Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko katsonut elokuvia IMAX-teatterissa?

Vierailija
17.06.2015 |

Jos olet niin missä? Huomasitko eroa ei-IMAX-teatteriin? Haluaisitko, että Suomeenkin tulisi joskus IMAX-sali? Se ei ole ainakaan vielä suunnitelmissä Finnkinon monopolin ja sijoitushaluttomuuden vuoksi: http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kulttuuri/elokuva/ruotsi-tanska-norja-ja-viro-saavat-omansa-mutta-suomi-odottaa-yha-imax-teatteria-miksi/?shared=85853-14f05ac3-500

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsonut Hongkongissa ja Lontoossa. Olihan se ihan näyttävä kokemus (etenkin katsoessani Avataria).

Vierailija
2/9 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heurekassa lapsena olen. Tai ainakin oli samalla tyylillä, kuin olisi itse ollut mukana elokuvassa. USA:ssa on tullut käytyä ihan oikeassa IMAX-leffassa. Onhan se kokemuksena ihan eri luokkaa kuin tavallinen tai 3D-leffa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 22:40"]

Jos olet niin missä? Huomasitko eroa ei-IMAX-teatteriin? Haluaisitko, että Suomeenkin tulisi joskus IMAX-sali? Se ei ole ainakaan vielä suunnitelmissä Finnkinon monopolin ja sijoitushaluttomuuden vuoksi: http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kulttuuri/elokuva/ruotsi-tanska-norja-ja-viro-saavat-omansa-mutta-suomi-odottaa-yha-imax-teatteria-miksi/?shared=85853-14f05ac3-500

[/quote]

USA:ssa ja Ranskassa olen tiedekeskuksissa käynyt noissa. Oli ihan mukava kokemus, mutta assosioin sen IMAX:in juuri tiedekeskuksiin ja vastaaviin.

Vierailija
4/9 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsonut, lähes kaikki näkemäni leffat IMAX- teattereita Emiraateissa. 

Vierailija
5/9 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsonut Saksassa. Kun Suomeen tuli 3d-teattereita vuosia myöhemmin, petyin niihin pahasti sillä kuvittelin että olisivat vastaavia kuin imax.

Vierailija
6/9 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kyllä Suomen tasoisessa Euroopan valtiossa, edes pääkaupungissa, pitäisi jo olla IMAX-elokuvateatteri tai edes suunnitteilla sellainen. Finnkinon vuoksi ollaan takapajula. Miksi rakentaa isolla rahalla jotain hienoa, josta katsojat pitäisivät, kun heidän mielestään siihen ei ole tarvetta - ei tarvitse kilpailla katsojista muiden teattereiden kanssa, joten miksi modernisoida mitään..

Vierailija
7/9 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli hiukan pettymys.

Vierailija
8/9 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paska muutu timantiksi vaikka IMAXissa katsois

Vierailija
9/9 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoitus! Jollette halua omien lapsien kuuloaistit pilalle jo varhaisessa iässä tai haluatte pakottaa lapsenne joko yrittämään käyttää korvatulppia kahden tunnin ajaksi tai pitämään sormet korvien päällä kahden tunnin ajaksi älkää käykö. En suosittele kenenkään lapsille enkä aikuisille. Yli 40 vuoden kokemuksella. Muistan hienon ääniteknologian vielä ensimmäisestä Star Wars-elokuvasta (1978).  Ääni on aivan pilalla nykyajan teattereissa, etsikää netistä vaaralliset desibelitasot, en koskaan enää pakottaisi lastani IMAX tai muihin nykyajan teattereihin vahingoittamaan kuuloaan.