Hoitajat! Minkälaiset potilaat ovat ärsyttävimpiä?
Kommentit (39)
Kertokaa hoitajat onko lääkäreissä enemmän narsistisia ja sadistisia ihmisiä kuin ihmisissä yleensä?
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 20:24"]
Kertokaa hoitajat onko lääkäreissä enemmän narsistisia ja sadistisia ihmisiä kuin ihmisissä yleensä?
[/quote]
Aika moni hoitaja on sadisti tai narsisti.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 20:24"]Kertokaa hoitajat onko lääkäreissä enemmän narsistisia ja sadistisia ihmisiä kuin ihmisissä yleensä?
[/quote]
On. Mutta hoitajissa tosiaan vielä enemmän, ei silti paljon!
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 20:24"]Kertokaa hoitajat onko lääkäreissä enemmän narsistisia ja sadistisia ihmisiä kuin ihmisissä yleensä?
[/quote] Näiltä ammatinedustajilta olen saanut elämäni huonointa ja parhainta asiakaspalvelua. Jännä juttu.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 20:23"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 20:14"]Yksikään ammattimainen hoitaja ei vastaile tällaisiin kysymyksiin ja varsinkaan tällaisella palstalla. [/quote] Onko se jotain salaista tietoa? Ei. Kyllä ihmisiä varmasti kiinnostaa millaisten asioiden kanssa hoitajat painivat. Minusta se on aivan ok. Minua ainakin kiinnostaa kovasti miten ne pienellä palkalla kituuttavat hoitajat kestää kaikenlaisia kusipäitä. Ne kun joutuu hoitamaan ihan kaikkia ihmisiä mihinkään ominaisuuksiin katsomatta. Mielenkiintoista kuulla mikä minkäkin alan hoitajaa ärsyttää eniten. Vanhusten puolella ärsyttää varmaan aivan eri astiat kuin vaikka ensiavussa.
[/quote]
Aivan kuin tältä palstalta saisit kattavan selvityksen asiasta. Täällä joku yksi hoitaja jostain ja toinen muualta. Sairaanhoitajia on tuhansia ja taas tuhansia tässä maassa, ja jokaista ärsyttää tai on ärsyttämättä aivan erilaiset asiat. Työssä ollaan kuitenkin aina ammatillisia.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 20:36"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 20:24"]Kertokaa hoitajat onko lääkäreissä enemmän narsistisia ja sadistisia ihmisiä kuin ihmisissä yleensä? [/quote] Näiltä ammatinedustajilta olen saanut elämäni huonointa ja parhainta asiakaspalvelua. Jännä juttu.
[/quote]
AV on stereotypioiden mekka. Täällä kategorisoidaan ja yleistetään minkä keretään, eikä poikkipuolista sanaa voi kuulla. Täällä lähtökohtaisesti kaikki lääkärit ja hoitajat ovat kusipäitä, paitsi jos he ovat olleet jollain tavalla itselle hyödyksi.
Kaikkimullehetinyt -ihmiset.
Hoitohenkilökuntaa/ -järjestelmää armotta haukkuvat, vaikkei tiedetäkkään mitään siitä, miten hommat oikeasti toimii.
Lähihoitajien ala-arvostelijat.
Ne jotka valittajat siivojalle asiasta, joka kuuluisi hoitsulle. Sain huudot ja uhkailut kun en mennyt huoneeseen auttamaan kahta rouvaa, joista toiselle ilmeisesti käynyt jotain. Ainoa mitä siinä pystyy tekemään on ilmoittaa hoitsulle että tuolla tarvitaan apua. Oikea hoitsu tuli aika nopeasti paikalle mutta toinen rouva päätti että mun olis kuulunut tehdä hoitotoimenpiteet, ilman mitään koulutusta tai vastaavaa.
Pikemminkin voisi kysyä, millaiset hoitajat ärsyttävät eniten potilaita. Niin tuntemattomia empatia, ammatillisuus ja normaalit käytöstavat ovat monille hoitajille.
