Mies heittää panttipullot roskiin!!
Että kyrpii aikuisen ihmisen uusavuttomuus! Meillä on roskiskaapissa pussi, jonne laitetaan panttipulloja. Jos pussi on täynnä, mies heittelee kaljatölkkejä roskiin! Ei siis jaksa sen vertaa, että vaihtaisi tyhjän pussin tilalle, ja kantaisi täyden pussin kylppärin kaappiin, joka on heti keittiön vieressä...
Montakohan kertaa oon tästä sille sanonut. Eikä puhettakaan siitä että veisi pullonsa suoraan sinne kylppäriin, kun tuonne keittiöönkin vieminen tuntuu niin haastavalta (tölkkejä pyörii taas olkkarissa läjä).
Kommentit (18)
Törkeämmän sortin tuhlausta omasta mielestäni, jos olettaa että niitä tölkkejä / pulloja ei tule ihan yksi tai kaksi per vuosi.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 09:28"]
mistä teille pulloja tulee? aika harvinaisia näkyään
[/quote]
Yhdistin kaljatölkit, kivennäisvesipullot, limsapullot ym nyt "panttipulloiksi". Helpompi kirjoittaa. AP
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 09:29"]
Törkeämmän sortin tuhlausta omasta mielestäni, jos olettaa että niitä tölkkejä / pulloja ei tule ihan yksi tai kaksi per vuosi.
[/quote]
Ihan samaa mieltä! Tämä on melkein viikottainen taistelu! Olen useita kertoja selittänyt miehelle tätä. Ja mies vielä puolustelee kaljaostoksiaan sillä että niistä saa pantin. Hehheh.
Joo ja eihän tuo kierrätä mitenkään muutenkaan. Ihan kaikki roskat menee samaan pussiin. AP
Panttitölkit sinne misson ostoskassikin, tulee vietyä kauppaan.
Kyseessä on ilmeisen laiska mies.
Meillä mies nakkelee surutta roskat tyhjän roskiksen pohjalle, jos minä en ole muistanut laittaa heti uutta roskapussia edellisen viemisen jälkeen. Sanomattakin on selvää, että minä meillä myös roskiksista muutenkin huolehdin, mies saattaa viedä, jos nakkaan solmitun pussin hänen käteensä juuri ennen kuin hän astuu ovesta ulos ja jos kädet ei ole ennestään täynnä. Oma-alotteisesti ei koskaan.
Helpoimmalla siis pääset, kun huolehdit pulloista itse. Kai muistat viedä pullot kauppaan omalla kauppavuorollasi, jolloin pantit tulee sinulle? Miehesi kun ei niitä tunnu kaipaavan.
Tölkit kulkee kätevimmin kun joskus ottaa kaupasta niitä punaisia laatikoita joissa myydään irtotölkkejä ja latoo tyhjät tölkit niihin.
Itse olen sellainen viherpiipertäjä että jos ukko ei kierrätä niin ulos!Onneks on kaikki miehet tyytyneet kierrättämään.Törkeää luonnonvarojen tuhlausta jättää tölkit ja pullot kierrättämättä.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 09:42"]
Panttitölkit sinne misson ostoskassikin, tulee vietyä kauppaan.
[/quote]
Vaikka vuoraisin miehen takin noilla pulloilla niin ei varmasti tulisi vietyä. Heittäisi varmaan senkin roskiin. :D AP
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 09:43"]
Kyseessä on ilmeisen laiska mies.
Meillä mies nakkelee surutta roskat tyhjän roskiksen pohjalle, jos minä en ole muistanut laittaa heti uutta roskapussia edellisen viemisen jälkeen. Sanomattakin on selvää, että minä meillä myös roskiksista muutenkin huolehdin, mies saattaa viedä, jos nakkaan solmitun pussin hänen käteensä juuri ennen kuin hän astuu ovesta ulos ja jos kädet ei ole ennestään täynnä. Oma-alotteisesti ei koskaan.
