Olen niin katkera työttömyydestäni
Toiset ostelee merkkivaatteita, veneitä,autoja ja kesämökkejä. Minä lasken rahoja,että riittää ruokaan.
Kommentit (14)
No voi vittu. Olen tehnyt kaiken mahdollisen!!! Kun en saa töitä, onko se minun vikani?
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 08:47"]No voi vittu. Olen tehnyt kaiken mahdollisen!!! Kun en saa töitä, onko se minun vikani?
[/quote]
Kenen vika se sitten on? Mieti miksi et ole saanut työpaikkoja.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 08:47"]No voi vittu. Olen tehnyt kaiken mahdollisen!!! Kun en saa töitä, onko se minun vikani?
[/quote]
On. Onko pakko olla noin laiska ja saamaton?
Et ole tehnty kaikkea mahdollista koska et ole saanut töitä, ja vittua ihan turha hokea, se kun ei auta tähän asiaan. Ole tyytyväinen että valtio sua elättää, kun et itse kykene.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 08:48"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 08:47"]No voi vittu. Olen tehnyt kaiken mahdollisen!!! Kun en saa töitä, onko se minun vikani?
[/quote]
On. Onko pakko olla noin laiska ja saamaton?
[/quote]
Ok.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 08:41"]
Toiset ostelee merkkivaatteita, veneitä,autoja ja kesämökkejä. Minä lasken rahoja,että riittää ruokaan.
[/quote]
minä olen aina ollut töissä, mutta en ostele merkkivaatteita, autoja ja kesämökkejä
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 08:48"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 08:47"]No voi vittu. Olen tehnyt kaiken mahdollisen!!! Kun en saa töitä, onko se minun vikani?
[/quote]
Kenen vika se sitten on? Mieti miksi et ole saanut työpaikkoja.
[/quote]
En ole ap, mutta ehkä jostain näistä syystä työpaikkoja on vaikea saada:
- hakijoita on joka paikkaan satoja
- ikää on enemmän kuin 40
- koulutus ja aiempi työkokemus eivät riitä tai ovat vääriä, niihin sopivia työpaikkoja ei ole tarjolla
- on työtön; työnantajat palkkaavat mieluummin työpaikan vaihtajia kuin työttömiä
- jne
Kaikkeen ei pysty itse vaikuttamaan, vaikka kuinka haluaisi.
Tälläpalstalla on ällöjä kirjoittajia. Kukaan koskaan ei tiedä, koska osuu omalle kohdalle.
Aloittaja: älä jää katkeruutesi vangiksi, sure toki. Kun saat voimia kerättyä, niin rupeappa selvittelemään opiskelumahdollisuuksia ja tukien eri muotoja.
Kyllä se aurinko paistaa risukasaan, jos et vain jää punkan pohjalle. Kokemuksesta kirjoitan, työttömäksi jäin viiskymppisenä. Ei ollut helpoin ikä työllistyä, mutta kuitenkin... Tarinaani kerron siksi, että elämä jatkuu...
Tältä palstalta löytyi 2 empaattista ihmistä. Kiitos teille. Ap
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 08:48"]
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 08:47"]No voi vittu. Olen tehnyt kaiken mahdollisen!!! Kun en saa töitä, onko se minun vikani? [/quote] Kenen vika se sitten on? Mieti miksi et ole saanut työpaikkoja.
[/quote]
Jospa siksi, kun työnhakijoita on vähintään kymmenkertaisesti työpaikkoihin verrattuna. Juuri äsken luin jutun, jonka mukaan MOL:n cvnetissä on 50 000 työnhakijan tekemää cv:ta, eli käytännössä avointa työhakemusta vastaavaa. Arvaa vaan, montako kertaan kuukaudessa / vuodessa niitä katsotaan?
Kerropa sinä, 6, mitä kaikkea me vielä voisimme tehdä saadaksemme työtä? Kaikki mahdolliset työnhakukanavat ovat jo käytössä, ja yritystoiminnan aloittamiseen ei ole realistista mahdollisuutta.
Aloittajalle ehdotan, että nauti nyt runsaasta vapaa-ajastasi ja tee kaikkea sitä, johon sinulla ei työssäollessasi ollut aikaa. Nyt voit ulkoilla, yrttien poiminta on ilmaista, samoin onkiminen ja hyvällä onnella voit saada jotain syötävääkin. Ala harrastaa kasvienkeräilyä, ornitologiaa ja talvella sitten vaikka tähtitiedettä. Saat sisältä elämääsi eikä työn puute enää tunnu niin ikävältä.
Jos olet ollut työtön yli 2 v niin työnantajat alkavat katsoa hakijana sinua vinoon vieläkin enemmän. Kannattaa alkaa katsomaan lisäkoulutusta tai alanvaihtoa.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 08:59"]Jos olet ollut työtön yli 2 v niin työnantajat alkavat katsoa hakijana sinua vinoon vieläkin enemmän. Kannattaa alkaa katsomaan lisäkoulutusta tai alanvaihtoa.
[/quote]
Ikävä kyllä työnantajat katsovat vinoon jo kolmen kuukauden työttömyyden jälkeen. Kaksi vuotta työttömänä ollut on työnantajan näkökulmasta ö-mappikamaa aiemmasta vahvasta työkokemuksesta, koulutuksesta ja työmotivaatiosta huolimatta.
Katkera? TEE asialle jotain, niin kuin ne muutkin jotka ostelee niitä merkkivaatteita ja mökkejä.