Yle-Linna :naistenvankila
kiva kun mirkun vaatteet sensuroidaan ettei isukki ja äippä näe ilman omia vaatteita
Katso lähetysajat : Linna - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (2711)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minä vaan kysyn kirjoitti:
Miksi tuo uusi naisvankila on paljon hienompi ja modernimpi kuin suomalaiset päiväkodit, sairaalat ja/tai vanhainkodit?
Joo kiinnitin samaan huomiota. Paremmat aamupalatkin kuin päiväkodissa.
Tai armeijan koronakaranteenissa.
Tai vanhainkodissa. Tai kiinan olympialaisissa.
Miten tässä muka ihaillaan? Sarja kuvaa vankilaa, tuollaista se on, tuollaisia he ovat. Ei millään tavalla verrattavissa Katiskaan.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin aina ahdistavia nämä vankilatositarinat. Yksinään tuolla oleminen voisi mennä, mutta jos pitäisi melkein henkensä edestä pelätä. Toisinaan tulee ahdistunut olo, kun miettii jos joskus joutuisi. Lähinnä tarkoitan, että silkasta vahingosta ajaisi jonkun yli kuolemaan johtaen. Sehän tulkitaan yleensä aina kuskin viaksi vaikka ihminen olisi miten tullut muutamassa sekunnilla eteen tielle ilman, että voit tehdä yhtään mitään.
Kannattaa katsoa Areenasta Time - Sovituksen aika.
Tunnistaako joku tätä hyvin nuoren näköistä tyttöä joka kaveerasi sen mirellan kanssa vikassa jaksossa? Mistähän tuomittu. Ihan kuin olis joskus ollut jossain keskustelupalstoilla ja somessa juttua sen rikoksesta ja sitten linkattu ig-profiili.
Kyllä oli rehvakas lähtö vankilasta tällä bemarin kyytiin istuneella naisella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mummo sanoi, että luuli hänellä olevan suklaata eikä amfetamiinia. Ei siis muka tiedä mitä omassa laukussa on? Kukaan noista ei myöntänyt tehneensä niitä rikoksia, vaan tyylin olivat väärässä paikassa väärään aikaan. Se on psykopaatin merkki, että ei pysty myöntämään omia tekojaan.
Vankilat ovat täynnä syyttömiä ihmisiä. Luulen että tämä aussimuija mistä onkaan oikeesti kotoisin on koditon ja vetelee kadulla ostoskärryään minne ikinä maailmassa päätyykään.
Niinpä. Miten niin joku eläkeläismummo ei voisi olla rikollinen? Miksi ei? Eläke jäänyt pieneksi tai olemattomaksi, ei ehkä ole omaa kotia saanut itselleen hankittua jne. Ja myös se, että rikollisetkin ikääntyy. Ei se luonne katoa, vaikka ikää tulee. Monet sarjamurhaajat kiinni jäädessään on jo seniilejä vanhuksia, jotka ei välttämättä edes muista tekojaan.
"Herttainen" mummo ei herätä voimakasta huomiota missään tai epäilyksiä. Täydellinen huumemuuli siis.
Clint Estwoodin leffassa The Mule hän itse esittää
"Earl Stonea joka on ulosoton partaalla oleva rahaton kahdeksankymppinen mies, jolle tarjotaan helppoa työtä. Tietämättään Earlista tulee Meksikon kartellin huumekuriiri. Hän suoriutuu hommasta niin hyvin, että hänen lastinsa kasvaa merkittävästi."
Aussimummollakin voi olla jo monta onnistunutta keikkaa takana, nyt vain kävi huono tuuri.
Tunsin tuon Lilyan. Aivan pimee tyyppi ja päästään sekaisin. Oli sosiaalisairaalassakin. Jatkuvaa valehtelua ja manipulointia. Ei tule koskaan muuttumaan.
Jaahas, se on Lilya päässyt televisioon. Muistan,kun oli aikanaan aktiivinen eräässä fb ryhmässä. Hänelle sitten sattui ja tapahtui, valehteli ja käytti hyväuskoisia ihmisiä hyväkseen.