Helpoimmalla siis pääset, kun huolehdit pulloista itse. Kai muistat viedä pullot kauppaan omalla kauppavuorollasi, jolloin pantit tulee sinulle? Miehesi kun ei niitä tunnu kaipaavan.
[/quote]
No voi luoja tuota avuttomuutta. Osanotot.
Minähän niitä vien kauppaan, vaikka en panttipulloja taloon kanna. Ottaa silti niin pannuun tuommoinen käytös, kun yritän itse jonkun verran kierrättää. AP
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 09:45"]
Itse olen sellainen viherpiipertäjä että jos ukko ei kierrätä niin ulos!Onneks on kaikki miehet tyytyneet kierrättämään.Törkeää luonnonvarojen tuhlausta jättää tölkit ja pullot kierrättämättä.
[/quote]
Meillä menee ongelmajätteetkin roskiin. Jos olen yrittänyt kerätä pattereita johonkin pieneen rasiaan roskiskaappiin, mies saattaa käydä viskaamassa sen roskiin. ARGH. Ja biojätteet on kuulemma liian epähygieenisiä, että sellaista voisi pitää(?!). AP
No kyllä ne joku pullonkerääjä "spurgu" sieltä roskiksesta kerää. Mies tukee hyväntekeväisyyttä. Fiksu mies.
Miksi asutte luolamiesten kanssa?
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:15"]
[/quote]
Sitä minä mietin usein. Kun ei tuo vessapaperirullan vaihto telineeseenkään tunnu luonnistuvan. Ollaan oltu kuukausi niin, että vessapaperit otetaan kaapista lattialle viereen, kun mies ei jaksa laittaa niitä telineeseen... Kyllästyin olemaan ainut joka sitä harrasti. AP
En ymmärrä taas miksi asutte ihmisten kanssa, joiden kanssa ei maailmankuvat kohtaa. Olen itse siisti ja pidän järjestystä yllä, siksi en todellakaan ottaisi vaimokseni mitään laiskaa sotkuista vituttavaa mätisäkkiä. :)
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:20"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:15"]
[/quote]
Sitä minä mietin usein. Kun ei tuo vessapaperirullan vaihto telineeseenkään tunnu luonnistuvan. Ollaan oltu kuukausi niin, että vessapaperit otetaan kaapista lattialle viereen, kun mies ei jaksa laittaa niitä telineeseen... Kyllästyin olemaan ainut joka sitä harrasti. AP
[/quote]
Ap seuraavan kerran kun menet vessaan niin ota se paperi rulla mukaan, sen jälkeen vie se takaisin kaappiin tai piilota se jonnekin siinä vessassa. Ehkä miehelle sitten pikku hilja mene perille.
Vaaditteko miehiltänne mitään? Minunkaan mies ei juurikaan innostu siisteydestä, mutta jos tekisi noin niin kyllä kuulisi. Ja pakko sanoa että jos mies ei muuttaisi tapojaan vaan käyttäytyisi sanomisesta huolimatta kuin kakara, niin en katselisi.
Ei puolisoiden tarvitse olla samanlaisia, mutta kotona on oltava jotkut perussäännöt joita kaikki noudattavat. Eli joustaa ja muuttua pitää ihan jokaisen. Jos ukkosi ei muuta tapojaan tuumaakaan, niin älä tuhlaa aikaa häneen.
Nyt ap teet näin: jatkossa keräät kaikki miehen roskiskassiin heittämät pullot rauhallisesti ja jäkättämättä jonnekin omaan säilöpaikkaasi, viet ne kauppaan erikseen ja talletat panttirahat jonnekin omalle tilillesi pankkiin. Rahat voi säästää tai sijoittaa. Kun rahaa on tarpeeksi, muutat veks ja annat sen ääliömiehen jatkaa pullojen heittämistä minne sattuu. Asia nyt vaan on niin, että pikkuasioista tulee ajan mittaan niitä asioita jotka sen parisuhteen kaataa kun mitta tulee täyteen.
mistä teille pulloja tulee? aika harvinaisia näkyään