Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä luulette, pääsisinkö kunnalliselle rintojenpienennykseen?

Vierailija
19.06.2015 |

Mitta kaulakuopasta nänninpäähän 35 cm. Mitta tintojen alta 88 cm ja päältä 115 cm. Hirveät niska- hartia- ja selkäkivut sekä vaikea nukkua hyvin, kun rinnat painavat tiellä joka asennossa. Ikää 40+ ja arvet ei haittaisi, vain terveys.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene plastiikkakirurgille. Hän arvioi, ja kirjoittaa lähetteen kunnalliselle puolelle. Painoindeksi pitää olla alle 30. Itse pääsin, kun olen 157/68.

Vierailija
2/13 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossainhan on ne kriteerit. Jos täytät ne niin mikä jottei. Tuttava kävi ja oli tyytyväinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla painoindeksi 28 tällä hetkellä. Välillä oli vähemmän, mutta rinnat eivät olleet juurikaan pienemmät. ap. Onko siis parempi käydä plastiikkakirurgilla kuin terveyskeskuslääkärillä? Ja saako yksityiseltä tosiaan lähetteen kunnalliselle, jos katsoo tarpeelliseksi? En kestä näitä kipuja kohta enää. ap.

Vierailija
4/13 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että pitääkö mun siis omalääkäriltä pyytää lähete plastiikkakirurgille vai varaanko suoraan ajan jollekin yksityiselle plastiikkakirurgille, vai onko se edes mahdollista?

Vierailija
5/13 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintojen pienennysleikkaus (kirurgia, plastiikkakirurgia)

Kiireettömän leikkaushoidon perusteet erikoissairaanhoidossa (pisteytys 0–100)

Leikkaushoidon aiheellisuus perustuu aina yksilölliseen arvioon. Hoitoon pääsyn perusteena on 50 pisteen raja, josta poikkeavat hoitopäätökset on perusteltava kirjallisesti. Vaikka pisteraja ylittyy, leikkausta ei tehdä, jos siitä ei ole odotettavissa hyötyä potilaan liitännäissairaudet ja muut tekijät huomioiden.

Rinnan koko: kaulakuoppa-nänni (jugulum-mamilla) mitta
40 pistettä Alle 27 cm
50 pistettä 27–31 cm
60 pistettä Yli 31 cm

Niska- ja hartiaoireet
0–20 pistettä Kun painoindeksi* on alle 30
0–10 pistettä Kun painoindeksi on 30–35
0 pistettä Kun painoindeksi on yli 35

Toimintakyvyn rajoittuminen
0–20 pistettä Kun painoindeksi alle 30
0–10 pistettä Kun painoindeksi 30–35
0 pistettä Kun painoindeksi yli 35

Vierailija
6/13 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireettömän leikkaushoidon perusteet erikoissairaanhoidossa (pisteytys 0–100)

Leikkaushoidon aiheellisuus perustuu aina yksilölliseen arvioon. Hoitoon pääsyn perusteena on 50 pisteen raja, josta poikkeavat hoitopäätökset on perusteltava kirjallisesti. Vaikka pisteraja ylittyy, leikkausta ei tehdä, jos siitä ei ole odotettavissa hyötyä potilaan liitännäissairaudet ja muut tekijät huomioiden.

Rinnan koko:

kaulakuoppa-nänni (jugulum-mamilla) mitta

40 pistettä Alle 27 cm

50 pistettä 27–31 cm

60 pistettä Yli 31 cm

Niska- ja hartiaoireet

0–20 pistettä Kun painoindeksi* on alle 30

0–10 pistettä Kun painoindeksi on 30–35

0 pistettä Kun painoindeksi on yli 35

Toimintakyvyn rajoittuminen

0–20 pistettä Kun painoindeksi alle 30

0–10 pistettä Kun painoindeksi 30–35

0 pistettä Kun painoindeksi yli 35 

Vierailija
7/13 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mähän saisin noista varmaan 80-100 pistettä, koska yöunetkin menee väärien asentojen takia ja niska, hartiat, käsivarret ovat kipeät koko ajan. Eli kannattaa varmaan mennä. ja mua ei tosiaan mitkään kosmeettiset syyt tähän aja, vaan ihan särkyjen takia.ap.

Eli mihin otan ensimmäisenä yhteyttä?

Vierailija
8/13 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvokaa nyt joku? Oon kauhean arka tästä asiasta, niin jos joku ystävällinen kertoisi. Omalääkärini on vähän tyly tälläisia asioita kohtaan kuulemma.

Vierailija
9/13 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä kävin työterveyslääkärillä, ihan läpihuutojuttu. Kuka tahansa pätevä lääkäri osaa kirjoittaa lähetteen ja polilla katsotaan, onko oikeasti tarvetta (ja aina on, jos kriteerit täyttyy).

Vierailija
10/13 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 13:27"]

No mähän saisin noista varmaan 80-100 pistettä, koska yöunetkin menee väärien asentojen takia ja niska, hartiat, käsivarret ovat kipeät koko ajan. Eli kannattaa varmaan mennä. ja mua ei tosiaan mitkään kosmeettiset syyt tähän aja, vaan ihan särkyjen takia.ap.

Eli mihin otan ensimmäisenä yhteyttä?

[/quote]Terveyskeskuslääkäriin tai yksityiseen yleislääkäriin, jos tk:ssa on pitkät jonot ja haluat edetä asiassa nopeammin. 

Vierailija
11/13 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiitos kaikille! Olette ihania ja hyvää juhannusta!

Vierailija
12/13 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollut. Mulla rintojen alta 77 cm ja päältä 117 cm. Painoin 55 ja pituuteni on 166 eli ylipainoa ei todellakaan. 

Että tällainen luonnonoikku. Ei voinut kunnolla harrastaa niitä urheilulajeja, joista olisi pitänyt. Sitten jatkuva tuijottaminen jopa työpaikan ruokalassa sai psyykkisen tasapainoni kaltevalle pinnalle. 

Eli sain pienennyksen ja olen nyt tyytyväinen. Isohkot ne vieläkin ovat, mutta normaalin rajoissa. 

Vierailija
13/13 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut leikkauksessa julkisella. 9/2010 kävin omalääkärillä ja sain lähetteen plastiikkakirurgille jonne aika 1/2011, leikkaus 8/2011.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan