En ymmärrä miksi ihmeessä kukaan haluaisi tehdä lapsia? Voisiko joku selittää
Kamalaa rahan ja ympäristön tuhlausta tehdä lapsia. Kaikki oma aika ja rauha on poissa lasten myötä. Ei lasten teossa ole mitään hyviä puolia, joten mikä saa ihmiset tekemään niitä aina vaan, vaikka ehkäisy on keksitty?
Kommentit (49)
Minun omat vanhemmat ovat sanoneet ettei lapsia kannata hankkia, olen kiitollinen ja samaa mieltä.
En hetkeäkään epäile etteikö he rakasta minua, he vain ovat realisteja. Ovat kertoneet kuinka paljon rahaa ja aikaa vie, kuinka paljon lapsista on huolta ja viiminen silaus kuinka hulluksi maailma on mennyt.
Ovat kertoneet myös niitä mukavia puolia, mutta itse en ole valmis ottamaan niitä negatiivisia.
Onneksi vanhempani eivät painosta lapsen lapsien kanssa. Olen myös kiitollinen että ovat rehellisiä.
Aika monella tutulla on samassa perheessä monta erityislasta, ja elämä kuulostaa aivan kamalalta. Tekisi joskus mieli kysyä että vieläkö taaksepäin katsoen pidät hyvänä päätöksenä tehdä lapsia saati useita. En tajua miksi ottaa riski kun ei koskaan tiedä mitä sieltä tulee. Onko kaikki lisääntyjät vaan hattarapäitä vaaleanpunaiset lasit silmillä ja näkevät tulevaisuuden aina tosi optimistisesti?
Itsekkäistä syistä, koska rakastan lapsia.
Todennäköisesti lisääntyminen myös pelasti minut itsemurhalta, hyvin todennäköisesti päihteidenkäytöltä. Toki en näitä tietoisesti silloin ajatellut, vaan olen ymmärtänyt vasta jälkeenpäin. Siis lasten merkitysten elämänkululleni.
Se olisiko minun sittenkin ollut parempi vain tappaa itseni, on tietenkin arvokysymys ja makuasia, mutta väitän lisääntymällä tuoneeni maailmaan enemmän "hyvää" kuin sillä toisella vaihtoehdolla.
Olen kyllä hyvin tietoinen, mitä ihmismassan lisääntyminen tarkoittaa luonnon kannalta. Siksi heti kärkeen myönsin ne itsekkäät syyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla (ja myös miehelläni) syy oli pitkälti uteliaisuus sitä kohtaan, millainen tyyppi muodostuisi, kun meidän geenit yhdistyisi. Ihana siitä tuli ❤️
Jotenkin kuvottaa tämä ajattelutapa, että omissa geeneissä olisi jotain niin ylivertaista että on ihan pakko työntää se kakara jo ennestään ylikansoitetulle pallolle luontoa tuhlaamaan.
Kuvotuksestasi huolimatta vain lisääntyvien ihmisten geenit jatkuvat seuraavaan polveen. Te, jotka jäätte yökkimään, ette jatka omia geenejänne. Ne katoavat geenipoolista. Näin toimii luonnonvalinta.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen rakastuu tulee hetkellinen mielenhäiriö joka saa haluamaan vauvaa sen ihmisen kanssa.
Vauvaa harvoin " tehdään" edes hetkellisessä rakastumisen huumassa, jos pariskunta on aikuinen ja vastuullinen. Teinit sitten mahdollisesti eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vakavasti mielisairastuneen lapsen vanhempana voin sanoa, että ei se pelkkää ihanuutta ole.
Mielisairaudet syntyivät lapsellesi joko geeniesi tai ympäristötekijöiden laukaisemina.
Vierailija kirjoitti:
Haluaa itsekkäästi nähdä ne omat geeninsä juoksentelemassa. Tästä syystä juuri kukaan ei esim. adoptoi lapsia.
Huomaa ettet yhtään tiedä mitenmonet adoptiolasta haluavat yrittävät kaikkensa ja jäävät sitten kumminkin ilman lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla (ja myös miehelläni) syy oli pitkälti uteliaisuus sitä kohtaan, millainen tyyppi muodostuisi, kun meidän geenit yhdistyisi. Ihana siitä tuli ❤️
Jotenkin kuvottaa tämä ajattelutapa, että omissa geeneissä olisi jotain niin ylivertaista että on ihan pakko työntää se kakara jo ennestään ylikansoitetulle pallolle luontoa tuhlaamaan.
Vastasin rehellisesti otsikon kysymykseen, mutta olen ihan samaa mieltä siitä, että lasten hankkiminen on äärimmäisen itsekästä. Itse asiassa minusta on tullut antinatalisti sen jälkeen, kun sain lapsen – on yksinkertaisesti väärin hankkia lapsia, kun kukaan ei voi etukäteen antaa suostumustaan sille, että hänet tuodaan tähän maailmaan.
Tämä ei poista sitä, että a) minulla oli todella vahva biologinen tarve saada oma lapsi ja b) lapseni on minulle rakkainta maailmassa.