Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oikea aika lasten saamiselle

Vierailija
07.02.2022 |

Olemme miesystäväni kanssa varmoja siitä, että haluaisimme saada lapsia melko lähitulevaisuudessa - meitä mietityttää kuitenkin, mikä olisi se "järkevin" aika alkaa yrittää. Itse opiskelen juuri taloustiedettä (ekaa vuotta), mieheni on muutamaa vuotta vanhempi ja jo työelämässä, tosin tienaa toistaiseksi ihan vaan peruspalkkaa ja tähtää parempaan työsuhteeseen. Olemme pohtineet, alkaisimmeko yrittää perheenlisäystä kandini jälkeen, vai suorittaisinko ensiksi maisterin loppuun... Vai olisiko kuitenkin parasta, jos olisin jo työelämässä mielellään ihan vakituisessa työsuhteessa? Jos kaikki sujuu hyvin, olen 24 kun kandi on tehty ja 26 maisterin jälkeen. Haluaisimme kovasti tarjota mahdolliselle lapselle/lapsille turvallisen, tasaisen ja taloudellisesti turvatun lapsuuden.

Mitä mieltä olette? Kannattaako opiskelut olla täysin takana, vai onnistuuko mielestänne esimerkiksi maisterin opiskelu myös vauva-/taaperoaikana? Olisiko teidän mielestänne tärkeää olla (vakituisessa) työsuhteessa jo ennen äitiyslomaa? Jos vain taloudellisesti mahdollista, haluaisimme mieluusti olla kotona 2-3 ensimmäistä vuotta lapsen kanssa. Meillä on myös yhteinen pieni maatila, joka tosin vaatii investointeja ollakseen tuottava eikä missään nimessä riitä päätyöksi, pientä myyntiä vain :) Olemme molemmat nuoria (erityisesti minä), joten iän kannalta kiire ei ole, mutta molemmat todella haluaisivat yhteisen perheen ja itsellä vaakakupissa painaa myös vähän iäkkäämmät vanhemmat. Perhe ja tilamme ovat minulle tärkeämpiä kuin loistokas ura, mutta vakaa talous on myös prioriteetti.

Mitä mieltä olette?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kenelläkään mielipidettä asiaan? :) Lapsia toki tulee sitten kun (jos) niitä siunaantuu eikä voi tietenkään olla varma, kuinka kauan yrittämisessä menee, mutta näin ajatuksen tasolla.

Ap

Vierailija
2/2 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla