Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku nuori aikuinen haluaa vakkariksi mennä siivousalalle?

Vierailija
18.06.2015 |

Ja puhun nyt kaveristani, joka oikein kouluttautui alalle ja sinne ajatteli jäädäkin. On hakenut opiskelemaan mm. yliopistoon, muttei päässyt. Olen itsekin tehnyt omien opintojeni ohella jonkin aikaa siivoustyötä ja ne vakkarit oli joko ulkomaalaistaustaisia tai vanhoja tätejä. Ei nuoret tuolle alalle halua. En käsitä miten jollain ei ole kunnianhimoa lukea itseään pitemmälle nykyaikana. Ja kaverini ei ole edes mikään siivousintoilija ollut koskaan

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi tietää, mitä on taustalla. Ehkä kaverillasi on huono itsetunto, ei usko pystyvänsä parempaan. Tai ehkä hän tietää, ettei monen vuoden opiskelulla välttämättä pääse paremmille tuloille. Eikä kaikilla ole kunnianhimoa, miksi pitäisi olla?

Mitä itse opiskelet? Lähihoitajaksi?

Vierailija
2/13 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakkaripaikka ihan millä tahansa alalla on nykyään lottovoitto...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluepäällikkö siivousalalla on ihan jees. Palkka 4000 €/kk.

Vierailija
4/13 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä ihmettelen tätä kanssa. Esim. lukion hyvin arvosanoin suorittanut exäni lähti opiskelemaan laitoshuoltajaksi ja taitaa tehdä niitä hommia vieläkin, vaikka rahkeita olis ollut paljon enempäänkin. Muutenkin nykyään aika paljon nuoria laitoshuoltajaopiskelijoita, eikä voi kuin ihmetellä ihmisen kunnianhimon puutetta kun menee oikein kouluttautumaan tuollaiseen hommaan.

En halua vähätellä siivoajien työtä, päinvastoin, mutta olen aina ajatellut että se on enemmän sellainen "paskaduuni" jonne mennään kesätöihin tai silloin kun ei muualle pääse. Vaikea ymmärtää, miksi joku haluaisi kouluttautua alalle. 

Vierailija
5/13 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 03:43"]Et voi tietää, mitä on taustalla. Ehkä kaverillasi on huono itsetunto, ei usko pystyvänsä parempaan. Tai ehkä hän tietää, ettei monen vuoden opiskelulla välttämättä pääse paremmille tuloille. Eikä kaikilla ole kunnianhimoa, miksi pitäisi olla?

Mitä itse opiskelet? Lähihoitajaksi?
[/quote]
Yliopistossa olen ja kaveriani tänne aikani kovasti kannustin, mutta ei saanut itsestään kaikkea irti. Yritys jäi puolitiehen

Vierailija
6/13 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeäisin syvästi, jos lapseni koskaan tekisi siivoojan työtä. Noloa. Meidän tyttö on lääkiksessä, poika opiskelee ekonomiksi.

Vierailija
7/13 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tiedän kun menee yhteen paikkaan vakituiseen työhön niin siellä on sitten loppuelämänsä ei pääse koskaan pois, ei kukaan vaihda alaa eikä työpaikkaa että silleen tiedoksi teille nuorille kun menette töihin älkää vaan ottako vakipaikkaa.

Vierailija
8/13 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakituinen palkka, pienikin, on usein parempi ratkaisu kuin epäsäännölliset pätkätyöt. Lisäksi työt tehdään töissä ja vapaa-ajalla voi ajatella ihan muita asioita. Moni myös pitää ihan siitä, että saa tehdä käsillään jotain ja siinä sivussa on aikaa ajatella ihan muita asioita.

Vierailija
9/13 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmää haukkua noin, jos kaikki ajattelis samalla tavalla ei meillä ois siivoojia ollenkaan.

Vierailija
10/13 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivoustyö voi olla henkisesti rentouttavaa. Ei tarvitse ajatella liian syvällisiä. Ja jos luonne on pikkutarkka, voi jopa nauttia siitä. Palkoista en tiedä. Ihan turhaan aliarvostettua työtä. Ilmeisesti työtä riittää aina??? Ja nykyäänhän siivouksessa käytetään esim. laitteita, joten ei sen tarvitse olla fyysisesti raskasta, esim. ajellaan sellasella pesuautolla markettien käytävät vaan läpi. 

Vierailija
11/13 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä opiskelen laitoshuoltajaksi koska ala on hyvin työllistävä. Siivoustyö on myös monipuolista ja alati muuttuvaa.

Kunnianhimoa ei minulla ole työelämän suhteen lainkaan. Vakkarityö ja säännöllisesti tuleva palkka riittää. Kunnianhimoni suuntautuu harrastukseeni.

Vierailija
12/13 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On monikin vakituisena vaikka missä ns.paskaduunissa ja samalla tekee avoimessa opintoja tai vaikka etä/iltalukiota tai muuta opiskelua. Että ei se opiskelu ole poissuljettu vanhemmalla iälläkään ja joillekin jopa mukavampaa.

Vierailija
13/13 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 03:59"]Häpeäisin syvästi, jos lapseni koskaan tekisi siivoojan työtä. Noloa. Meidän tyttö on lääkiksessä, poika opiskelee ekonomiksi.
[/quote]
Meilläkin asuu naapurissa oikea maisteri, ja yks lapsuuvenystävä on kunnan eläinlääkäri. Tosi noloo, että jotkut siivoo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän