Jalat väsyy kävellessä, missä vika?
Tykkään kävellä, arkisin 4-5 km päivällä, viikonloppuisin pidempiä lenkkejä noin 10 km.
Nykyisin jalat tuntuu raskaalta ja jo 3 km:n jälkeen olen väsynyt ja jalat tuntuvat raskailta. Tämä ei ole mikään uusi harrastus, mikähän on vikana?
Kommentit (8)
Huono hapenottokyky, veri ei kierrä, sepelvaltimotauti, astma, sopimaton kolesterolilääkitys tms.
Mene lääkärille ja pyydä saada tuet kenkiin tai jopa ortopeedkiset kengät.
Meikäläisellä on huonot rasva-arvot korkeat, väsyn ja hikoilen helposti ja jalkoja särkee lenkkien jälkeen.
Kävin työterveyslääkärillä valittamassa tuota, tosin jalkani väsyvät joskus jo vähän isomman marketin kiertämisen jälkeen, en voi haaveillakaan 3 km lenkeistä, max 1 km ja sen jälkeen jalat (lähinnä sääret, mutta myös jalkaterät) ovat jo todella kipeät ja väsyneet.
No, aloitin työterveyslääkärille sanoen "Mikähän siinä on, että minun jalkani eivät kestä kävelyä?" Työterveyslääkäri huutaa takaisin vihaisesti "En minä tiedä!"
Tämä samainen lääkäri "määräsi" _diabeetikon_ yskään "Kuumaa mehua, johon niin paljon hunajaa, että lusikka seisoo".
Nyt on tienpinnat sellaiset, että jalat väsyy tavallista herkemmin. Ainakin täällä on sellaista jalan alla möyhentyvää lunta, josta askel ei saa tukea tarpeeksi.
Olen 70-vuotias ja lenkkeilen kahesti päivässä koiran kanssa normaalit lenkit ja varsinkin nilkat ja pohkeet on lujilla näillä keleillä.
Otitko rokotteet?