Mikä on tyhmin asia, jonka miehesi on ymmärtänyt väärin?
Mulla se, ettei mies käsittänyt, ettei lapsellemme valita kummeja, koska emme kuulu enää kirkkoon, eikä näin ollen lasta kasteta. Oli jo pohtinut veljeään ja varovasti kysyi minulta, keitä olen miettinyt kummeiksi.
Kommentit (18)
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:13"]
Mulla se, ettei mies käsittänyt, ettei lapsellemme valita kummeja, koska emme kuulu enää kirkkoon, eikä näin ollen lasta kasteta. Oli jo pohtinut veljeään ja varovasti kysyi minulta, keitä olen miettinyt kummeiksi.
[/quote]
Toi just kertoo siitä, miten tyhmiä suomalaiset on tuon kirkkoasian kanssa. Kuulua pitää, vaikkei ole harmainta aavistustakaan mitä se tarkoittaa, ja mihin kaikkeen se vaikuttaa.
Exä luuli että hiukset kasvaa latvoista. Tämä selvisi minulle kun mies ihmetteli juurikasvun värjäämistäni.
Tiedättekö te idiootit sivistyneet mikä kummien tehtävä on? Jos se ei ole se mihin se on tarkoitettu niin keksikää kummi nimelle uusi titteli. Voi vee, vituttaa urpot ihmiset.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:23"]
Tiedättekö te idiootit sivistyneet mikä kummien tehtävä on? Jos se ei ole se mihin se on tarkoitettu niin keksikää kummi nimelle uusi titteli. Voi vee, vituttaa urpot ihmiset.
[/quote]Oikeata kunnon kristityn puhetta:DDD
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:23"]
[/quote]
Nimitystä kummi on jo pitkään käytetty muutenkin kuin uskonnollisissa yhteyksissä, esimerkiksi kun pikku koululaiset saavat tukihenkilön vanhemmasta oppilaasta. Kielitoimiston sanakirjakin antaa sille merkityksen "kasteen todistaja" lisäksi selityksen "henkilö joka jollakin tavalla on ottanut huolehtiakseen vieraasta lapsesta".
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:18"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:13"]Mulla se, ettei mies käsittänyt, ettei lapsellemme valita kummeja, koska emme kuulu enää kirkkoon, eikä näin ollen lasta kasteta. Oli jo pohtinut veljeään ja varovasti kysyi minulta, keitä olen miettinyt kummeiksi.
[/quote]
Maailma muuttuu. En minäkään kuulu kirkkoon mutta lapsella on kuitenkin kummeja. Samoin olen itse kummi lapselle jonka äiti pyysi minua kertomaan lapselle ateismista kunhan lapsi on tarpeeksi vanha itse kysymään asiasta.
.
PS. Minulla on ihana ja älykäs mies.
[/quote]
Voi lapselle valita läheisiä ystäviä ynnä muita, mutta kyllä fakta on, että kummius tarkoittaa kirkollista kummiutta. Siksi kummeja ei tule minun lapselleni.
Ensiksi kannattaisi miettiä ovatko kummit hyödyllisiä, haitallisia vai hälläväliä?
Toiseksi sitten sitä että jos kummit ovat hyödyllisiä niin onko järkeä hylkiä tällaista vain siksi että kirkko on ollut sitä mieltä että tällainen on hyödyllistä?
Olette varmaan sitä mieltä että kieltäydytte ehdottomasti menemästä naimisiin tai aviolittoon esim siviilivihkimisellä ihan vain siksi että avioliittokin on joskus ollut kirkollinen instituutio.
Se olisikkin ironian huippu jos kaikki homot kieltäytyisivät menemästä naimisiin siksi että avioliitto leimautuu kirkkoon ja kirkkoa vihataan siksi että ne on vastustanut homoavioliittolakia.
Meidän perheemme ei kuulu kirkkoon, mutta lapsillamme on silti kummit.
Kyllä se aika hyvin mua osaa lukea. Ilman että sanon mitään, se huomaa jos oon esim. surullinen.
Tyhmin asia.. ei kyllä rehellisesti sanoen tule mieleen!
Olen kirkkoon kuulumattoman siskoni lapsen haltiakummi mutta vaimoni ei voi käsittää ja sanoo että se ei ole kummi eikä saa sanoa kummi.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:21"]
Exä luuli että hiukset kasvaa latvoista. Tämä selvisi minulle kun mies ihmetteli juurikasvun värjäämistäni.
[/quote]
Really? Onko tuo todellakin suurin aukko sivistyksessä jollain henkilöllä. Naiset tietävät hiuksista kun ovat niistä kiinnostuneita. Tiedättekö arvon naiset kumpaan suuntaan oikeakätinen kierre aukeaa?
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:10"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:21"]
[/quote]
Really? Onko tuo todellakin suurin aukko sivistyksessä jollain henkilöllä. Naiset tietävät hiuksista kun ovat niistä kiinnostuneita. Tiedättekö arvon naiset kumpaan suuntaan oikeakätinen kierre aukeaa?
[/quote]myötäpäivään
Minun naikkonen ei tiennyt mikä on paitsio.
Mieheni ei ymmärtänyt sanaa implisiittinen.
Mies luuli, että Helsingin Arabiassa sijaitsevassa Arabian minimarketissa myydään arabialaisia ruokia.
Yksi ex miesystävä ei osannut erottaa toisistaan pyykinpesuainetta ja huuhteluainetta. Oli pessyt yksin asuessaan ainakin vuoden vaatteensa pelkällä huuhteluaineella. Vaatteet vähän haisi. Ymmärrätte varmaan miksi on ex...
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:13"]Mulla se, ettei mies käsittänyt, ettei lapsellemme valita kummeja, koska emme kuulu enää kirkkoon, eikä näin ollen lasta kasteta. Oli jo pohtinut veljeään ja varovasti kysyi minulta, keitä olen miettinyt kummeiksi.
[/quote]
Maailma muuttuu. En minäkään kuulu kirkkoon mutta lapsella on kuitenkin kummeja. Samoin olen itse kummi lapselle jonka äiti pyysi minua kertomaan lapselle ateismista kunhan lapsi on tarpeeksi vanha itse kysymään asiasta.
.
PS. Minulla on ihana ja älykäs mies.