Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt otetaan tuulipuvuiltakin rahat osakkeisiin ja rahastoihin?

18.06.2015 |

Hesarissa on ollut paljon viime aikoina sijoittamiseen liittyviä artikkeleita, joissa on opastettu sijoittamaan rahastoihin ja toisaalta laskureita, joissa esimerkiksi voi laskea, että miten paljon rahaa olisi kasassa, jos hääkustannukset olisikin sijoittanut. Nordnet tarjoaa velkavipua 1% korolla ja samaan aikaan tosi moni uusi firma kipuaa pörssiin. Olisikohan taas aika tuulipuvunkin siis jonottaa osakkeita?

Joko teillä on rahastoja ja osakkeita? Milloin aloitit säästämisen/sijoittamisen?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tuulipukukansalainen, mutta osakkeita, rahastoja ja muita sijoitustuotteita löytyy kyllä. Aloitin 4 vuotta sitten.

Vierailija
2/5 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on takavuosien kokoneisen vanha viisaus, että nimenomaan silloin kun tuulipukukansalle tarjotaan sijoitusta ja taksikuskit alkaa tolpalla jutella keskenään kursseista niin kannattaa jättää ainakaan ostamatta enää mitään uutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuulipuku kahissut siihen malliin, että itsellä on tämän vuoden puolella olleet kaikki ostot jäissä.

Aloitin kymmenisen vuotta sitten, mutta ikiholdarina en niin ole perehtynyt muuten näihin suhdanteisiin. Kurssit nyt aina menee minne menee, mutta nyt on ollut niin kallista ettei huvita ostaa mitään.

Vierailija
4/5 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin ostot varovaisesti 2008 ja enemmän ostelin sitten 2010 alkaen. Itse olen ostellut tänä vuonna tosi maltillisesti, lähinnä vähän hajauttanut salkkuani uusilla pienillä ostoksilla. Muuten yritän minäkin istua käsien päällä, sillä holdarina en halua myydä ja saada kuluja ja veroseuraamuksia niskaani.

Vierailija
5/5 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma havaintoni on että ulkkarit rupeavat siirtymään pois meidän markkinoilta. Anonyymit veivarit siis (Anynomous Brokers). Jos ne nousupäivinä myyvät, ja bullerot ja kotimaiset rahastot ostavat, niin sitten voi olla isompi lasku edessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi