Sairaanhoitaja, mikä on (brutto)palkkasi?
Vuodessa tai kuukaudessa lisineen? Kerro, myös kuinka monta vuotta olet työskennellyt sairaanhoitajana ja millä osastolla työskentelet.
Kommentit (64)
Peruspalkka ikälisineen 2650, siihen lisiä vaihdellen mukaan. 2014 vuositulot 43000 brutto. Sh, yo-sairaala maakunnassa, kolmivuorotyö ja jonkin verran ylitöitä mukaan.
2330 e peruspalkka, vuorotyölisiä joitain satoja kuussa. Perusterveydenhuollossa terveyskeskuksessa 3-vuorotyötä. Valmistuin vasta talvella, joten ei mitään ikä- tms. lisiä. Joku kysyi yksityispuolen palkoista, olen ollut myös terveyskeskustyylisessä yksityisessä hoitolaitoksessa ja sh:n peruspalkka oli vajaat 100 e vähemmän.
Lh, 10v työkokemusta, brutto viimevuonna vähän reilu 40000€. Keskussairaalassa päivystyksessä teen 3-vuoroa. Mukavasti ylitöitä.
Peruspalkka 2400€, lisiä 200-400€/kk. Yliopistosairaala, 3-vuorotyössä.
3050e/kk brutto. 2-vuorotyö, tk-vuodeosasto. Yksi kalkkislisä ja kielilisä
Sh työkokemus 13 vuotta yliopistosairaalassa; peruspalkka n.2400e ja ikälisä n.200e. Vuorolisiä heikommin 200-600e/kk. Palkkakehityksen huipulla, kun ei noita ikälisiä enää 10.vuoden jälkeen tule lisää.
Peruspalkka 2345, ei vuorolisiä, työ erikoissairaanhoidon poliklinikalla. Työhistoriaa 10 vuotta
Keskimääräinen bruttopalkka vuoro-, palvelusvuosi- ja henk.koht. lisineen 4090€/kk. Sisätaudit, keskussairaalataso (ei yliopistosairaala) ja alalla 8 vuotta.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 18:24"]Keskimääräinen bruttopalkka vuoro-, palvelusvuosi- ja henk.koht. lisineen 4090€/kk. Sisätaudit, keskussairaalataso (ei yliopistosairaala) ja alalla 8 vuotta.
[/quote]. Onpa melko kova palkka. Osastonhoitajan palkka on n.3100 €,eli ei ainakaan rahan takia kannata esimiestyöhön ryhtyä.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 18:27"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 18:24"]Keskimääräinen bruttopalkka vuoro-, palvelusvuosi- ja henk.koht. lisineen 4090€/kk. Sisätaudit, keskussairaalataso (ei yliopistosairaala) ja alalla 8 vuotta.
[/quote]. Onpa melko kova palkka. Osastonhoitajan palkka on n.3100 €,eli ei ainakaan rahan takia kannata esimiestyöhön ryhtyä.
[/quote]Mulla on pelkästään kielilisiä reilut 300€/kk ja satun nyt vaan oleen töissä alueella (Vaasan keskussairaala) jossa on tarvettä mun kielitaidolle (ruotsi, englanti, persia, pari Kongon murretta). Juu ja olen ollut töissä neljä vuotta ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Peruspalkka 2345, ei vuorolisiä, työ erikoissairaanhoidon poliklinikalla. Työhistoriaa 10 vuotta
Kai tohon on laskettu mukaan myös mm. lomarahat? Vuoden verotettavat bruttoansiotulot jaettuna 12 antaa oikean vastauksen.
2022 Sh palkkahuipulla HUS yosairaalassa pk,
3424€/kk (sis.henk-,kokemuslisät) ilman kolmivuorolisiä.
Sitten jos lasketaan 3-vuorolisät+lomarahoineen, jne. 4700-4900€/kk, Vuosi brutto 56 000-59 000€. Enkä tee ylimääräistä. Jos tekis hälyjä(ylimääräiset vuoroja) niin pystyy nostamaan brutton 70 000€/v, mutta ei järkeä kun on muutenkin raskastyö(hyvä että jaksaa edes selviytyä nykyisistä töistä) ja verottaja syö lopulta kermatkin palkkakakun päältä + arvostan vapaapäiviäni. korotetusta palkasta huolimatta moni kollega vaihtanut pois, koska työnvaativuuteen nähden palkka ei ole kilpailukykyinen ja muualla pääsee helpommalla (myös vaihtamalla alaa) ja saa melkein saman summan tai jopa enemmän. Kummallisinta tässä on että aoh peruspalkka on vain muutaman kympin suurempi ja vuositulot jäävät ilman kolmivuoroa huomattavan pienemmäksi
Päivätyö yksityisellä, erikoistunut sh eli th (koulutus 4v), peruspalkka brutto 2500e eikä penniäkään lisiä.
Terveyskeskuksen päivystys ja vanhustenhoito(lähinnä harrastuksena) Noin 20 vuotta. Brutto 4500-5000e/kk.
Osastonhoitajana Australiassa noin 9600 AUD/kk, eli Euroissa noin 6500.
Brutto yksityisellä kolmivuorotyöstä n 2900 €. Peruspalkka on 2450€.
3900€ kun tulee välillä viikonloppuja ja yövuoroja.
n. 2000€, päivätyö, nelipäiväinen työviikko eli 80% työaika.
Alalla on surkeat palkat. Vuositulot lähihoitajana 43-44 tuhatta. Se ei ole nouse yhtään vaikka olisi sairaanhoitaja tai esimies. Työnkuva voi muuttua mutta ei ainakaan helpompaan suuntaan sairaanhoitajana. Turha rahan takia opiskella.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 22:01"]Minä olen aina luullut, että hoitajilla on huonot palkat, eihän nuo ole ollenkaan huonot.
[/quote] Hoitajathan saivat joitain vuosia sitten kivat palkankorotukset, joista joillain aloilla saa vain unta nähdä.