Lukio 3. vai 3.5. vuoteen?
Moi, oon ensimmäisen vuoden lukio opiskelija ja oon paljon miettinyt siis useita kuukausia, että kumpi olisi mulle se parempi vaihtehto. Mulla on tällä hetkellä vaikea elämän tilanne, joka tuottaa stressiä ja senkin takia oon keventäny lukkareita kevyemmiksi. Oon alkanu vähän enemmän kallistua siihen 3.5 vuoden puolelle jotta ei tulisi kurssien tai siis nykyisin opintojaksojen kohdalla niin tiukkaa ja saisi keskittytä paremmin niihin aineisiin jotka kiinnostaa ja jotka aion joskus kirjoittaa.
Lukiota en haluaisi vetää 4 vuoteen sillä se tuntuu liian pitkältä ajalta. Olen päättänyt pitää lukion jälkeen yhden välivuoden ja jos 3.5 vuoteen vedän niin välivuosi kestää sen noin puoli vuotta. Välivuoden pidän, sillä haluan kuulustella itseltäni mitä oikeasti haluan opiskella ja keskittyä omaan hyvinvointiin, sekä kerätä elämästä kokemusta. 3 vuoteen vetäminen kans houkuttaa sillä se on "perinteisempää" ja tiiän et joillakin on hirvee kiire valmistua ja päästä pois lukiosta, että sen takia ei ees harkita muuta vaihtoehtoa. Kaverit käy lukion 3 vuoteen jolloin oisin koulussa kokoajan yksin jos ite kävisin lukiota pidempää :/. Kertokaa toki teidänkin näkemyksiä ja kokemuksia tähän asiaan, kumpi on parempi valinta ja miksi? Moneen vuoteen ootte käyneet lukion?.
Tää oli siis tarkotettu vastaukseksi kaikkiin noihin kannustaviin kommentteihin liittyen 3.5v suunnitelmaan