Miten töihin lähtöä voisi helpottaa?
Pari päivää tuntunut tosi masentavalta ja raskaalta lähteä töihin....
Työ on mukavaa, siinähän se menee. Ja vielä oman alan hommaa. Haluaisin silti vaan lomailla! Olen ollut nyt 1,5 kk töissä tänä kesänä, opiskelen siis vielä. Syksyllä viikko lomaa.
Yritän ajatella, että kaikki on hyvin ja mulla on työtä, kaikilla ei ole. Nukun riittävästi, liikun päivittäin ja syön suht terveellisesti.
Miten se töihin lähtö olis helpompaa? Tekisi vaan mieli olla "sairas" ja jäädä kotiin.
Kommentit (16)
Heräämis- ja aamutoimirutiini, josta ei lipsuta kertaakaan. Joka vaihe aina samassa järjestyksessä. Toiminut jo 25 vuotta.
Kiitos vinkeistä.
Säännölliset aamurutiinit mulla onkin.
Masentaa vaan lähteä töistä ja kotona töiden jälkeen. Töissä välillä itkettää... Tuntuu vaan, ettei jaksa eikä selviä.
Liikun siis 20-50 min päivässä ja yritän pitää myös vapaapäivän. Elämä on muuten ok, ihana parisuhde, mutta myös surua, kun läheinen ihminen kuoli reilu kuukausisitten.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 08:14"]
Nuku verhot auki niin että heräät valoon. Luonnonvalo tuottaa elimistössä hormoneja joiden avulla olet virkeämpi.
[/quote]
No jos haluaa herätä neljältä aamulla niin ok.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 18:12"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 08:14"]
Nuku verhot auki niin että heräät valoon. Luonnonvalo tuottaa elimistössä hormoneja joiden avulla olet virkeämpi.
[/quote]
No jos haluaa herätä neljältä aamulla niin ok.
[/quote]
Ja lisäys vielä että hämärää tulee vasta 23 aikaan niin aika lyhyeksi jää unet jos vain sen hämärän ajan nukkuu.
Syötkö terveellisesti. Kyllä pullamössökin väsyttää
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 17:55"]Kiitos vinkeistä.
Säännölliset aamurutiinit mulla onkin.
Masentaa vaan lähteä töistä ja kotona töiden jälkeen. Töissä välillä itkettää... Tuntuu vaan, ettei jaksa eikä selviä.
Liikun siis 20-50 min päivässä ja yritän pitää myös vapaapäivän. Elämä on muuten ok, ihana parisuhde, mutta myös surua, kun läheinen ihminen kuoli reilu kuukausisitten.
[/quote]Tuo voi olla ihan fyysinenkin vika. Mulla oli itkuisuutta ja alakuloisuutta ihan ilman syytä, verikokeissa löytyi b-vitamiinin puutos, joka aiheuttaa masennuksen kaltaisia oireita. Nyt kun saan B-vitamiinin piikkinä, olo on normaali.
Syön ihan riittävän terveellisesti, 5-6 krt/pvä, joka aterialla kasvikunnan tuotteita jne. Aamaiseen panostan :kaurapuuro, maitorahka ja marjoaja sekä kahvia. Vähän on ylipainoa kun herkuttelen vähän turhan usein (noin 9 kg painoindeksin mukaan, mutta olen suht lihaksikas) herkut tulee syötyä iltaisin.
Veriarvoissa ei ole ollut häikkää
Olin viime kesänä 4 kk töissä toisessa paikassa ja silloin olin 10-15 pvä "sairaana". Kun ei vaan pystynyt lähtemään tai tuli niin kamala olla, että piti lähteä kesken.
Niin ja juon vihreää teetä joka päivä ja syön pähkinöitä ja kaakaonibsejä 4-5 krt/vko
Totut hommaan niin ehkä se menee ohi?
Sinä olet väsynyt, siitä tuo tunne. Itse olin työttömänä ja sain unelmatyön yllättäin. Mutta nyt keväällä tuli vain tunne, että aamulla ei jaksa, kun olen halunnut näyttää ja ollut ahkera, en ole tehnyt ylitöitä, mutta työajalla tosi tehokas. Tällä viikolla alkoi loma ja heräsin normaaliin aikaan, mutta väsyttää yhä. Jos olet päivätyössä, nyt on tulossa kolmen päivän vapaa. Pidä myös taukoja välillä. Varaa työmatkaan aikaa. Miten kuljet töihin ja mikä on työmatkasi? Itsellä helpottaa kulkea kävellen ja pyörällä, se piristää, mutta matka ei toki ole kuin 2.5 km. Lepää riittävästi, jos liikut paljon, mieti, että liikutko liikaakin tai liian tehokkaasti. Ota ohjelmaan jotain rauhallista, jos ei ole.
Voisin varmaan yrittää pitää taukoja päivällä(:
Valitettavasti työmatka on niin pitkä, että pakko lennä autolla. Liikun siis päivässä 20-50 min lajia vaihdellen, esim kävely, kuntosali. Voisin yrittää muistaa sen lepopäivänkin, välillä unohtuu.
Kiitos avusta!
jos käyt salilla, missä on ohjattuja jumppia, valitse sieltä välillä vaikka venyttelyä, jos vaan on tarjolla tai jotain muuta rauhallista ja rentouttavaa.
Jos juot kahvia, niin osta kahvinkeitin johon saa ajastettua koska kahvi on aamulla valmista. Helpottaa herätä kahvintuoksuun (jos kahvista siis pitää).
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 07:58"]Jos juot kahvia, niin osta kahvinkeitin johon saa ajastettua koska kahvi on aamulla valmista. Helpottaa herätä kahvintuoksuun (jos kahvista siis pitää).
[/quote]
En kyllä tiedä miten se helpottaa jollei kahvinkeitin ole yöpöydällä. Ei se tuoksu tule keittiöstä makuuhuoneeseen.
Ota magnesiumia lisäravinteena, auttaa stressiin ja rauhoittaa hermoja sekä parantaa yöunen laatua. Jotenkin olo tuntuu hieman energisemmältä kun aloin ottaa magnesiumia aamuisin. Myös muiden vitamiinien saaminen kannattaa varmistaa, etenkin B:n ja D:n.