Refluksin parannuskeino?
Onko kokemusta tuosta ja onko ollut hyötyä kun häädetty antibiooteilla?
Refluksitauti alkoi jokunen aika sitten tyhjästä vaivata, niin onko tuolla jotain vaikutusta. Englanninkielisiä tutkimuksia kun katsonut, niin vaikutti että voi olla jopa haittaa ja pahentaa oireita.
Kommentit (28)
näin kirjoitti:
Kai siitä silloin voi hyötyä olla, jos samalla on tulehtunut ruokatorvi. Mulla refluksia ja ainoa millä sen saa pysymään aisoissa on sopiva ruokavalio. Herkuilla yms. ja iltasyömisellä öisin järkyttävää hikoilua, yskittämistä, kun hapot nousee suuhun. Pakko nukkua niinä öinä korotetulla tyynyllä.
Olen nukkunut puoli vuotta korotetulla patjan päätyosalla + kahdella tyynyllä. Olen jättänyt kahvin, alkoholin ja rasvaisen ruuan kokonaan. Ainoastaan suklaalla ja sipseillä välillä vähän herkuttelen. Muuten ruokavalio ollut monta vuotta pääsääntöisesti terveellinen.
Tulehtunut ruokatorvi ei ollut vaikka itsekin sitä epäilin. Eli kannattaako sitä helikob. lähtä häätämään?
Ap
Helikobakteeri pitää ensin tutkia ulostenäytteestä! Jos sitä ei ole, ei antibiootti auta. Olen taistellut refluksin kanssa pitkään. Zolt 30 mg päivässä on pitänyt oireet pois. Saa reseptillä ja ilman reseptiä apteekista.
Siis refluksin syy on löystynyt vatsaportti. Ei sitä millään antibiootilla kiristetä...
Vierailija kirjoitti:
Helikobakteeri pitää ensin tutkia ulostenäytteestä! Jos sitä ei ole, ei antibiootti auta. Olen taistellut refluksin kanssa pitkään. Zolt 30 mg päivässä on pitänyt oireet pois. Saa reseptillä ja ilman reseptiä apteekista.
Miten auttaa. Mulla siis refluksi ilman närästystä ja olen käsittänyt, ettei siihen mikään lääke auta. Kun ei siihen ylösnousuun vaikuta.
Mutta oikealla ruokavaliolla ja liikunnalla oire pysyy kurissa.
Itse huomannut ,että ruokavalio ja liikunta auttaa.Itsellä ei kanssa tule hapot ylös.Jos juon paljon kahvia niin alkaa röyhtäily.Toinen seikka huomasin jos vatsa ei toimi kunnolla niin alkaa refluksin oireet.Toinen mikä auttaa on inkivääri.Ostan valmiin inkiväärishotin kaupasta ja kaadan veden sekaan niin auttaa.
Gasterix vähentää happoja ja tosiaan se läppä masuun kiristetään lääkärin ammattitaidolla.
Lasi vettä ja 2 teelusikallista ruokasoodaa ennen nukkumaan menoa. Neutraloi vatsahapot samalla tavalla kuin pillerit, eikä maksa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Laihdutus auttaa.
Entäs kun ei ole mistä laihduttaa?
Vierailija kirjoitti:
Lasi vettä ja 2 teelusikallista ruokasoodaa ennen nukkumaan menoa. Neutraloi vatsahapot samalla tavalla kuin pillerit, eikä maksa mitään.
Tuttu juttu, mutta itsellä riittää 1 tl. Ollut täysin oireeton kun tämä vanha keino tarvittaessa käytössä.
Vaikuttaa myös tosi nopeasti👍
Minulle tehtiin fundoplikaatio 2006. Kaikki refluksivaivat loppuivat kyseiseen leikkaukseen. Miinuspuolena oksennusvaikeus tai paremminkin totaalinen kyvyttömyys oksentaa.
Vierailija kirjoitti:
Gasterix vähentää happoja ja tosiaan se läppä masuun kiristetään lääkärin ammattitaidolla.
Miten se läppä masuun kiristetään? Onko joku suurikin leikkaus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihdutus auttaa.
Ei ole juuri enää mistä laihduttaa, kun refluksi pudottanut painoa 6kg.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihdutus auttaa.
Ap.Onko sulla todettu palleatyrä? Leikkaus voisi auttaa jos on todettu.
Vierailija kirjoitti:
Itse huomannut ,että ruokavalio ja liikunta auttaa.Itsellä ei kanssa tule hapot ylös.Jos juon paljon kahvia niin alkaa röyhtäily.Toinen seikka huomasin jos vatsa ei toimi kunnolla niin alkaa refluksin oireet.Toinen mikä auttaa on inkivääri.Ostan valmiin inkiväärishotin kaupasta ja kaadan veden sekaan niin auttaa.
En pysty juomaan kahvia enää juuri ollenkaan. Jokapäiväistä joku oire. Pistää jommallekummalle puolta rintaa tai rintalastassa painetta tai päänsärkyä tai ruoka nousee ylös vähän väliä jos yrittää röyhtäistä.
Ap.
Itse laitan yöksi kiristysvyön navan seudulle. Ei nouse enää röyhy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihdutus auttaa.
Ap.Onko sulla todettu palleatyrä? Leikkaus voisi auttaa jos on todettu.
Ei ollut palleatyrää, kävin gastroskopiassa pari kk sitten.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se läppä masuun kiristetään? Onko joku suurikin leikkaus?
Ainakin terveydenhuollon opettaja muisti joka välissä kertoa kuinka suuri leikkaus hänelle on tehty. Valtava operaatio.
Onhan leikkaus aina leikkaus. Juuri tuo kyvyttömyys oksentaa tulee sitten siinä ohessa.
Kai siitä silloin voi hyötyä olla, jos samalla on tulehtunut ruokatorvi. Mulla refluksia ja ainoa millä sen saa pysymään aisoissa on sopiva ruokavalio. Herkuilla yms. ja iltasyömisellä öisin järkyttävää hikoilua, yskittämistä, kun hapot nousee suuhun. Pakko nukkua niinä öinä korotetulla tyynyllä.