Aco, apteekin ihonhoitosarja sis. salisyylihappoa, uskallanko käyttää?
Raskaus sai todellakin kasvojen ihon puhkeamaan kukkaan... Kaverin suosituksesta ostin Aco Time Pure & Clean sarjan tuotteita ja vasta kotona huomasin että osa sisälsi salisyylihappoa, joten en apteekissa farmaseutilta arvannut edes kysyä että saako käyttää raskaana ollessa.
Kun eikös salisyylihappo ole kiellettyjen listalla, mutta tässähän on ulkoinen käyttö kyseessä, että mitenköhän " syvälle" voiteesta imeytyy?...
Onko siis kukaan käyttänyt ko. tuotteita raskaana ollessa tai muuten tietää suosituksista?
Kommentit (7)
Minä ostin myöskin raskauden alussa Acon niitä vihreän värisiä purnukoita; pesuvaahdon ja kasvoveden. Kysyin apteekissa heti, katsomatta edes tuoteselostetta, että voiko niitä käyttää raskaana ollessa. Ttäti oli jotenkin vähän huvittuneen oloinen vastatessaan, että " Kyllä saa" .
Huvittavaa tai ei, niin minä ainakin mieluummin kysyn tyhmiä, kuin jään yksikseni pohtimaan...
Anselmi
Ei minulla ole tullut mieleenikään etteikö jotain kasvorasvaa tai naamanpesuainetta saisi käyttää. Itse olen käyttänyt Aco-rasvoja. En minä kyllä tuommoisista purnukoista tarkista mitään tuoteselosteita...
Tytteli-83
Minullakin pelkkää sattumaa että pyörittelin purkkeja kädessä ja tuli just nyt luettua tuoteselostuksia, ei yleensä kuulu tapoihini tälläisilla tuotteilla. Muuten olisin vastauksen saanut jo heti farmaseutilta, mutta kun nyt vahingossa huomasin asian vasta kotona, niin enpä uskaltanut olla tarkistamatta...
Asetyylisalisyylihappo eli ASA eli aspiriini on eri asia kuin pelkkä salisyylihappo, jota käytetään nimenomaan kosmetiikassa ja ihonhoidossa.
Kyselin nlasta alkuraskaudesta eräästä toisesta salisyylihappopitoisesta tuotteesta.
Vastaus oli myönteinen, eli tuotetta voi huoleti käyttää. Ja jotenkin siinä on ero, onko asetyylu-salisyylihappo (ASA) vai pelkkä salisyylihappo. Itse esimerkiksi voimakkaasti ASA-allergisena en saa ko. (l' orealin kuorintavoide) tuotteesta oireita.
Itse kyseistä sarjaa käyttävänä huolestuin samasta asiasta jo varhaisilla viikoilla, nla lääkärin mukaan paikallisesti käytettyinä noissa tuotteisa ASAa on niin vähän, ettei huolta ole. Paikallishoidot on kuulema muutenkin eri asia kun noi suun kautta otettavat.
Jospa nämä tuotteet nyt vielä tehoais =)