Miksi toiset ei halua pitää yhteyttä juuri ollenkaan?
Itse olen sosiaalinen ja ystävät ovat rakkaita ja yhteydenpito aktiivista, oli perheellisiä tai ei, noin PÄÄOSIN. Kuitenkin mulla on yksi hyvä ystävä joka ei turhasta yhteydenpidosta niin piittaa, pistänyt välejä poikki sen vuoksi joidenkin kanssa, rasittuu kauhean helposti. Minulle hän on rakas silti, mutta vähän huolettaa että menettääkö hermonsa minuunkin. En kyllä mitenkään ylitsepursuavasti pidä yhteyttä :D
Kommentit (9)
Monille riittää vähempikin seura ja kaikkein lähimmät.
Ehkä hän on erakkoluonne. Itse olen sellainen. Töissä on pakko olla jonkin verran sosiaalinen, ja se jo rasittaa minua ihan tarpeeksi. VApaa-ajalla en jaksa oikein yhtään sosiaalisuutta. En pystyisi esim. miehenkään kanssa asumaan, saati vieraampia tapaamaan. Tarvitsen täydellistä yksinäisyyttä ja rauhaa.
Introverttinä en vaan jaksa, en saa ihmisistä energiaa vaan päinvastoin, väsyn niiden seurassa. Toki minua harmittaa että ihmiset luulevat etten välitä heistä, mutta oma olo on helpompi ilman sosiaalisia velvotteita.
Olin aiemmin hyvin sosiaalinen ja pidin aktiivisesti yhteyttä kavereihini. Sitten sairastuin ja en jaksanut pitää yhteyttä. Nyt on suuri osa hävinnyt joko sen takia, että he pelästyivät kun sairastuin tai siksi kun en ole jaksanut pitää niin paljon yhteyttä.
Yhteydenpidolla ja yhteydenpidolla on eroa.
Whatsapp-viestit ja sähköpostit on ihania, vastaan kun on sopiva hetki. Jatkuva (viikottainen) soittelu, kahvittelut ja kyläilykutsut liikaa.
Mulla on paljon ystäviä, enkä ehtisi mitään muuta kuin istua joka ilta jonkun luona kylässä, jos jokaista pitäisi tavata viikottain. Lisäksi toiset eivät tunnu ymmärtävän, että työssäkäyvä ei ehdi eikä jaksa arkisin nähdä kavereitaan, ainakaan joka ilta. Mulla on työn päälle lapsi ja harrastukset.
En minäkään ehdi tavata, juurikin perheen, työn ja harrasteiden takia.
Mutta kyselen kuulumisia, pääosin viesteillä. Eikä rasita yhtään jos minulta kysytään :)
vastaan kun on sopiva hetki!
ihmiset ovat erilaisia. toiset ovat ns erakompia luonteeltaan