Minä olen ollut siellä vankina 2018. Noin 8kk. Aika lailla noin se on. Muistan ton Seija vartian oikein hyvin. Olin tuomion aikana laihtunut ja heitin yhdet housut ja paidan pois. Voj luoja mikä saarna kun tavaroista puuttui noi vaatteet kun olin vapautumassa :D
En ole menossa uudestaan. Mutta mielenkiintoinen ja opettava oli.
Vierailija kirjoitti:
Vankilaelämää markkinoidaan taas. Miten tuonne pääsee?
No kyllä sinne pääsee hyvinkin helposti monella eri tavalla. Ei sinne kukaan oikeasti halua. Paitsi joku laitapuolen kulkija, jolle se linnan sisätila oikeasti on parempi kuin -30 pakkasta pihalla.
Rikollisista, huumeista, vangeista yms. epäsosiaalisesta aineksesta kertovat sarjat voisi lopettaa ja poistaa. Ei tuollaisesta tarvitse kenenkään tietää yhtään mitään,
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut siellä vankina 2018. Noin 8kk. Aika lailla noin se on. Muistan ton Seija vartian oikein hyvin. Olin tuomion aikana laihtunut ja heitin yhdet housut ja paidan pois. Voj luoja mikä saarna kun tavaroista puuttui noi vaatteet kun olin vapautumassa :D
En ole menossa uudestaan. Mutta mielenkiintoinen ja opettava oli.
Tuo vaatesääntö on jokaiselle lusijalle kerrottu. Miten on niin vaikea ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin aina ahdistavia nämä vankilatositarinat. Yksinään tuolla oleminen voisi mennä, mutta jos pitäisi melkein henkensä edestä pelätä. Toisinaan tulee ahdistunut olo, kun miettii jos joskus joutuisi. Lähinnä tarkoitan, että silkasta vahingosta ajaisi jonkun yli kuolemaan johtaen. Sehän tulkitaan yleensä aina kuskin viaksi vaikka ihminen olisi miten tullut muutamassa sekunnilla eteen tielle ilman, että voit tehdä yhtään mitään.
Ei Suomessa vankilaan joudu jos autolla jonkun päälle ajaa. Jos haluat kokeilla vankilaa niin jätäpä joku veroilmoitus tekemättä tai vedä valtiolta välistä niin pääset tutustumaan. Raha on ainoa tärkeä asia, ei ihmishenki.
todella naurettavaa kun noi vangit kitisee oikeuksistaan. Se on voi voi! kannattiko rikos?
Ja millä varoilla kustannetaan vankien terveydenhuolto? On se hyvä että meillä on niin rikas valtio että on varaa hoidattaa elinkautisvankeja mutta vanhukset mätänevät sänkyihinsä.
Vierailija kirjoitti:
Hitsi toi Tiina puhuu epäselvästi - ihan ku ois koko ajan jossain aineissa. Olis saanu se Lilja heittää vaan veivinsä siellä sairaalassa. Human garbage!
Ei se sen munuaisensiirto ihan putkeen mennyt, saikohan jonkun aivovamman siinä? Vai oliko niin lääkkeissä että vaikutti hitaalla käyvältä. Ja uskomatonta että oma äiti luovutti sit munuaisen... Käsitin että tää m u r h a s i 2 äitinsä puolen sukulaista kuitenkin?
Vierailija kirjoitti:
Ja millä varoilla kustannetaan vankien terveydenhuolto? On se hyvä että meillä on niin rikas valtio että on varaa hoidattaa elinkautisvankeja mutta vanhukset mätänevät sänkyihinsä.
Tämä - niin helvetin surullista kun muistaa minkälaista "palvelua" oma isoäiti sai hoivakodissa. Ei hoivasta voi puhuakaan. Saatikka ne vanhukset, joilta kotihoidon ruokakin jää väliin kun hoitaja sairastuu eikä muistetakaan lähettää sijaista tilalla. Ne ruoatkin on sellaista jätettä noihin vankilan lihapulliin verrattuna.
Paremmat ku vanhainkodissa :)