Reilusti ylipainoinen (ja miksei muutkin), juotko sokeri- vai light-limsoja?
Otsikossa tulikin jo kysymys. Kiinnostaisi tietää juotteko te muut reilusti ylipainoiset (itsellä bmi 39) sokerilimsoja vai light-versioita? Itse olen nyt vihdoin saanut itseäni niskasta kiinni laihduttamisen suhteen ja yksi päätökseni on, että vältän kaikkia keinomakeutusaineita, joten edessä on siirtyminen Cokis zerosta tavalliseen. Ja ei, en juo paljon limsaa, korkeintaan 2 tölkkiä viikossa ja sitä en ole lopettamassa.
Entäpä te normaalipainoiset tai vain vähän ylipainoiset, kumpaa te juotte? Jos et ikinä juo limsaa, tämä kysely ei ole sinua varten :)
Kommentit (88)
Miksi ylläpitää sokeriaddiktiota minkäänlaisilla limuilla? Etkö oikeasti halua laihtua pysyvästi? Ei tule onnistumaan jos et lopeta sokerin käyttöä kokonaan.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 18:16"]En juo limsaa. Enkä mehuja. Olen normaalipainoinen.
[/quote]
En minäkään. Ei mielestäni kuulu aikuisen ihmisen normaaliin päivittäiseen ruokavalioon. Ehkä lasi täysmehua päivässä, jos nyt jotain mehua välttämättä haluaa.
Ligt limua sillin ku juon. Ehkä pari kertaa kuussa. Juuri laihtunut normaalipainoon.
Parempi kysymys on ylipainoisille, paljonko juot kevytmaitoa tai appelsiinimehua? Laihtumisen kannalta pahempi kuin normikokis.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 18:18"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 18:16"]En juo limsaa. Enkä mehuja. Olen normaalipainoinen. [/quote] En minäkään. Ei mielestäni kuulu aikuisen ihmisen normaaliin päivittäiseen ruokavalioon. Ehkä lasi täysmehua päivässä, jos nyt jotain mehua välttämättä haluaa.
[/quote]
Mehussa on yhtä paljon sokeria kuin limussa.
Arvasin, että täältä tulee tuollaisia vastauksia. Jos viikossa juo max. 2 tölkkiä limsaa, sitä ei kyllä mitenkään saa päivittäiseksi ruokavalioksi :) Etenkin kun en juo alkoholia (limu on esim. saunakaljan korvike kerran viikossa) enkä mitään mehuja. Ap
Yleensä valkkaan lightia, mutta voisin ihan hyvin juoda tavallistakin. Juon limupullon ehkä kerran viikossa ja yritän joo laihduttaa.
Juon light limsaa silloin kun juon, mutten välttämättä edes joka viikko. Light-mehuja (funlight yms.) juon taas päivittäin ja aika paljon, se vähän kyllä ahdistaa. Juon toki vettäkin, mutta pelkkä vesikin on pidemmän päälle tylsää.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 18:20"]Vaihda vissyyn jos on pakko jotakin juoda...
[/quote]
"Jos on pakko JOTAKIN juoda". Anteeks, mutta kuulostaa vähän kyseenalaiselta ettei tarvitsisi. Joo tajusin mitä tarkoitit mutta tuo lauseen muotoilu...not.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 18:21"]Parempi kysymys on ylipainoisille, paljonko juot kevytmaitoa tai appelsiinimehua? Laihtumisen kannalta pahempi kuin normikokis.
[/quote]
Kevytmaitoa vajaan noin 0,5dl päivässä kahvin seassa. Appelsiinimehua en ikinä, se närästää.
En juo limuja. En pidä hiilihapotetuista juomista. Olen alipainoinen.
Mä join aiemmin light-limuja ja appelsiinimehua päivittäin. Nyt olen vuoden verran juonut ainoastaan vettä ja vichyjä enkä ole kyllä laihtunut yhtään. :-(
Alkoholia en käytä nykyisin ollenkaan eikä ruokavaliossa ole muutoksia suuntaan tai toiseen. En ymmärrä.
t: 20kg ylimääräistä
En ole ylipainoinen, ja limsaa juon todella harvoin. Oikeastaan vaan kohmelossa eli harvoin, mutta sillon se on ehdottomasti ananas lightia.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 18:28"]Mä join aiemmin light-limuja ja appelsiinimehua päivittäin. Nyt olen vuoden verran juonut ainoastaan vettä ja vichyjä enkä ole kyllä laihtunut yhtään. :-(
Alkoholia en käytä nykyisin ollenkaan eikä ruokavaliossa ole muutoksia suuntaan tai toiseen. En ymmärrä.
t: 20kg ylimääräistä
[/quote]
No ainaki hampaat kiittää!
En juo limsaa. Enkä mehuja. Olen normaalipainoinen.