Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäonnistumisen pelkoako? Keinoja lieventää sitä?

Nope
07.02.2022 |

Työskentelen johtotehtävissä isossa yrityksessä, työuraa takana yli 10 vuotta. Työni ei ole jatkuvaa esillä olemista, mutta säännöllisesti tehtäviini kuuluu esitellä uusia asioita/ideoita kohtuu isolle kuuliakunnalle, jotka ratkaisevat ajatusten/ideoiden etenemisen. Minua on aina ahdistanut esiintymisiin jälkeen. Itse puhuminen on jo tuttua, mutta tunnetila jälkeenpäin on tuskaa. Käyn tilanteen usein läpi uudestaan ja uudestaan ja mietin miten sanoin tai vastasin kysymyksiin. Sykkeeni on korkealla ja olen kierroksilla tilanteiden jälkeen. Lisäksi esiintymissä kuulijoiden esittämät äkilliset kysymykset esimerkiksi esittelemäni aiheen vierestä saavat minut aina jälkikäteen ruotimaan esiintymistä ja vastauksiani jälkikäteen, kun muistelen miten vastasin typerästi tai väärin sanamuodoin tai äänenpainoin kysyjälle. Joudun tilanteissa luonnollisesti vastaamaan myös aiheenvierestä tuleviin kysymyksiin, niistä en pääse eroon. Ymmärrän johtotehtävissä olevien henkilöiden työn vaativuuden, tiedän että työpaikkaa voi vaihtaa. Mutta haluaisin kehittyä asiassa, niin etten kokisi enää ahdistusta tilanteiden jälkeen. Onko mitään mikä voisi auttaa?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi