Opiskelijat joutuu opiskelemaan jotta saisivat tukea
miksi työttömät eivät joudu tekemään mitään?
varmasti löytyy heillekkin sellaista työtä kunnilta jota voisivat tehdä muutaman tunnin viikossa korvauksensa eteen
Kommentit (21)
Ap, sitä kutsutaan kuntouttavaksi työtoiminnaksi. Siinä työttömät tekevät töitä 4-8 tuntia päivässä saadakseen työmarkkinatuen päälle 9e/pvä palkkaa.
Hyvin on valtio asiat työttömille järjestänyt.
Ja sitten kaikki työt teettettäisiin kohta ilmaiseksi työttömillä, mitä sitä kellekään kunnon palkkaa maksamaan..
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:30"]
Opiskelijalle opiskelu on oma valinta.
[/quote]
no kyllä ne aika usein sossusta/ työkkäristä pakottaa nuoren hakemaan opsikelupaikkaa jos rahaa meinaa saada
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:29"]
miksi työttömät eivät joudu tekemään mitään?
varmasti löytyy heillekkin sellaista työtä kunnilta jota voisivat tehdä muutaman tunnin viikossa korvauksensa eteen
[/quote]Oletko oikeasti noin tyhmä?
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:32"]Ja sitten kaikki työt teettettäisiin kohta ilmaiseksi työttömillä, mitä sitä kellekään kunnon palkkaa maksamaan..
[/quote]no eipä ainakaan minun työtäni pystyisi mikään kortistoalkkis hoitamaan...
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:33"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:30"]
[/quote]
no kyllä ne aika usein sossusta/ työkkäristä pakottaa nuoren hakemaan opsikelupaikkaa jos rahaa meinaa saada
[/quote]
Eikä töitäkään heru ilman tutkintoa välttämättä. Tää on tätä nykyaikaa.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:33"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:30"]
[/quote]
[/quote]Niin pakotetaan työtönkin himppahömppäkurssille tai tulee karenssia
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:32"]
Ja sitten kaikki työt teettettäisiin kohta ilmaiseksi työttömillä, mitä sitä kellekään kunnon palkkaa maksamaan..
[/quote]
eikö 500 euroa kuussa ole kunnon palkka? Kyllä se mulle ainakn opiskelijana kelpaa.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:32"]
Ap, sitä kutsutaan kuntouttavaksi työtoiminnaksi. Siinä työttömät tekevät töitä 4-8 tuntia päivässä saadakseen työmarkkinatuen päälle 9e/pvä palkkaa.
[/quote]Ei minun tuntemat työttömät tee ainakaan yhtään mitään.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:29"]miksi työttömät eivät joudu tekemään mitään?
[/quote]
Työttömät joko rustaavat vitusti työhakemuksia tai ovat suorastaan työkyvyttömiä. Monella pitkäaikaistyöttömällä on ongelmia työkyvyn kanssa, eikä heitä ihan helpolla saisi töihin laitettua. Moniin ongelmiin olisi voinut auttaa riittävän aikainen puuttuminen, eli kokeilepa syyttää yhteiskuntaa.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:38"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:32"]
[/quote]Ei minun tuntemat työttömät tee ainakaan yhtään mitään.
[/quote]
Tiedätkö oikeasti, mihin he aikansa käyttävät?
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:34"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:32"]Ja sitten kaikki työt teettettäisiin kohta ilmaiseksi työttömillä, mitä sitä kellekään kunnon palkkaa maksamaan..
[/quote]no eipä ainakaan minun työtäni pystyisi mikään kortistoalkkis hoitamaan...
[/quote]
Tämäkö on sinun käsityksesi 500000 työttömästä?
Huono. Hajaantukaa, täällä ei ole mitään nähtävää.
Pelottaa Suomen tulevaisuuden puolesta jos opiskelijat on näin tyhmiä. Pistän tämän hölmön aloituksen nuoruuden piikkiin, silloinhan sitä ajattelee vain itseään ja kokemus puuttuu täysin. Pahinta tietysti on että jotkut jäävät nuoruudentyhmiksi loppuelämäkseen.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:33"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:30"]
[/quote]
[/quote]
Opiskelija opiskelee, jotta saisi paremman tulevaisuuden. Opiskelu on siis satsaus itseen.
Tottakai sossu tai työkkäri pakottaa opiskelujen pariin, koska se mahdollistaa, ainakin teoriassa, vastuun ottamisen itsestään ja tulevaisuudestaan.
Työttömyys ei ole oma valinta (en nyt välitä siitä marginaalisesta ammatityöttömien joukosta, joka on siis oikeasti hyvin pieni), vaan se on seurausta sekä maamme että globaalista taloudellisesta tilanteesta. Työttömät ovat useimmiten jo opiskelunsa opiskelleet, tosin tässä vaiheessa moni alkaa miettiä alanvaihtoa ja päätyykin sitten opiskelijaksi.
Ja ihan ot, opiskelijat eivät opiskele saadakseen tukea, vaan tuki annetaan, jotta se mahdollistaa opiskelun.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:34"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:32"]Ja sitten kaikki työt teettettäisiin kohta ilmaiseksi työttömillä, mitä sitä kellekään kunnon palkkaa maksamaan.. [/quote]no eipä ainakaan minun työtäni pystyisi mikään kortistoalkkis hoitamaan...
[/quote]Ei tietenkään, olethan korvaamaton, sitten kun itse jäät työttömäksi,löydät itsesi pajalta pussittamassa ruuveja 9 eurolla päivä muiden luusereiden kanssa.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:34"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:32"]Ja sitten kaikki työt teettettäisiin kohta ilmaiseksi työttömillä, mitä sitä kellekään kunnon palkkaa maksamaan.. [/quote]no eipä ainakaan minun työtäni pystyisi mikään kortistoalkkis hoitamaan...
[/quote]
Tässä tuleekin vastaan järjestelmän hienous, sillä sinut voidaan irtisanoa ja sitten olet työtön, joka voidaan määrätä tekemään entistä työtäsi, mutta nyt palkatta.
Kyllä työttömä töitä pitää hakea. Jo 90-luvulla sain karenssin jos oli mahdollisuus päästä töihin, mutta ei mennyt. Miten ihmisten on vaikea tajuta, että yhtään liioittelematta työelämässä on satojatuhansia, jotka ovat jossain vaiheessa elämäänsä kokeneet työttömyyden.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:39"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:34"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:32"]Ja sitten kaikki työt teettettäisiin kohta ilmaiseksi työttömillä, mitä sitä kellekään kunnon palkkaa maksamaan.. [/quote]no eipä ainakaan minun työtäni pystyisi mikään kortistoalkkis hoitamaan... [/quote] Tämäkö on sinun käsityksesi 500000 työttömästä?
[/quote]
Moni tuolla lailla ajatteleva on saman asenteen joutunut jossain vaiheessa kokemaan itse. He luulevat olevansa työttömien joukosssa jotain parempaa eliittiä ja kun tajuavat olevansa korkeintaan keskinkertaisuuksia, masentuvat.