G: Miksi otat äitiyspakkauksen / et ota?
Haluan sen haikaralaatikon vauvamuistoille! Olen ottanut pakkauksen aina, nyt kyseessä on jo neljäs lapsi. Eli tavaraa en oikeasti tarvitsisi, mutta onhan siellä aina jotain aika sievää ja loput voi laittaa vauvakassikeräykseen tms. Nyt taitaa lämpömittari olla rikki eli se tulee tarpeeseen. Tosin aina olen säästänyt makuupussin " muinaismuistoksi" aikakauden tyylistä!
Kommentit (29)
Suurimpana syynä lienee pelkästään se, että minä haluan. Esikoiselta on jäänyt hurjasti pieniä vaatteita ja kaikki äitiyspakkauksenkin vaatteet ovat hyvässä kunnossa, mutta kun haluan tälle kakkosellekin tuon pakkauksen.
Osan vaatteista säästän lapsille muistoksi ja osan varmasti laitan kiertoon jossain vaiheessa. Musta kuitenkin tuo 140¿ on pieni raha ja sen saa nopeasti katoamaan kauppoihin. Itsestäni kun kuitenkin tiedän, että en jaksa kierrellä alennusmyynneissä ja kirppareilla etsien.
Ja jotenkin se niin kutkuttaa ajatuksena, taas saada hypistellä niitä ihanuuksia joita tulee het laatikollinen kerralla! :)
Puzzle
Ei ihan vielä ajankohtaista, mutta haluan kakkosellekin oman pakkauksen. Vaatteita en välttämättä tarvitsisi, mutta haluan antaa lapsilleni muistoksi sitten joskus heidän omia vauvavaatteitaan. Muutamia söpöjä nuttuja ja makuupussit. Ja laatikko on oiva säilytykseen!
T.miitu rv4+3
En tiennyt makuani vauvanvaatteitten suhteen enkä myöskään sitä, minkä mallisia asuja olisi helpoin käyttää. No, äitiyspakkauksen valikoima ei mennyt sitten ollenkaan yksiin oman maun kanssa.
koska Suomessa tällainen etu on. Meidän perheen taloudessa sillä vaihtoehtoisella rahasummalla ei ole mitään merkitystä. Kaikkea on varaa ostaa muutenkin. Kivaahan se on niitä hipeltää vaikka eivät vaatteet mitään kummoisia aina olekaan. Mutta ap:n kanssa olen samaa mieltä: Sitten vauvakasseihin huonot :-) ja laatikko vauvatavaroille!
En ottanut pakkausta tällä kertaa, sillä ikäeroksi tulee vain reilu 1½ vuotta ja olen tuskin ehtinyt pakata pois pakkauksen hyväkuntoiset vaatteet esikoisen jäljiltä. Ja mihin me kaksia lasten kynsisaksia tai kahta kylpymittaria tarvitaan? =)
Kieltämättä usea vaate jäi aikanaan lähes käyttämättä siksi ettei kuosi miellyttänyt tai malli oli vääränlainen meidän hoikalle tytölle. Sen sijaan haalarit, toppatöppöset sekä makuupussi ovat olleet kovassa käytössä, sillä maalisvauva oli juuri " oikean" kokoinen oikeaan vuodenaikaan. Tämä lokavauva ei välttämättä edes ehdi käyttää paksua toppista, kun on jo yli vuoden ikäinen ensi talvena ja tarvitsee pieniä toppavaatteita koko ensi talveksi.
Mielestäni siellä on niin paljon sellaista mitä en tule käyttämään, että sillä rahasummalla saan kaiken mitä tarvitsen laatikostakin ja saan itse vielä valita.
ja olen jo ottanut kolmelle aiemmallekin lapselle. Musta se on kiva juttu. Raha hukkuisi vaan pankkitilille.
Kolmas tulossa, ja vaikka paljon ei ole vaatteita kun olen antanut ne kaverille. Tarjosi niitä takaisin mut sanoin et saa pitää. Laskin et sil rahalla mitä saan pakkauksesta niin saan myös paljon kirppikseltä vaatteita ja uuden kaukalon. Ja näin on käynyt. Vaatteisiin on mennyt ehkä n.20e ja gracon autobaby maksoi 100e. Pari kk käytetty, ostin sen lastentarvikeliikkeestä. Edelliset omistajat oli vaihtaneet sen kapeempaan malliin kun eivät olleet ennen vauvan syntymää tajunneet kokeilla et mahtuuko kaukalo, istuin ja koroke takapenkille samaan aikaan. (kun on 3lasta) Ei ollut mahtunut gracon alustan kans.
B rv 22+5
Tulossa kakkonen ja esikoisen jäljiltä on kaikki hyvässä kunnossa, pakkausta ei tarvittaisi. Mutta jotenkin tuli sellainen olo että kun KAIKKI on esikoisen vanhaa, ja kun esikoinen sai aivan kaiken, niin miksei tämänkin vauvan kuuluisi saada jotain uutta... Harkittiin sitäkin, että kaupasta ostettais sitten sillä vastaavalla summalla vaatteita, mutta kun niitä saa niin paljon vähemmän niin periaatteesta otettiin tuo pakkaus.
Coe rv 36+1