Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mä sain pääsykokeiden ryhmätilanteesta vain 1?

Vierailija
15.06.2015 |

Vaikka olen tosi sosiaalinen ja avoin ja puhelias. Olin siinäkin koko ajan äänessä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo

Vierailija
2/23 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä juuri siksi että olit koko ajan äänessä ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just siks. Et antanut muiden puhua.

Vierailija
4/23 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelitko muita, otitko muita huomioon? Pysyitkö aiheessa?

Vierailija
5/23 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmässä pitää myös osata kuunnella muita.

Vierailija
6/23 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo

Vierailija
7/23 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoitiko motivaatiosi alalle?

Vierailija
8/23 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölöttäjät nappaavat noista jutuista täydet pojot. Kun jää odottamaan ja kuuntelemaan, saakin huomata, että aika on loppu, eikä ole itse vielä sanonut mitään. 

Ryhmäkeskustelu ei kerro ihmisestä oikein mitään. 

Vierailija
9/23 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi just ihmettelen kun kaverini sai aikoinaan hyvät pisteet kun oli koko ajan äänessä. Hän se minullekin sanoi että kannattaa olla äänessä koko ajan. Miten se nyt muka olikin sitten huonosti? Eikö ne samalla tavalla aina arvioida? Mielestäni ideanikin olivat hyviä.

Ap

Vierailija
10/23 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mille alalle hait? ;)

Vierailija
11/23 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain ykköstä ja kakkosta

Vierailija
12/23 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitava keskustelija ottaa muitakin huomioon ja antaa suunvuoroa myös muille. Sulla tais jäädä minäminä-showksi?

Vierailija
13/23 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:18"]

Siksi just ihmettelen kun kaverini sai aikoinaan hyvät pisteet kun oli koko ajan äänessä. Hän se minullekin sanoi että kannattaa olla äänessä koko ajan. Miten se nyt muka olikin sitten huonosti? Eikö ne samalla tavalla aina arvioida? Mielestäni ideanikin olivat hyviä. Ap

[/quote]Onko sinulla "ärsyttävä" ääni? Pississuhinaa tai siiiiiiiiiis ja sit olin silleeeeee -painotusta? Tuollaiset ärsyttävät puhetyylit voivat vaikuttaa arvioon, vaikka ei tietysti saisi.

Vierailija
14/23 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:21"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:18"]

Siksi just ihmettelen kun kaverini sai aikoinaan hyvät pisteet kun oli koko ajan äänessä. Hän se minullekin sanoi että kannattaa olla äänessä koko ajan. Miten se nyt muka olikin sitten huonosti? Eikö ne samalla tavalla aina arvioida? Mielestäni ideanikin olivat hyviä. Ap

[/quote]Onko sinulla "ärsyttävä" ääni? Pississuhinaa tai siiiiiiiiiis ja sit olin silleeeeee -painotusta? Tuollaiset ärsyttävät puhetyylit voivat vaikuttaa arvioon, vaikka ei tietysti saisi.

[/quote]Tai oikein tyttömäinen lässyttävä ääni?

Vierailija
15/23 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:21"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:18"]

[/quote]

No sen olen huomannut että jos paljon selitän, vahingossa toistelen "niinku"-sanaa. :D Voisikohan se vaikuttaa?

Ap

Vierailija
16/23 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli tehtävän aiheena?

Vierailija
17/23 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:19"]Mille alalle hait? ;)
[/quote]

Sote. :D

Ap

Vierailija
18/23 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:23"]Mikä oli tehtävän aiheena?
[/quote]

Lastenjuhlien järjestäminen.

Ap

Vierailija
19/23 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:13"]Hölöttäjät nappaavat noista jutuista täydet pojot. Kun jää odottamaan ja kuuntelemaan, saakin huomata, että aika on loppu, eikä ole itse vielä sanonut mitään. 

Ryhmäkeskustelu ei kerro ihmisestä oikein mitään. 
[/quote]
Pitäisikö sitten saada hyvät pisteet, kun on kuunnellut, eikä "oikein sanonut mitään?"
Ihan sama juttu työelämässä, tietty ihmistyyppi pitää sisällään hyvät ideansa ja suuttuu, kun toisten typerämpiä ideoita arvostetaan.

Vierailija
20/23 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäonnistuit. Älä ihmettele, älä sääli itseäsi, vaan analysoi omaa toimintaasi. Jos todella olit koko ajan äänessä, et ollut ryhmätilanteessa vaan omasta mielestäsi yksin huoneessa. Kaikki kesustelut, väittelyt, ajatustenvaihdot ja ryhmätilannekokeet lähtevät siitä, että kuuntelee muita, käsittelee omia asenteitaan ja mielipiteitään, punnitsee niitä muiden ajatuksia vasten. Vuorovaikutuksen ensimmäinen edellytys on muiden kuunteleminen, ei lapsellinen pyrkimys tehdä vaikutus koeraatiin, pomoon, työryhmän alfayksilöön tms. 

Mutta provohan tämä on, tai sitten ap on oikeasti tyhmä.