Pääseekö enää viralliseen koronatestiin
Kommentit (15)
Tarvitsisi siis mahdollista tulevaa matkaa varten koronapassille jatkoa. Rokotusta en nyt saa kun ole sairastunut. Pääseekö?
Joissakin kunnissa pääsee kun vaan haluaa, ilman selityksiä. Ani harva kuitenkaan viitsii mennä. Itsekin mietin että kävisikö vai ei, mutta arvelin, että enemmän harmia kuin hyötyä on jos käy.
Riippuu monesta seikasta. Alkaen siitä, missä asut. Jatkuen siihen, oletko rokotettu vai rokottamaton, riskiryhmää vai et, terveydenhuollon työntekijä vai et jne. Toisaalla pääsee, toisaalla ei. Yksityiselle pääset testiin aina.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsisi siis mahdollista tulevaa matkaa varten koronapassille jatkoa. Rokotusta en nyt saa kun ole sairastunut. Pääseekö?
Tarkista matkakohteesta auttaako merkintä sairastamisesta vai pitääkö olla piikki. Toimi sen mukaan.
Huom, jos sairastat epävirallisesti voit hakea rokotteen silloin kun huvittaa.
Kyllä sinä sen rokotuksen saat, jos ei ole virallista testitulosta. Et vain sano rokotustilanteessa, että just kun tässä koronasta paranin, niin aattelin tulla.
Olen saanut yhden rokotuksen, mutta en nyt voi varmaan saada heti toista kun sairastuin. Tarvitsisin koronapassin kuitenkin matkaa varten keväällä. En ole riskiryhmää enkä th-henkilökuntaa. Pääsenkö testiin?
Ainakin meillä päin Varsinais-Suomen alueella pääsee testiin julkisella vain, jos kuuluu riskiryhmään tai työskentelee sotealalla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinä sen rokotuksen saat, jos ei ole virallista testitulosta. Et vain sano rokotustilanteessa, että just kun tässä koronasta paranin, niin aattelin tulla.
Mutta onko mitään järkeä, joku syyhän siihen on, miksei niitä heti anneta. Voi tulla voimakkaammat oireet, näin minulle sanottiin. Mielummin menisin testiin.
Euroopan sisällä ei pian enää kelpaa sairastettu tauti koronapassiin vaan vaaditaan se kolme rokotusta.
No mun lapseni pääsi kyllä ihan oireettomana testiin. Varasi vain ajan netistä ja sai sen tunnin päähän varauksesta. Hän oli itse vain altistunut. Halusi tuloksen, koska oli rokottamaton ja siis jos sitä koronapassia vielä jossain tarvitsee. Ja siis positiivinen tulos oli. Tämä toissa viikolla.
Sori huonosti muodostetut lauseet, ei kulje ajatus nyt.
9livesillä 0e kelakorvauksella. Ei kyl tosin kaikilla paikkakunnilla.
No kysyt sieltä oman kuntasi terveydenhuollosta. Jos et pääse ja tarvit testin, niin menet yksityiselle.
Sote-työntekijät taitaa lähinnä enää päästä. Vaikka en tiedä mikä testauksessa tökkii kun odotan jo toista päivää testitulosta, ei näin kauan kestänyt silloin kun testiin pääsi kuka tahansa
Vierailija kirjoitti:
Tsekkaa oman kuntasi ohjeistus. Ainakin meidän kaupungissa pääsee, jos tarvitsee koronapassia varten merkinnän sairastetusta koronasta (eli käytännössä jos olet yli 16v eikä ole kahta rokotusta vielä).
Positiivinen kotitesti ei ole syy viralliseen testiin, ellet kuulu sotehenkilöstöön tai korkeaan riskiryhmään, tai jos tarvitset merkinnän sairastumisesta potilastietoihisi. Yksityispuolelle pääsee aina.