Leipäjonossa käyvät hyvätuloiset
Kuljen päivittäin espoolaisen leipäjonon ohi ja olen laittanut merkille että leipäjonoon tullaan uusilla autoilla. Todellisia heikko-osaisia ei juuri jonossa käy. Olen itse opiskelija, eikä heitä jonossa näy, vaikka tulot ovat pienemmät kuin työttömillä.
Kommentit (23)
Pää kii, mä teen mitä mä haluun
T. Rikas
Jorma tulee jonoon huomenna espooseen.
Hyvä sun opiskelijana on valittaa. Saat joka päivä koulusta ruuan ja asut tod.näk opiskelija-asunnossa lähes ilmaseksi. Toista se on työttömän arki.
Entisillä hyvätuloisilla ongelmia taloudenpidosta, miksei voi suhteuttaa menoja tulojen mukaan?
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 23:41"]
Kuljen päivittäin espoolaisen leipäjonon ohi ja olen laittanut merkille että leipäjonoon tullaan uusilla autoilla. Todellisia heikko-osaisia ei juuri jonossa käy. Olen itse opiskelija, eikä heitä jonossa näy, vaikka tulot ovat pienemmät kuin työttömillä.
[/quote]Kerro ihmeessä, missä päin Espoota on tällainen leipäjono, niin minäkin käyn kurkkaamassa. Minun havaintojeni mukaan espoolaisissa leipäjonoissa on enimmäkseen heikko-osaisia.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 23:52"]Hyvä sun opiskelijana on valittaa. Saat joka päivä koulusta ruuan ja asut tod.näk opiskelija-asunnossa lähes ilmaseksi. Toista se on työttömän arki.
[/quote]
Koulusta ei todellakaan saa ilmaiseksi ruokaa opiskelijat!! Joskus lukiossa vielä, mutta eihän lukiolaiset ole opiskelijoita. Ihan saa opiskelijat maksaa ruuastaan 2,5-3€ kouluruokalassa.
niin ! Kieltämättä melko röyhkeää ! Mutta samaa tapahtuu monella eri paikkakunnilla ympäri Suomen maan !
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 23:57"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 23:52"]Hyvä sun opiskelijana on valittaa. Saat joka päivä koulusta ruuan ja asut tod.näk opiskelija-asunnossa lähes ilmaseksi. Toista se on työttömän arki.
[/quote]
Koulusta ei todellakaan saa ilmaiseksi ruokaa opiskelijat!! Joskus lukiossa vielä, mutta eihän lukiolaiset ole opiskelijoita. Ihan saa opiskelijat maksaa ruuastaan 2,5-3€ kouluruokalassa.
[/quote]
Lisään vielä.
Aika harva niissä opiskelija-asunnoissa asuu, kun niitä on tosi rajattu määrä ja kaikille opiskelijoille ei todellakaan riitä!
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 23:55"]Entisillä hyvätuloisilla ongelmia taloudenpidosta, miksei voi suhteuttaa menoja tulojen mukaan?
[/quote]
No esim. arvokkaan asunnon tai talon realisointi ei tällä hetkellä todellakaan käy hetkessä, myyntiajat ovat kuukausia, jopa vuosia.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 00:00"]
7 on siis ap
[/quote]Sinulla on melko huonot provot
2-3 € safkasta huh huh oikeesti sia ilmasta pizza maksaa vantaalla 7 egee Hei älä viitsi valittaa.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 00:02"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 00:00"]
7 on siis ap
[/quote]Sinulla on melko huonot provot
[/quote]
Voin sanoa, että minua aikoinaan hävetti mennä ruokajonoon, koska päälläni oli uusi toppatakki. Sain sen vanhemmiltani synttärilahjaksi, kun edellinen meni rikki. Olin tuolloin ollut pari vuotta työttömänä, eikä ollut aina varaa ostaa monipuolista ruokaa.
Entäs ne uudet autot? kukas ne sit lainaa ja eikö ne voi myydä helpommin kuin arvoasunnot? Ap
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 23:50"]
Jorma tulee jonoon huomenna espooseen.
[/quote]
Jorma seisoo aina jonossa.
Hyvätuloisten maksamiahan ne leivät on, joten go for it. Omiahan siinä syö.
No on se mullakin kuules auto ja asuntolainaa yhteensä 87000€ ja irtisanottiin vuosi sitten jostai tarviin ruokaa meidän kolmelle lapselle ja kolarissa loukkaantunut vaimo ja kolme koiraa ja 4 kissaa. Mummolaan pitää päästä juhannusta viettämään Hei. 500 km yhteensuuntaan ajattelee sitä.