Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten uskallatte käydä papassa viiden vuoden välein?

Vierailija
06.02.2022 |

Eikö tuo pidä ottaa joka vuosi?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi gyneä sanonut minulle, että viiden vuoden välein. Viimeksi, kun kävin gynellä niin ed papasta oli kolme vuotta. Ei suostunut ottaan papaa. Nyt keväällä tulee viisi vuotta. Ja siis yksityinen gyne oli kyseessä.

Vierailija
2/37 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo käyny moniin vuosiin, enkä meekkään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se pappa asiasta ajattelee?

Vierailija
4/37 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kolme vuotta väliä ja löytyi vahvat muutokset, joita epäiltiin syoväksi jo. Nyt käyn 1-2 vuoden välein, pidempään en uskalla jättää.

Vierailija
5/37 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se pappa asiasta ajattelee?

🤔

Vierailija
6/37 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynen mielestä kun on vakituinen partneri jo vuosia eikä irtosuhteita, eikä papassa ole koskaan ollut mitään, on turha sitä ottaa useammin kuin 5 vuoden välein. Aiemmin minäkin kävin vuosittain.

Vierailija
7/37 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn 5 viiden vuoden välein kun on seulonta-aika. Joskus siinä on ollu pientä muutosta, jolloin on laitettu uusintakontrolli tietyn ajan päästä uudestaan.

Vierailija
8/37 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gynen mielestä kun on vakituinen partneri jo vuosia eikä irtosuhteita, eikä papassa ole koskaan ollut mitään, on turha sitä ottaa useammin kuin 5 vuoden välein. Aiemmin minäkin kävin vuosittain.

Sama tällä.Tietysti jokainen voi mennä yksityinen sektori vaikka kuinka monta kertaa vuodessa papa kokeisin.Kyllä heille raha kelpaa! Jos paikat kunnossa,ei ongelmia ja papa aina puhdas,riitää 5 v.välein. Kun viellä on se sama henkilö jonka kanssa rakastele.

Vierailija
9/37 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 5 vuotta on laskettu puhtaasti panos/hyötysuhteella, tuolla välillä saadaan naiset tutkittua niin, että rahaa menee mahdollisimman vähän mutta ihmisiä ei kuole kuten kärpäsiä. Yksilön kannalta turvallisempaa on käydä useammin, mutta tokihan siitä pitää itse sitten maksaa.

Vierailija
10/37 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon jo 45 vuotias,enkä ole kertaakaan käyny gynellä

Vierailija
11/37 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo 5 vuotta on laskettu puhtaasti panos/hyötysuhteella, tuolla välillä saadaan naiset tutkittua niin, että rahaa menee mahdollisimman vähän mutta ihmisiä ei kuole kuten kärpäsiä. Yksilön kannalta turvallisempaa on käydä useammin, mutta tokihan siitä pitää itse sitten maksaa.

Juuri näin. Se on erikoista kun ihmiset luulee, että terveydenhoito on järjestetty niin että se takaa kaikille parhaan mahdollisen hoidon eikä juurikin niin että optimoitaisiin panos-hyötysuhdetta.

Vierailija
12/37 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😮 O M G !!!

Vierailija
13/37 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Se on erikoista kun ihmiset luulee, että terveydenhoito on järjestetty niin että se takaa kaikille parhaan mahdollisen hoidon eikä juurikin niin että optimoitaisiin panos-hyötysuhdetta.

Niin kyllähän kaikessa lasketaan. Ja kun arvioidaan mitä hoitoja annetaan ja leikkauksia tehdään, lasketaan kuinka monta laatupainotettua elinvuotta ne tuovat lisää (QALY). WHO on suosittanut, mitä laatupainotettu elinvuosi saisi maksaa Suomessa 40 000 – 120 000 euroa.

Vierailija
14/37 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt koskaan, enkä mene. Ei miehiäkään sorkita.

Vierailija
15/37 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole käynyt koskaan, enkä mene. Ei miehiäkään sorkita.

Kyllä, tämähän onkin ennen kaikkea tasa-arvokysymys.

Vierailija
16/37 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 32-v, enkä ole koskaan käynyt papassa, enkä gynellä. Tähän mennessä ollut vain 1 seksikumppani, joten en näe tarpeellisena.

Vierailija
17/37 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama sen mitä lapsia saadessa ronkittu ei kiitos enää. Papat vain.

Vierailija
18/37 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn useammin. Nuorempana minulla oli papa monta vuotta lk 2 ja patologin mielestä viittasi kondyloomaan, siis papilloomavirusinfektioon (hpv). Säikähdin, kun en ollut kokeillut seksiä montaa kertaa. Silloin ravasin usein, mutta papa palautui aikanaan normaaliksi ja on ollut normaali 13 vuoden ajan. Viime keväänä menin yksityiselle papaan, koska tk-lääkäri ei pitänyt sitä tarpeellisena. 

Aion vastaisuudessa käydä kerran vuodessa. Maksaa jonkin verran, mutta oma terveys on kyseessä, en siitä tingi. Samoin hpv-testin aion otattaa yksityisellä, tosin en varmaankaan joka vuosi. 

Vierailija
19/37 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuuluuko se niinku mennä gynelle vaikkei olis mitään alapää vaivoja

Vierailija
20/37 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko elämäni olen itsekin ollut yhden ja saman miehen kanssa. Ja gynellä vain sen takia, että saisi taas reseptin. Nyt muutama vuosi mennyt niin, että käyntiväli on 2 vuotta, mikä kuulostaa järkevältä, koska koskaan ei ole ollut mitään vaivoja. Onpahan tullut tarkistettua välillä että kaikki on kunnossa eikä tarvi yöuniaan menettää ja on yksi murehtimisen aihe vähemmän.

N46

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi