Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulla on vaikea ihottuma käsissä ja jopa nitriitti käsineet aiheuttaa allergiaa. Saako tuosta lääkärin todistuksen että tietyt työt ei käy allergian takia?

Vierailija
07.02.2022 |

Olen koulutukselta suurtalouskokki ja työssä pitää olla aina käsineet. Puuvilla käsineet alla kastuu melkein heti ja hikoilee joka omalla tavallaan rasittaa jo käsiä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ainakin työkkärissä maininta ettei iho kestä kemikaaleja enkä tiettyjä materiaaleja suojavarusteissa. Samoin kuin allergiat jne.

Vierailija
2/10 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nitriittikäsineet? No ei ole ihmekään, jos aiheutuu allergiaa, jos käsineissä on nitriittiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty aina kovin kauaa tekemään työtä kun joudun taas saikulle. Loputon kierre tuo on. Jopa kotisiivous ja tiskaus aiheuttaa allergiaa ja sitten kun ei voi pitää suojakäsineitä pitkään. Ap

Vierailija
4/10 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty aina kovin kauaa tekemään työtä kun joudun taas saikulle. Loputon kierre tuo on. Jopa kotisiivous ja tiskaus aiheuttaa allergiaa ja sitten kun ei voi pitää suojakäsineitä pitkään. Ap

Minun kristallipalloni näyttää AP:n vaihtavan alaa.

Vierailija
5/10 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin sellaiset käsineet joiden ei pitäisi aiheuttaa allergiaa ja olen aina pitänyt mutta kyllä nekin kutittaa loppupäivästä. Ap

Vierailija
6/10 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyykö te-toimisto tuon syyn että ei tarjoa enää sen alan työtä?

Vierailija
7/10 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa. Itsellä hanskojen käyttö mahdotonta siksi, että iho hikoilee ja alkaa kutisemaan, mikä saa aikaan raapimiskierteen ja siitä sitten unettomuutta, kun herään miljoona kertaa yöllä raapimiseen.

Raapiminen saa aikaan haavaumia.

https://www.terveyskyla.fi/ihotautitalo/ihotaudit/k%C3%A4si-ihottuma/mi…

Vierailija
8/10 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattitautiselvittelyihin?

Vierailija
9/10 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, ettet vähällä saa. Tässä maassa pitää joko käsien märkiä irti ranteista tai jotakin muuta, ennenkuin tavallinen työtä napakasti tekevä normaali ihminen, saa lausunnon, saati vaikka pysyvästä haitasta vakuutusyhtiöltä jotakin.

Helpompi on sanoa, että kuupassa viiraa ja pelkäät hanskoja... Saat saikkua, terapiaa ja lausunnon.

Vierailija
10/10 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinyylikäsineet ovat vähiten allergisoivat. Kaikki käsineet on puuterisoitu muistaakseni maissitärkkelyksellä. Voit olla allerginen sillekin.

Ihottumaasi auttaa nyt locobase repair voide (apteekista) ja reagointia vähentää protopic (reseptillä).