Miksihän uskovaiset on niin usein oudon näköisiä/rumia?
Olen juuri Jeesus-ihmisten leiripäivässä syömässä lettuja.
Onko niin, että uskosta/näistä piireistä vastauksia etsivät enemmän ihmiset, joilla ei ole edellytyksiä "onnistua" pinnallisessa elämässä?
Yksikään mies ei ole komea eikä nainen kaunis, rumia on ja sitten korkeintaan tavallisen näköisiä.
Kommentit (47)
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 16:32"]
Se lähti kun isäni tappoi itsensä. Minä olen siis kai sopimaton kun isäni teki synnistä pahimman :(
[/quote]
Synneistä pahimman... Voi vittujen kevät.
Minun nähdäkseni uskovaiset on ihan yhtä kauniita tai rumia kuin muutkin ihmiset. Ei tosiaan voi yleistää. Tosin, mä en ole koskaan nähnyt todella rumaa uskovaista naista. Sen mitä naiset ehkä ulkomuodon koreudessa jollekin meikkipelleille häviävät, voittavat sisäisen kauneuden hehkuessa silmistä.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 16:46"]
Minä taas olen miettinut miksi monet uskovaiset naiset käyttävät pitkiä hameita. Onko joissain uskovaispiireissä housut naisella syntiä tms? Juurikin näillä jotka kiertävät kadulla levittämässä lappuja on ihan aina pitkä hame.
[/quote]
Jehovan todistaja-naisten täytyy pitää hametta, mutta se ei olekaan kristillinen yhteisö.
Jaa-a. Aika monista "lahkolaisista" kyllä näkee, että kuuluvat johonkin lahkoon. Lestadiolaiset tunnistaa usein muiden naisten joukosta, muutenkin kuin lapsimääränsä perusteella. Hiukset ovat usein pitkät ja luonnollisen väriset, meikin hitustakaan ei ole kasvoissa ja pukeutuminen on pelkistettyä tai sitten korostetun "luomua". Olen nähnyt tyylikkäitä ja kauniita lestadiolaisnaisia, mutta meikin täydellinen puuttuminen paljastaa uskonnon.
Suoranaisen rumiksi en sanoisi ketään, mutta kyllähän se meikittömyys tekee monesta todella valjun näköisen, jos on hyvin vaalea muuten. Suomalaisnaiset, jotka ovat kääntyneet islaminuskoon, ovat usein erityisen valjun näköisiä, ehkä se musta huntu tekee sen vaaleille kasvoille.
Olen uskovainen ja omasta mielestäni jokseenkin epätavallisen näköinen. Tosin olin jo ennen uskoontuloakin niin en tiedä onko noiden kahden asian välillä minkäänlaista korrelaatiota...
Oma näkemykseni on aika päinvastainen ap:n kanssa. Mitä nyt olen nuorten uskovien jutuissa pyörinyt niin kyllä siellä on suurin osa tosi kivan näköisiä.
Kannattaisi ehkä jättää se muiden ulkonäön ruotiminen/stereotypiointi vähemmälle ja keksiä jotain muuta tekemistä näin kesäkuun kunniaksi.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 17:38"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 16:50"]
Suvaitsevaiset piirit, saa tulla sellaisena kuin on.
[/quote]
Juu, kaikkia kunnioitetaan ja kaikien arvokkuus omana itsensä tunnustetaan. Esim seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen yms.
[/quote]
Suuntauksia ja tulkintoja on erilaisia, toisissa korostuu enemmän juuri suvaitsevaisuus ja armo, toiset taas on lakihenkisempiä. Sukupuolivähemmistöille on järjestetty ihan omia hengellisiä tilaisuuksiakin (muutakin siis kuin eheytystä ;).
Moni kristitty (ei kaikki) pitää heteroavioliittoa ihanteena ja onhan siihen ihan ihmisjärjellä löytyviä selityksiäkin. Onhan heterosekti terveellisempää kuin esim. kahden miehen välinen ja lasten saaminen yksinkertaisempaa, miehen ja naisen voidaan katsoa ominaisuuksiltaan täydentävän toisiaan. Harvassa on kuitenkin kiihkeän homovastaiset kristityt ja homovastaisuutta löytyy myös ateisteista, huom.