Tytär käyttää ehkäisyä, ja paljastui ateistiksi! :(
Olemme vanhoillislestadiolaisia, ja nyt paljastui että tyttäremme 16v käyttää ehkäisyä. Hyväksyimme lopulta seurustelun, mutta luulimme että hän kunnioittaisi arvojamme ja odottaisi avioliittoon! Löysin e-pillerit tytön sängyn alta, kun tein talossa suursiivousta. Olen itse helpottunut että eivät tee lapsia ennen avioliittoa, mutta mieheni ei ottanut asiaa näin hyvin.
Mies huusi tytölle täyttä kurkkua, ja sanoi "En ole koskaan hävennyt perhettäni näin paljoa!" :(
Tuntuu todella pahalta tytön puolesta.
Tytär kertoi sitten samalla olevansa ateisti, ja lopettavansa kaikki uskonnolliset "turhuudet".
Minä hyväksyn asian, mutta mieheni ei. Mies jo uhosi että "tekee selvää" tytön poikaystävästä, mutta sain rauhoiteltua hänet. Alan itsekin kyseenalaistaa vanhoillislestadiolaisuutta :/
Kommentit (22)
Anteeksi vaan mutta palsta on jatkuvasti niin täynnä provoilua että aloituksesi vaikuttaa sellaiselta. Varsinkin kun vl on taas ollut muutamana päivänä suosittu aihe palstalla.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 15:25"]Provo
[/quote]
Mikä tekee minusta provon?
-Ap
Ihana. :)
Mutta tota ehkäisypillerien löytöpaikkaa sun olis kannattanut miettiä tarkemmin. :)
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 15:25"]Hullu mies sulla
[/quote]
Välillä vaan vähän hermoheikko...
-Ap
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 15:25"]
Provo
[/quote]
näitä löytyy suomesta pilvin pimein. kauniita puheita siihen asti kunnes joku on eri mieltä ja sitten käykin näin. tämä on kaikkien uskontojen todellinen luonne. vapaa tahto on aidosti vapaata vain silloin kun päätökset ovat doktriinien ja dogman mukaisia.
mutta sinä päivän kun ei ole, saat heittää hyvästit niille joita luulit ystäväksesi. jos potilas-salaisuutta voitaisiin joskus raottaa, ja vainajien historiaa raottaa edes sen verran, väitän että tällä hetkellä psyk ger akuuttipuolelta löytyy useita tapauksia joiden historiassa on kaikilla yksi piirre.
oma yhteisö on hylännyt.
-m35
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 15:27"]Ihana. :)
Mutta tota ehkäisypillerien löytöpaikkaa sun olis kannattanut miettiä tarkemmin. :)
[/quote]
En minä ole mikään provo. Olemme hyvin uskovaisia, ja mies on välillä todella...no,arveluttava.
-Ap
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 15:26"]Eiköhän tytär häpeä vanhempiaan enemmän kuin te häntä.
[/quote]
Minä en häpeä tytärtäni, mutta mieheni häpeää.
-Ap
Eiköhän 16v osaa itse päättää että haluaako uskoa satuolentoihin vai ei. Vaikuttaisi tyttö olevan ainakin vanhempiaan viisaampi.
M39
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 15:23"]
Olemme vanhoillislestadiolaisia, ja nyt paljastui että tyttäremme 16v käyttää ehkäisyä. Hyväksyimme lopulta seurustelun, mutta luulimme että hän kunnioittaisi arvojamme ja odottaisi avioliittoon! Löysin e-pillerit tytön sängyn alta, kun tein talossa suursiivousta. Olen itse helpottunut että eivät tee lapsia ennen avioliittoa, mutta mieheni ei ottanut asiaa näin hyvin. Mies huusi tytölle täyttä kurkkua, ja sanoi "En ole koskaan hävennyt perhettäni näin paljoa!" :( Tuntuu todella pahalta tytön puolesta. Tytär kertoi sitten samalla olevansa ateisti, ja lopettavansa kaikki uskonnolliset "turhuudet". Minä hyväksyn asian, mutta mieheni ei. Mies jo uhosi että "tekee selvää" tytön poikaystävästä, mutta sain rauhoiteltua hänet. Alan itsekin kyseenalaistaa vanhoillislestadiolaisuutta :/
[/quote]
Kaikki uskonnot on humpuukia joten tyttösi on järkevämpi kuin vanhempansa. Tunnen itse kaksi jotka on lestadiolaisista perheistä eikä kumpikaan ole tekemisissä vanhempiensa kanssa. Liian suuret näkemys erot asioihin.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 15:53"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 15:50"]
Tyttösi on huora.
M26
[/quote]Totta. Mulkkua pitää saada vaikka väkisin sinne kiimaonkaloon, vaikka tietää että siitä voi aiheutua perheen hajoaminen ja välien menetys vanhempiin. Mutta kun ei voi odottaa täysi-ikäisyyteen, pitää saada sitä mulkkua sinne kiimaonkaloon, vaikka täysi lapsi on vielä ja sillä riskillä että oma perhe rikkoontuu. Mutkun panettaa
[/quote]
Onneksi sua ei paneta kun oot eunukki!
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 15:23"]
Olemme vanhoillislestadiolaisia, ja nyt paljastui että tyttäremme 16v käyttää ehkäisyä. Hyväksyimme lopulta seurustelun, mutta luulimme että hän kunnioittaisi arvojamme ja odottaisi avioliittoon!
[/quote]
Syntax error. Boolean operator mismatch.
ensimmäinen toteamus ja toisen lauseen oletus ei osu yksiin ap. Korjaa kaava ennen kuin tuota voi käsitellä.
Ketkähän pyytävät eniten lupaa avioliittoon alaikäisenä? Mikähän siihen on syynä?
Voi hyvänen aika, onkohan kyseessä poikani tyttöystävä? Tätä tilannetta on jo vähän odoteltu..
Hullu mies sulla