Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Linnuilla yksilöllinen "kieli"?

Vierailija
16.06.2015 |

Maalasin viimekesänä taloa viikon verran ja siinä ehti kiinnittää huomiota ympäristöön. Yksi pikkulintu huusi samaa melodiaa kokoajan, jota en ole koskaan kuullut aiemmin. Nyt olen rakentanut grillikotaa tämän viikon ja se sama kaveri laulaa samaa rallia kuin viimekesänä. Nyt huomasin sen eron viimekesään, että toiset linnut selvästi toistavat sitä samaa, mutta ei niin kirkkaasti kuin tämä selvästi tuttu kaveri.
Aiemmin en ole juurikaan noihin sirkutuksiin kiinnittänyt huomiota.
Mielenkiintoista?
M39

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä lintu kiinnitti huomiota maalin hajuun? Onkohan sillä pesä lähellä, jota se halusi suojella?

Minulla käy säännöllisesti lintuja ikkunalaudalla istuskelemassa tai syömässä, jos jätän vähän ruokaa. Sama lokki tulee usein iltaisin. Sillä on yleensä häiritsevä ja kirkuva ääni, joka on lokeille tyypillinen. Eilen illalla se äänteli kuin pikkulintu. Ääni oli hiljaisempi ja miellyttävämpi eikä sitä olisi voinut yhdistää lokkiin. Linnussa ei ollut muuta epätavallista kuin oranssit läikät päässä ja kyljessä. Luulen, että ne olivat tomaattikastiketta tms. Heitin linnulle muutaman paahtoleivän palan ikkunasta, jotka se söi ja lähti sitten. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi