Ehdotin työpaikalla tiiminrakennus tempauksena "kevät tervehdys" -videoiden tekemistä
Olen saanut vain pari kappaletta, jotka olivat tyyliin naama perusilmeellä "Hyvää kevättä tiimille.😐"
Ja palautus piti olla viime viikonloppuna, jotta ehdin muokkaamaan videon ennen yhteistä kevätpäivää. Meillä on tiimi kasvanut valtavasti koronan aikana ja moni ei ole koskaan tavannut tai edes nähnyt kunnolla toisten kasvoja, niin olisi ollut kiva kun enempi porukkaa olisi innostunut, mutta ei taida suomessa olla tarpeeksi rohkeita että heittäydyttäisiin tuollaiseen aivan hulluun tempaukseen kuin videotervehdykseen. 😀
Kommentit (25)
Mä vihaan videointia ja etenkin niiden itsestäni kuvattujen videoiden editointia. En ole kuvauksellinen, olen lihava, ryppyinen, näppyläihoinen pallinaama, ja ääneni on jotain nasaalin ja anttituiskun välistä.
Mutta joka kerta kun jotain videota pyydetään, teen sellaisen, tai osallistun sellaisen tekoon. Miksi? Koska jos MINÄ, jota kuvatessa kameran linssi säröilee, kehtaan esiintyä videoissa, niin se rohkaisee niitä kuvauksellisia fiksuja asiantuntijoita - kukaan ei voi onnistua huonommin niissä kuin minä.
Mutta niille kapakkakierroksille minua ei sitten saa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä töissä tiimirakennustempaus on sitä, että mennään porukalla juomaan. Ja kaikilla on kivaa. Mä en ikimaailmassa videoisi itseäni niin että kaikki voi sen jälkeen kattella mun naamaa jossakin tervehdysvideolla. Enkä usko että meillä kukaan muukaan olisi innoissaan. Ikävä kyllä. Ymmärrän kyllä että sinä ap olit ihan hyvällä asialla.
Työpaikkasi kuulsotaa tosi toxiselta. Vain viinan kanssa voi olla hauskaa?
Tuntuu pahalta niiden kahden ihmisen puolesta jotka tekivät videon. 😬😰
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tehdä nämä tervehdykset livenä. Ihminen on iloisempi ja luonnollisempi kun saa olla vuorovaikutuksessa.
Tämä kuulostaisikin ihan mukavalta. Jokainen teamsissä vuorollaan keksisi jonkun hauskan kevättervehdyksen. Voisi olla vaikka joku pieni rekvisiitta, tai lausahdus kuten "Kevättä rintaan!" samalla kun vilauttaa hymyä ja näyttää peukkua. Tämän voisi hoitaa siten, että jokainen vuoronsa lopuksi antaisi vuoron seuraavalle sanomalla esim. "Vai mitä Mikko? (seuravan henkilön nimi.)" Sitten Mikko aloittaisi oman kevättervehdyksensä.
Pyydätte varmaan rekryissä videoita kandeilta kuitenkin? Sitten se ei ookaan yhtään paha rasti vaan ihan totta kai -juttu.
Hassua ja noloa miten töissä jo olevat on näin hitaita videontekijöitä ja jännittäjiäkin mutta hakijoiden pitäis tehdä vieraille ihmisille katseltavaksi ties mitä!