muuten itse nuku lainkaan. Ja silti katson joko lasta tai hälyttimen valoa illalla ja jos herään yöllä :) vauva nukkuu siis omassa sängyssä,samassa huoneessa.

Vierailija
12/41 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta, 6v, 3v ja 2kk ja kaikkia tarkistelen kun olen hereillä!

Vierailija
13/41 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi 2,5v, tarkistelen jos olen hereillä. Hengityksestä en enää olen huolissani, vaan että on peitto päällä ja ettei lapsi ole ihan sängyn reunalla. 

Vierailija
14/41 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 1 ja 3 v. Isomman tarkistan satunnaisesti, että hengittääkö ja pienemmän yleensä aina, jos herään yöllä.

Vierailija
15/41 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne osaa itse peittonsa etsiä jos on pois päältä ja sitä kaipaavat? Jättäkää nyt ainakin hei oikeasti ne +10v ikäiset rauhaan!

Vierailija
16/41 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva nukkuu muutaman kk ihan vieressä pahvilaatikossa ja sitten samassa tilassa muurin takana (ääni kuuluu ei näköyhteyttä) 6v asti. En tarkastellut, lapsi ollut aina hyvä nukkumaan ja me muut nukuttiin myös. Parivuotiaana oli muutaman kk huonoja öitä. Keskosvauva ja silti uskalsin antaa vauvalle unirauhan.

Yksiä päiväunia kävin tsekkaamassa useamman kerran....olisko ollut 2-3 kk ikäinen ja nukkui ulkona 6 h päikkärit....silloin kävin useasti ihmettelemässä onko itkuhälytin edes päällä/patterit loppu.

Vierailija
17/41 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
18/41 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkistellut. Lapsi siirrettin omaan huoneeseen nukkumaan 6 viikon iässä.

Vierailija
19/41 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 20:48"]Ostin hälyttimen, joka ilmoittaa jos jokin on vialla. Huomasin vauvan synnyttyä etten muuten itse nuku lainkaan. Ja silti katson joko lasta tai hälyttimen valoa illalla ja jos herään yöllä :) vauva nukkuu siis omassa sängyssä,samassa huoneessa.
[/quote]
sama homma mutta meillä oli keskonen,1v ikäisenä alkoi tulla vääriä hälytyksiä jatkuvasti kun unissaan hyöri ja pyöri.
arvaa minkä paskahalvauksen saa kun kätkythälytin ekan kerran huutaa yöllä.

Vierailija
20/41 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän