Nuoriso- vai aikuiskoulutus?
Hain lähihoitajan aikuiskoulutukseen (näyttötutkinto) ja yhteishaussa lähihoitajalinjalle. Pääsin molempiin. Ensi viikolla pitäisi päättää kumpaan menen.
Olen 26-vuotias 4-vuotiaan tytön äiti. Kumpi koulutus olisi minulle parempi?
Kommentit (10)
Nuorisopuolen on ainakin Helsingissä helpompi. Sielläkin on ikäisiä. Aikuispuolella enemmän itsenäistä tehtävää. Onnenkauppaa kummassakin millaisia opettajia sattuu. Mieti vaikka matkaa.
Aikuispuoli ehdottomasti! Älä lähde juuri peruskoulusta päässeiden sekaan. Opotkin suosittelee aikuispuolta yli 20 vuotiaille. Itse 24 vuotiaana vaihdoin nuorisopuolelta aikuispuolelle nyt keväällä ja todellakin parempi näin.
Aikuispuoli, itse opiskelen lähihoitajaksi aikuispuolella enkä osaisi kuvitellakaan olevani nuorisopuolella. Olen 25-vuotias.
Siis jos hait nuorisopuolelle yo ryhmään tai erillishaussa niin olet kaltaisesi parissa. Jos sinulla ei ole yo-tutkintoa tai muuta tutkintoa niin valitse sitten aikuisten koska muuten olet tosi rasittavien nuorten seurassa.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 15:57"]Nuorisopuolen on ainakin Helsingissä helpompi. Sielläkin on ikäisiä. Aikuispuolella enemmän itsenäistä tehtävää. Onnenkauppaa kummassakin millaisia opettajia sattuu. Mieti vaikka matkaa.
[/quote]
Samassa koulussa molemmat.
Mietin sitäkin kun aikuiskoulutus on kaksivuotinen ja nuorisokoulutus kolmivuotinen. Onkohan siinä aikuiskoulutuksessa tiukka tahti? Tosin yhteisiä opintojahan tuossa nuorisokoulutuksessa on. Nuorisokoulutuksessa taitaa olla enemmän opetusta ja aikuiskoulutuksessa enemmän itsenäistä opiskelua. Yritän miettiä sitäkin kumpi onnistuu paremmin lapsen kanssa. Etätehtäviä voi olla vaikeampi tehdä jos lapsi on kotona.
Ap
Aikuispuoli. Ellet 16v mautojonnejen ja jonnien sekaan.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 15:58"]Aikuispuoli ehdottomasti! Älä lähde juuri peruskoulusta päässeiden sekaan. Opotkin suosittelee aikuispuolta yli 20 vuotiaille. Itse 24 vuotiaana vaihdoin nuorisopuolelta aikuispuolelle nyt keväällä ja todellakin parempi näin.
[/quote]
Minulle taas opo suositteli nuorisopuolta. Ainoana miinuksena sanoi sen yhteiset aineet kun ne on "turhia". Liikuntakin on nykyään pakollinen myös täysi-ikäisille.
Saitko ihan helposti vaihdettua? Mietin sitäkin jos aloitan nuorisopuolella ja vaihdan jos tuntuu siltä.
Ap
Ok. Nuorisopuolen koulutus on 3 vuotta jos sinulla ei ole yo-tutkintoa tai muuta opiskelua taustalla että olisit pakolliset enkun ja ruotsin jne käynyt. Muutoin 2 v sekin. Sinun ottaisin aikuiskoulutuksen jos tilanne on tuo. Tai ehkä sinun paikkakunnallasi 16-vuotiaat on kivoja:)
Listatkaa molempien hyviä ja huonoja puolia. Olen ihan 50-50. :D
Ap
aikuis