Voimakastahtoinen=kuriton
Ei vitsi mua huvittaa tää mammojen kuvaus lapsestaan; voimakastahtoinen ja temperamenttinen. Kun todellisuudessa lapsi on
a) vauva, jotka vaatii kaikkea huutamalla tai
b) normaali tahto-ikäinen
Kommentit (5)
Joo oon kans sitä mieltä että varsinkaan alle 1v ei ole voimakastahtoinen, on vain eritasoisia vanhempia, jotka lukevat lapsensa viestejä; osa paremmin (= "se kuuluisa helppo lapsi") ja osa huonommin (= vauva turhautuneena kokeilee viimeistä keinoaan saada haluamansa ruokaa yms, eli huutaa)
Voimakastahtoisesta tulee helpommin kuriton kuin myöntyvästä lapsesta, sen verran sanoissasi on perää. Ne eivät kuitenkaan ole sama asia. Itselläni on tuollainen voimakkaan temperamentin omaava kuopus ja on todellakin ns. tuhannen toiston lapsi kun esikoinen totteli kerrasta. Johdonmukaisuus on myös täysin välttämätöntä kasvatuksesta.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 16:05"]Joo oon kans sitä mieltä että varsinkaan alle 1v ei ole voimakastahtoinen, on vain eritasoisia vanhempia, jotka lukevat lapsensa viestejä; osa paremmin (= "se kuuluisa helppo lapsi") ja osa huonommin (= vauva turhautuneena kokeilee viimeistä keinoaan saada haluamansa ruokaa yms, eli huutaa)
[/quote]
Samaa mieltä. Ap
No kyllä se vanhempanakin lapsena tuppaa olemaan curling-vanhempien ainoana aina kaiken saanut mukamas "voimakastahtoinen". Yhdellä kaverillanikin on tällainen käytännössä aika voimakkaita narsistin piirteitä omaava tyttö. Välillä ihmettelen miten käy, kun isi ja äiti ei olekaan siloittamassa tietä sitten myöhemmässä elämässä, opiskelussa ja töissä.