Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka moni oikeasti omistaa mökin?

Vierailija
19.06.2015 |

Some jälleen täynnä mökille meno -päivityksiä. Todellisuudessa hyvin harva sometus -ikäisistä omistaa mökin, vaikka niin antaakin ymmärtää. suurin osa menee vanhempiensa, isovanhempien, tuttavien tai vuokratulle mökille. Ei niin?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Ei kai siinä olisi järkeä, että Suomessa olisi 5 000 000 mökkiä, ja jokinen menisi omalleen. Minä ainakin haluan mökkeillä perheen tai ystävien kanssa.

Vierailija
2/35 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole edes suvulla mitään mökkiä :'(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä omistan mökin, mutta olen vuokrannut sen muille. Siitä tienaa mukavat rahat tekemättä mitään. Miehellä on oma mökkinsä, käytetään tätä lomilla.

Vierailija
4/35 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on oma vapaa-ajanasunto Vaasan saaristossa, siis ihan itse hankittu, ei peritty tai suvun, vaan IKIOMA.

Vierailija
5/35 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän mökki on isäni ja hänen kolmen sisaruksensa lapsuudenkoti, he siis nelisteen sen omistavat ja kuoltuaan sen omistavat me 13 serkusta :)

Vierailija
6/35 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Saimaalla mökki, perin isältäni joka kuoli pari vuotta sitten.

Vierailija
7/35 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mökkiä. Yhtenä kesänä vuokrattiin mökki ja huomattiin, että ei viihdytä mökillä, jos siellä ei ole kaikkia mukavuuksia. Suvullakaan ei ole ja kaverit ei kutsu. Ei haittaa meitä. 

Vierailija
8/35 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihan oma mökki. (Nyt ei menty juhannuksena sinne kun osui työvuorot koko juhannuksen ajaksi.)

Vierailija
9/35 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 00:01"]

Meidän mökki on isäni ja hänen kolmen sisaruksensa lapsuudenkoti, he siis nelisteen sen omistavat ja kuoltuaan sen omistavat me 13 serkusta :)

[/quote]

Tai sitten päättävät yhdessä myydä sen yhdelle serkulle.

Vierailija
10/35 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 23:58"]

Juu. Ei kai siinä olisi järkeä, että Suomessa olisi 5 000 000 mökkiä, ja jokinen menisi omalleen. Minä ainakin haluan mökkeillä perheen tai ystävien kanssa.

[/quote]

ihana ajatus mökkeillä perheen ja suvun kesken. Miten joissain perheissä useampi sukupolvi viihtyy keskenään niin hyvin, että mökkeilevät yhdessä. Kadehdin. Olisipa minullakin tällainen idylli tarjota omille lapsilleni. 

Vierailija
11/35 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole omaa mökkiä kun ei haluta autoa ennen kun on pakko (eli kun saadaan lapsia). Odotellaan kyllä siirtolapuutarhamökkiä yhdeltä alueelta.
Mutta siis
MITÄ VÄLIÄ ETTÄ IHMISET SANOO MENEVÄNSÄ MÖKILLE EIKÄ TARKENNA KENEN? Mitä väliä onko kerran vuodessa käytetty Juhannusmökki oma, yhteinen, vanhempien, puolison vanhempien, kaverien, tuttavien, ystävien tai vaikka työkaverin/pomon/firman omistama?
Osa mökin omistajistakin menee vieraaksi muiden mökille :O

Vierailija
12/35 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on mökkihöperöitä. Itse en kyllä lainarahalla ostais mökkiä. Mielummin vaikka kaupunkiasunto.
Norjalaiset omistavat tunturimökkejä. Ja tos näköisesti siellä ei ryypiskellä kuten suomalaisilla on tapana.
Monet mökit on työleirejä joita pakkomielteisesti korjataan yms.
Kannatan mökkien lisäverotusta, sillä mökki ei ole mitenkään elintärkeä.

Vierailija
13/35 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 00:00"]Meillä on oma vapaa-ajanasunto Vaasan saaristossa, siis ihan itse hankittu, ei peritty tai suvun, vaan IKIOMA.
[/quote]miksi tätä on alapeukutettu? Kateelliset asialla?

Vierailija
14/35 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 00:02"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 00:01"]

[/quote]

Tai sitten päättävät yhdessä myydä sen yhdelle serkulle.
[/quote]

Toivottavasti tai sitten me serkut myymme sen, vaikea 13 ihmisen (+ puolisot + lapset) kanssa sopia mökkivuoroja :)

Vierailija
15/35 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 00:15"]Suomalaiset on mökkihöperöitä. Itse en kyllä lainarahalla ostais mökkiä. Mielummin vaikka kaupunkiasunto.
Norjalaiset omistavat tunturimökkejä. Ja tos näköisesti siellä ei ryypiskellä kuten suomalaisilla on tapana.
[/quote]

Vai eivät norskit ryyppää. Kaikkea roskaa sitä kuulee kun vanhaksi elää.

Vierailija
16/35 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 00:15"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 23:58"]

[/quote]

ihana ajatus mökkeillä perheen ja suvun kesken. Miten joissain perheissä useampi sukupolvi viihtyy keskenään niin hyvin, että mökkeilevät yhdessä. Kadehdin. Olisipa minullakin tällainen idylli tarjota omille lapsilleni. 
[/quote]luulen että ihmiset kyllä kaunistelevat näitä sukumökkeilyasiaa. Itse tiedän että. Lähisukulaiset roudaavat itsensä yhdelle mökille. Kukaan ei heitä sinne oikein halua mutta kun ilmaiseksi saavat yhtä mökkiä lainata niin sinne sitten. Eli 7 hlöä ilmestyy vieraaksi...en tajua että miksei tämä lauma vuokraa mökkiä juhannukseksi?

Vierailija
17/35 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirtolapuutarhamökin omistamme

Vierailija
18/35 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 00:00"]Meillä on oma vapaa-ajanasunto Vaasan saaristossa, siis ihan itse hankittu, ei peritty tai suvun, vaan IKIOMA.
[/quote]

Miten niin peritty ei ole oma? Minä maksoin omastani 10 000 € perintöveroa. Ihan on oma.

Vierailija
19/35 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökki on mutta emme ole siellä nyt.

Vierailija
20/35 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 00:20"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 00:15"]Suomalaiset on mökkihöperöitä. Itse en kyllä lainarahalla ostais mökkiä. Mielummin vaikka kaupunkiasunto.
[/quote]

Vai eivät norskit ryyppää. Kaikkea roskaa sitä kuulee kun vanhaksi elää.
[/quote]siis niille mökeille menkää patikoimalla - käsittääkseni tuntureille ei voi tehdä sorateitä...tuskin ne sinne nokkalärryilöä roudaavat kaljaa.suomalaiset kyllä tämänkin tekisivät. Ainakin meidän norsliserkut kaikki on kovakuntoisia. Yli 80-vuotias tätinilin patikoi ja näyttää just 60-v.