Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opintolaina ja toimeentulotuki APUA

Vierailija
20.06.2015 |

Avomiehelle ja minulle tuli yllättävä 750 euron meno ja tarvittais kertaluontoisesti toimeentulotukea. Opintolainaa on nostettavissa, mutta olen jo nostanut sitä niin paljon, että en kyllä millään haluaisi lisää velkaa. Sanovatko ne sosiaaliviraston tyypit vaan et voi voi, nosta lainaa?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 18:29"]

Sillä on myös merkitystä, että mikä se teidän yllättävä iso meno on? Voihan kuka vaan tuhlata rahansa mihin hyvänsä ja mennä sossuun pyytämään tukea vedoten isoon menoon. Käytä ap järkeäs ja mieti, onko teillä ihan oikeasti todellinen tarve toimeentulolle vai oletteko vain hummanneet rahanne?

Toivon, että sinulta vaaditaan lainan nostoa ennen tuen saantia.

[/quote]

Lukekaa mun aiemmat vastaukset, tämä ei ollut mitään hummailua. Valtiolta pelottavia kirjeitä ja lopputuolmea oikeudenkäynti Saksassa jos ei maksettais, joo-o. Mä kuule oon syönyt viimeset 3 päivää ainoastaa leipää, papuja ja nuudeleita. Ostin uusia vaatteita viimeksi tammikuussa. Vähä perspektiiviä kiitos.

Vierailija
22/30 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 18:32"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 18:25"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 18:21"] Mikä on se 750€ meno? [/quote]   Miehelle maksettu Saksassa rahaa sairausvakuutusta varten ilman syytä ja korkojen ja väärinkäsitysten kera summa nousi pilviin. [/quote] Miksi? Mitä miehes siellä teki?

[/quote]

Sieltä on kotoisin ja viranomaiset eivät ole oikein saaneet tavoittetua kun on asunut parissa eri maassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 18:32"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 18:25"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 18:21"] Mikä on se 750€ meno? [/quote]   Miehelle maksettu Saksassa rahaa sairausvakuutusta varten ilman syytä ja korkojen ja väärinkäsitysten kera summa nousi pilviin. [/quote] Miksi? Mitä miehes siellä teki?

[/quote]

Sieltä on kotoisin ja viranomaiset eivät ole oikein saaneet tavoittetua kun on asunut parissa eri maassa.

Vierailija
24/30 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 18:31"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 18:29"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 18:27"] Ihmettelen hieman samaa kuin 10 yllä, eli mikä voi olla yllättävä 750 euron meno, jos tulot ovat kuitenkin noin pienet. Tavallisesti yllättäviä menoja syntyy jos on jotain omaisuutta enemmän ja sille syntyy jokin erityinen vahinko (auto, koti, jne.). Kun kuitenkin toteat, että hankitte matkakortit niin uskoisin, ettei teillä ole autoakaan. Silläkin riskillä että kuulostan tylsältä vanhalta ihmiseltä niin toteaisin, että menot kannattaa mitottaa tulojen mukaan ja pienillä tuloilla ei nyt vaan oikein voi olla 750 euron kertaluontoisia menoja (ehkä takuuvuokraa tms. lukuunottamatta) -- yllättäviä tai ei-yllättäviä. [/quote]   Mä vastasin jo, sairausvakuutus rahat, unrighful benefits. Seuraava askel ois ollu kutsu oikeuteen et oli pakko maksaa samantien, kaikki kirjeet tuli myöhässä osoteselvitysten takia ja puhelimessa sanoivat aina eri asioita. [/quote] Miks miehelle on maksettu Saksasta sairasvakuutusta tjn sellaista? Hieman outoa.

[/quote]

Koska on saksalainen ja siellä eri systeemi kun täällä. :D Vähätuloiset saa apuja kyllä vakuutuksiin yms.

Vierailija
25/30 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 18:29"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 18:27"]

Ihmettelen hieman samaa kuin 10 yllä, eli mikä voi olla yllättävä 750 euron meno, jos tulot ovat kuitenkin noin pienet. Tavallisesti yllättäviä menoja syntyy jos on jotain omaisuutta enemmän ja sille syntyy jokin erityinen vahinko (auto, koti, jne.). Kun kuitenkin toteat, että hankitte matkakortit niin uskoisin, ettei teillä ole autoakaan. Silläkin riskillä että kuulostan tylsältä vanhalta ihmiseltä niin toteaisin, että menot kannattaa mitottaa tulojen mukaan ja pienillä tuloilla ei nyt vaan oikein voi olla 750 euron kertaluontoisia menoja (ehkä takuuvuokraa tms. lukuunottamatta) -- yllättäviä tai ei-yllättäviä.

[/quote]

Mä vastasin jo, sairausvakuutus rahat, unrighful benefits. Seuraava askel ois ollu kutsu oikeuteen et oli pakko maksaa samantien, kaikki kirjeet tuli myöhässä osoteselvitysten takia ja puhelimessa sanoivat aina eri asioita.
[/quote]
Maksoitteko siis jo 750€? Ja rahaa on jäljellä se, mitä kerrot?

Vierailija
26/30 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 18:35"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 18:29"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 18:27"] Ihmettelen hieman samaa kuin 10 yllä, eli mikä voi olla yllättävä 750 euron meno, jos tulot ovat kuitenkin noin pienet. Tavallisesti yllättäviä menoja syntyy jos on jotain omaisuutta enemmän ja sille syntyy jokin erityinen vahinko (auto, koti, jne.). Kun kuitenkin toteat, että hankitte matkakortit niin uskoisin, ettei teillä ole autoakaan. Silläkin riskillä että kuulostan tylsältä vanhalta ihmiseltä niin toteaisin, että menot kannattaa mitottaa tulojen mukaan ja pienillä tuloilla ei nyt vaan oikein voi olla 750 euron kertaluontoisia menoja (ehkä takuuvuokraa tms. lukuunottamatta) -- yllättäviä tai ei-yllättäviä. [/quote]   Mä vastasin jo, sairausvakuutus rahat, unrighful benefits. Seuraava askel ois ollu kutsu oikeuteen et oli pakko maksaa samantien, kaikki kirjeet tuli myöhässä osoteselvitysten takia ja puhelimessa sanoivat aina eri asioita. [/quote] Maksoitteko siis jo 750€? Ja rahaa on jäljellä se, mitä kerrot?

[/quote]

Kyllä ja jäljellä on noin sata euroa. Laskut ja vuokra maksettu, mutta ei tästä kivaa tule.

Vierailija
27/30 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen sossun ei pidä maksaa miehesi Saksan velkoja siksi, että hän on jättänyt asiansa hoitamatta siellä.

Vierailija
28/30 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilanne on tuo, nosta lainaa,turha ruikuttaa, jos itse valitset olla nostamatta opintolainaa.

Vierailija
29/30 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 18:40"]

Suomen sossun ei pidä maksaa miehesi Saksan velkoja siksi, että hän on jättänyt asiansa hoitamatta siellä.

[/quote]

Ei se ole jättänyt maksamatta tai hoitamatta, ei ole hänen vika et mikään perkeleen kirje ei tule perille vaikka hän on kotikuntaansa ilmottanut missä asuu. Ja jos jätetään avokki pois laskuista, niin mun kesäkuun tulos on noin 450 euroa. Mietippa sitä, nollasopparit on kivoja ja kyllä hain kesätöitäki.

Vierailija
30/30 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sä pistää paperit sossuun, ehkä sieltä jotain heltiää..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä