Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei kaikki työkkärin kurssit voi olla vapaaehtoisia?

Vierailija
20.06.2015 |

Ketään ei pakotettaisi kursseille tai kuntouttavaan työtoimintaan, ja vastaavasti ne jotka haluaa, pääsee vaikka samana päivänä. Näinollen oppilas- ja duunariaines paranisi huomattavasti kun suurimmalle osalle se ei olisi pakkopullaa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken pitäisi olla vapaaehtoista.
.
Myös larenssit pitää poistaa. Nyt ei uskalla tehdä mitään epävarmaa karenssin pelossa.

Vierailija
2/6 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sinne kurssille menee ne, jotka sitä tarvitsee. Ja onhan ne vapaaehtoisia: älä mene ja elätä itsesi ilman valtion tukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei olisi pelotetta ikävälle nöyryytyskurssille joutumisesta niin entistä useampi saattaisi haluta ryhtyä työttömäksi.

Vierailija
4/6 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurssien taso saattaisi nousta, jos kurssitettavat itse voisivat valita mitkä kurssit ovat hyödyllisiä. Olin työttömille työnhakijoille suunnatuissa koulutuksissa, jotka eivät olleet työkkärin kautta. Kukaan ei niihin velvoittanut eikä seurannut kävikö vai ei, eikä niissä käymisestä saanut mitään bonusta työkkäristä tai mistään: Mutta kurssit olivat hyvälaatuisia, niistä oli aidosti hyötyä ja kurssit olivat lähes aina nopeasti täynnä.

Eivät työttömät ihan tyhmiä ole, hyödyllisille kursseille löytyy menijöitä patistelemattakin. Ja kurssien laatu on hyvä, kun työttömät itse pääsevät arvioimaan kurssien hyödyt ja äänestävät nopeasti jaloillaan, jos taso laskee.

Vierailija
5/6 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 17:01"]

Eivät työttömät ihan tyhmiä ole, hyödyllisille kursseille löytyy menijöitä patistelemattakin. Ja kurssien laatu on hyvä, kun työttömät itse pääsevät arvioimaan kurssien hyödyt ja äänestävät nopeasti jaloillaan, jos taso laskee.

[/quote]

"Ihan tyhmiä" :D

Kai sä käsität, että tällä hetkellä miltei puoli miljoonaa on työttömänä. Työttömäksi voi joutua nykyisin kuka tahansa ja paluu työmarkkinoille takaisin ei ole kaikille mahdollinen enää sen jälkeen missään vaiheessa - ei, vaikka löytyisi halua ja riittävä älykkyystaso. Työpaikkoja ei yksinkertaisesti riitä kaikille halukkaille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi