Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ala-asteen kiusaajatytöt

Vierailija
06.02.2022 |

Kaksi bestistä olivat varta vasten tulleet ratsastustallille nauramaan ratsastukselleni (olin kokemattomampi ratsastaja kuin he). He olivat saaneet tämän toisen tytön kaverin kautta tietää, milloin olin varannut ratsastustunnin.

Kumpikin olivat ehjästä perheestä, minä avioeroperheestä.

Tämänkaltainen kiusaaminen on jäänyt mieleeni, toki on jäänyt paljon muitakin juttuja, pahempia. Tämä oli vain yksi esimerkki tyttöjen ilkeydestä toista tyttöä kohtaan.

Mitä teille muille?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koulukiusattu nainen. Minua on nimitelty (läski, tankki, punde) ja minut on kerran jopa hakattu. Minut jätettiin myös luokan porukan ulkopuolelle. Onneksi minulla oli kuitenkin muutama kaverikin.

Kiusaaminen muutti suhtautumistani ihmisiin. Epäilin aina, että minusta puhutaan ja minua haukutaan. Olen myöhemmin ymmärtänyt, ettei asia tosiaankaan ollut aina niin. Koska osa ihmisistä kohteli minua huonosti, oletin kaikkien tekevän niin 24/7. Olisin säästynyt paljolta murheelta, jos olisin tajunnut kuinka vähän muut ihmiset minua (tai ylipäätään ketään toista) ajattelevat.

Ap:n tarina kuulostaa minusta klassiselta kiusatun ajatusvääristymältä. Toki se voi olla tottakin, mutta vaikuttaa vähän liialliselta, että jotkut tytöt olisivat oikeasti tulleet varta vasten nauramaan ap:n taidoille. Todennäköisemmin he vain olivat sattumalta paikalla. Naureskelua on varmasti tapahtunut, mutta että tulla erityisesti siksi paikalle tarkoittaisi, että ap on heille kaiken sen vaivan arvoinen.

Vierailija
2/8 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin tosiaan, minuakin yritti ala-asteella kiusata yhdet sisarukset. Ilmeisesti olen aika hyvin unohtanut kuitenkin, koska huomaan nyt, etten ole ajatellut koko asiaa edes vuosiin.

Heidän kiusaamisensa ei ollut mitään hienosäätöistä kuulemma tytöille yleistä ulkopuolelle jättämistä, vaan ihan suorempaa toimintaa, esimerkiksi rumaksi, läskiksi ja vaikka miksi huutelua. Tykkäsivät rikkoa ihan vaan huvikseen muiden omaisuutta ja sitten naureskella asialle. Ei siis mitään kovin älykkötoimintaa, tosin olivat itsekin aika kaukana älyköistä. Toki saivat osan porukasta mukaan nauramaan toiminnalleen, mutta tuo loppui käsitääkseni aika pian, kun porukka kasvoi ja ymmärsi touhun outouden. Taisivat yläasteella joutua jopa itse kiusatuiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koulukiusattu nainen. Minua on nimitelty (läski, tankki, punde) ja minut on kerran jopa hakattu. Minut jätettiin myös luokan porukan ulkopuolelle. Onneksi minulla oli kuitenkin muutama kaverikin.

Kiusaaminen muutti suhtautumistani ihmisiin. Epäilin aina, että minusta puhutaan ja minua haukutaan. Olen myöhemmin ymmärtänyt, ettei asia tosiaankaan ollut aina niin. Koska osa ihmisistä kohteli minua huonosti, oletin kaikkien tekevän niin 24/7. Olisin säästynyt paljolta murheelta, jos olisin tajunnut kuinka vähän muut ihmiset minua (tai ylipäätään ketään toista) ajattelevat.

Ap:n tarina kuulostaa minusta klassiselta kiusatun ajatusvääristymältä. Toki se voi olla tottakin, mutta vaikuttaa vähän liialliselta, että jotkut tytöt olisivat oikeasti tulleet varta vasten nauramaan ap:n taidoille. Todennäköisemmin he vain olivat sattumalta paikalla. Naureskelua on varmasti tapahtunut, mutta että tulla erityisesti siksi paikalle tarkoittaisi, että ap on heille kaiken sen vaivan arvoinen.

Kyllä he tulivat varta vasten. Tämä toinen tyttö, jonka kanssa välillä olen ollut kaveri, kertoi itse tämän. Ja se hänen bestiksensä kaveri oli kertonut heille, milloin olin varannut ajan tallin ajanvarauskirjasta. 

Ap

Vierailija
4/8 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella hengailin kahden muun tytön kanssa. Tässä kaveripiirissä olin se kolmas eli ylimääräinen, jota aina vähän kiusattiin. Esimerkkejä: piirustukseni sotkettiin, minua mentiin piiloon kun kutsuivat kylään, piirsivät minusta pilakuvia jne. Kahdestaan jos olin jommankumman kanssa, oli kivempaa. Se kaveruus kuitenkin päättyi nopeasti näiden tyttärien kanssa, koska en viihtynyt heidän kiusattavanaan. Oli muitakin kiusaajia, mutta he olivat monta kertaa häijympiä. Pahimmat kiusaajat ovat kuolleet huumeiden yliannostukseen.

Vierailija
5/8 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiusasi vain yksi poika. Oikeasti vaarallinen tyyppi, väkivaltainen. Häntä kai ärsytti, että nautin koulusta ja olin kympin tyttö. No, eipähän tuosta traumoja sen kummemmin jäänyt. Vahvisti vain ajatusta, että monet pojat ja miehet ovat väkivaltaisia.

Vierailija
6/8 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiusasi vain yksi poika. Oikeasti vaarallinen tyyppi, väkivaltainen. Häntä kai ärsytti, että nautin koulusta ja olin kympin tyttö. No, eipähän tuosta traumoja sen kummemmin jäänyt. Vahvisti vain ajatusta, että monet pojat ja miehet ovat väkivaltaisia.

Sä vahvistat tällä viestillä sitä ajatusta että monet naiset on yleistäjiä.

Vierailija
7/8 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heppatallit ovat usein kiusaajien, huumediilerien ja muun ihmissaastan suosiossa. Meno voi olla todella raakaa. Pitäkää pikkutytöt poissa sieltä ja tarkistakaa, onko talleilla työskentelevillä aikuisilla rikosrekisteriä.

Vierailija
8/8 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

10v tyttö kiusasi minun lastani. Ensin lakkasi puhumasta ja kieltäytyi kertomasta, miksi oli lapselleni, jonka kanssa oli ollut hyvä kaveri ihan pienestä, suuttunut. Masinoi luokan muut tytöt kiusaamaan lastani, tönimistä, nimittelyä, somekiusaamista (kuvakaappauksia ja niillä uhkailua) ym. Oli kiusannut lastani jo tätä ennen, kävi ilmi. Ope otti asiakseen ja kiusaaminen loppui!

Ala-asteikäiset tytöt ovat kyllä yksiä piruja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi