Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Inhoan sukuani (vanhempaa polvea) hirveän lyttäävää väkeä

Vierailija
09.02.2022 |

Ovat todella keskiluokkaisia ja keskinkertaisia kaikin puolin, ja kaikki mikä tästä eroaa ylös- tai alaspäin on paheksuttavaa.
Esimerkiksi kun olin maalaamassa asunnon seiniä, niin eräs sukulainen huomautti että ei oikeasti tarvitse maalata koska valkoinen pinta on vielä aivan hyvässä kunnossa.
Kun olimme muuttamassa uuteen asuntoon, setä sanoi että tuossahan te voitte asua x vuotta ja tuon isompaa ette tarvitsekaan.
Kun opiskelin avoimessa, sain kummastelua miksi, kun en ollut välttämättä suorittamassa tutkintoa tai menossa töihin ko. aihepiiriin liittyen. Jne. Samoin, kun luin vapaaehtoisesti tietokirjoja, se oli samasta syystä kummallista.
Siis aina, kun jotain on tekemässä niin joko se on huono tai epäkannattava idea, ja silloinkin jos hanke on hyväksyttävä, niin täytyy pitää mielessä että mitään sen enempää ei ainakaan pidä haluta.
Kauhean ahdasmielistä porukkaa!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tuota asennetta elämään, että tämä riittää, tämän pitää kelvata. Siis onhan hyvä myös osata olla tyytyväinen vähään aina välillä, mutta huomaan että tietyt ihmiset yrittävät asenteillaan oikein pakottaa muutkin tyytymään mahdollisimman vähään. Ap

Vierailija
2/18 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ratkaissut sillä, että en tapaa sukulaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä asiat noissa sanoissa tuntuivat lyttääviltä, kuulostaa minun korvaani ihan tavalliselta jutustelulta.

Ettet vain itse ole "Uniikki Lumihiutale".

Vierailija
4/18 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä asiat noissa sanoissa tuntuivat lyttääviltä, kuulostaa minun korvaani ihan tavalliselta jutustelulta.

Ettet vain itse ole "Uniikki Lumihiutale".

Oletko tosissasi? Kyllä minä ainakin lähden siitä, että tuttu/sukulainen/kaveri osaa ihan itse päättää, HALUAAKO värilliset vai valkoiset seinät, ja onko asunto miellyttävän kokoinen ja kuinka kauan siinä asutaan.

Sukulaiset eivät esim tiedä tai välitä mitä harrastan, ja että nuo harrastustavarat vievät tilaa, joten miksi heillä pitäisi olla mielipide asuntoni koon riittävyydestä. Ap

Vierailija
5/18 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, miksi ja mihin tarvitset sukulaisten hyväksyntää? Eihän mielipiteistä tarvitse välittää, ellet sitten ole heihin  taloudellisessa riippuvuussuhteessa.

Vierailija
6/18 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, miksi ja mihin tarvitset sukulaisten hyväksyntää? Eihän mielipiteistä tarvitse välittää, ellet sitten ole heihin  taloudellisessa riippuvuussuhteessa.

Kyllä se tietynlaisen dilemman luo, jos kyseisiä ihmisiä joskus kuitenkin näkee. Noihin kommentteihin pitää olla joku comeback, tai sitten pitää valita kannattaako vaan pyöritellä silmiään.

Ei ole välttämättä hyvä, jos antaa ihmisten puhua itselleen tuohon malliin, toisten kuullen. Ap

Vierailija
7/18 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on juu välillä mielipiteitä asioista, jotka eivät heille kuullu. Toisesta korvasta sisään, toisesta ulos.

Vierailija
8/18 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyttää heidän mielipiteensä

Vierailija
9/18 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Olisin perustanut yrityksen, mutta vanhempani lyttäsivät idean suoralta kädeltä. Edelleekään tässä maassa ei ole mitään vastaavaa, mitä se yritys olisi tehnyt. Ja se ei ole mitään naurettavaa tyyliin kissojen puukenkätehdas, vaan olen varma että se olisi menestynyt ainakin niin, että laskut olisi pystynyt maksamaan.

Vierailija
10/18 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boomerit on katkeria, valittavia haisevia vastenmielisiä saas-toja!

Vierailija
11/18 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama. Olisin perustanut yrityksen, mutta vanhempani lyttäsivät idean suoralta kädeltä. Edelleekään tässä maassa ei ole mitään vastaavaa, mitä se yritys olisi tehnyt. Ja se ei ole mitään naurettavaa tyyliin kissojen puukenkätehdas, vaan olen varma että se olisi menestynyt ainakin niin, että laskut olisi pystynyt maksamaan.

No hittoako sä niitä p*skalle haisevia vanhuksia kuuntelet??

Vierailija
12/18 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaanpa sitä herkkiä.

Vierailija
13/18 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit sitten perustanut, vai olisitko tarvinnut rahoitusta vanhemmilta? Vai olitko alaikäinen. Itsehän olet elämästäsi vastuussa.

Vierailija
14/18 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiset haluaa keskustella kanssasi ja sinä vaan pyörittelet silmiä. Sano nyt ihmeessä oma mielipiteesi. Mutta jos inhoat syvästi, niin lopeta tapaaminen. Ehkä hekään eivät pidä sinusta. Eipä noissa kommenteissa nyt mitään loukkauksia jaettu. Vähälläpä olet päässyt.

Vierailija
15/18 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulkitsin nuo kommentit vain heidän omiksi mielipiteiksi, ainakin näin luettuna, kun ei kuule toisen äänensävyä. Voisin ajatella esimerkiksi tuon "valkoinen seinä oli vielä hyvässä kunnossa" kommentin, nuoremman ihmisen rauhoitteluksi. Tyyliin: "Älä nyt ota stressiä niistä seinistä, hyvältähän nuo näyttää." Toki jos kommentit on lausuttu halveksuvalla tai vihaisella äänellä, tilanne on eri. Tosin en ymmärrä, miksi joku olisi vihainen toisen seinien maalaamisesta? Ellei sitten joudu itse kustantamaan maaleja ja toimimaan maalarina?

Vierailija
16/18 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan normaalilta jutustelulta minusta nuo sukulaistesi kommentit kuulostavat. 

Vierailija
17/18 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus kokenut samantapaista sukulaisteni puolelta, ja helpompi olo itsellä kun ei ole niin paljon tekemisissä. Enhän minäkään lyttää heitä enkä lauo heille mielipiteitäni (joita ei ole kysytty). Millä oikeudella he siis minulle? 

Vierailija
18/18 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo 50v ja annan vanhan polven horinoiden mennä ns toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Eli en kiinnitä niihin huomiota. Pidän oman pääni ja omat suunnitelmani. Vanhukset saavat sanoa omat mielipiteensä rauhassa. Ja luoja paratkoon kyllä heillä mielipiteitä riittää. En provosoidu enkä välitä niistä, paitsi jos mielipiteet ovat fiksuja. Silloin kuuntelen ja voin käydä asiasta keskustelua. En jaksa käyttää aikaani kiistelyihin ja myös koen, että vanha sukupolvi on minulle ihan tärkeä joten mielelläni heitä tapaan. Ei pidä provosoitua pikku jutuista. Toteaa vaan että jaahas ja jatkaa elämäänsä.