Mä vastaan hoitajien puolesta:
Kaikki mielenterveyspotilaat, riippumatta miten käyttäytyvät. Hoitajat yksinkertaisesti vihaavat esim. masennuspotilaita. Ihan sama vaikka olisivat kuolemankielissä.
Ne, jotka valittavat eteenpäin hoitajien epäasiallisesta käytöksestä.
Alusastiaa kaipaavat. Kusekoot alleen, olen syömässä pullaa.
Lapset. Ärsyttäviä pikkupaskiaisia, laitetaan lepositeisiin.
Väkivaltaiset. Mulle ei makseta niin paljoa palkkaa, että siitä hyvästä ottaisin turpiini.
Sairaalasänkyihin pitäisi saada sähkövirta, joka aktivoituu jos potilas kusee alleen. Vähentäisi hoitajien työtaakka ja vähenisi se kuseskelu.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 20:12"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 20:08"]Sellaiset, jotka eivät halua tehdä yhteistyötä. Tulevat hoitoa saamaan ja kun heitä haastatellaan oireista ovat ihan että 'mit vit siinä utelet'. [/quote] Ne oireet kuvataan lääkärille, ei ole mitään hyötyä kertoa niitä jollekin hoitajista joka ei kumminkaan voi tehdä mitään asialle. Lääkärit ymmärtävät muutenkin paremmin vaitiolovelvollisuuden kuin meidän kylän juoruak...siis hoitajat.
[/quote]
Aika monet potilaat tulevat sairaanhoitajan vastaanotolle, ja lääkäriä konsultoidaan tarvittaessa. Myös ennen päiväkirurgisia toimenpiteitä sairaanhoitajan tehtävä on haastatella potilas.
Kuka tahansa joka häiritsee, kun syödään pullaa, kahvitellaan ja luetaan Hymyä.
Ylimieliset ihmiset, jotka esim. Tytöttelevät, käskyttävät, nöyryyttävät, jotka tekevät selväksi, että hoitsu ei ole heidän silmissä mitään. Sitten on tietysti huorittelevat ja uhkaavasti käyttäytyvät narkit ja deliriumpotilaat.
Aggressiiviset, arvaamattomat ja väkivaltaiset potilaat (etenkin jos johtuu jostain muusta syystä kuin sellaisesta mihin potilas ei pysty itse vaikuttamaan, esim. sekakäyttäjät ja narkit tai muuten vaan v*ttupäät. Psykoottiset mt-potilaat ja sekavat dementikot asia erikseen, vaikka ei nekään mitään lempipotilaita ole, niin ehkä arvaamattoman käytöksen voi jollain tasolla ymmärtää....). Ylimieliset potilaat, jotka luulevat tietävänsä enemmän kuin hoitajat/lääkärit. Alkoholin suurkuluttajat. Oireitaan/sairaskohtausta feikkaavat. Kaikkimullenyttänneheti-potilaat. Potilaat, jotka ovat kuoleman kielissä heti kun pieni naarmu sormessa tai kynsi irti. Seksuaalisen häirinnän puolelle meneviä juttuja viljelevät potilaat. Vaativat omaiset. Välinpitämättömät omaiset.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 20:14"]Yksikään ammattimainen hoitaja ei vastaile tällaisiin kysymyksiin ja varsinkaan tällaisella palstalla.
[/quote]
Onko se jotain salaista tietoa? Ei. Kyllä ihmisiä varmasti kiinnostaa millaisten asioiden kanssa hoitajat painivat. Minusta se on aivan ok. Minua ainakin kiinnostaa kovasti miten ne pienellä palkalla kituuttavat hoitajat kestää kaikenlaisia kusipäitä. Ne kun joutuu hoitamaan ihan kaikkia ihmisiä mihinkään ominaisuuksiin katsomatta. Mielenkiintoista kuulla mikä minkäkin alan hoitajaa ärsyttää eniten. Vanhusten puolella ärsyttää varmaan aivan eri astiat kuin vaikka ensiavussa.