Voiko sulakkeet vaurioitua jos otan ne joka yö pois päältä
Eli kävelen unissani ja olen aika monta kertaa herännyt palohälytykseen, tän takia napsautan sulakkeet pois päältä yöksi. Voiko ne vaurioitua tästä napsuttelusta?
Kommentit (26)
Itsekin olen unissakävelijä ja sen takia vuosikausia on pitänyt ottaa sulakkeet yöksi pois. Ei oo vielä ainakaan mennyt rikki
Eikö sulla ole jääkaappia ja pakastinta? En mä ainakaan vois ottaa sulakkeita pois tai katkaista päävirtaa noiden takia. Ja pimeässäkö sä yöllä hapuilet vessaan?
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:46"]Mites teidän pakastimet ja muut?
[/quote]
Pakastimessa ei varmaan oo tulipalon vaaraa
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:44"]
Itsekin olen unissakävelijä ja sen takia vuosikausia on pitänyt ottaa sulakkeet yöksi pois. Ei oo vielä ainakaan mennyt rikki
[/quote]
Onpa kivaa tavata kohtalontoveri! Oletko sinä kävellyt unissasi kauan? Miten suhtaudut näihin kävelyihin?
Mulle on aina aikalainen järkytys kun herään aamulla ja huomaan että olen kävellyt unissani. Yleensä yritän kokata jotain ja siksi otan hellasta sähköt pois päältä yöksi.
(vastaus samalla toiselle kysyjälle)
Jos pääkytkimestä otetaan sähköt pois, niin sehän sammuttaa kaikki sähkön, eli pakkasestakin menee ruuat pilalle.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:48"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:44"]
[/quote]
Onpa kivaa tavata kohtalontoveri! Oletko sinä kävellyt unissasi kauan? Miten suhtaudut näihin kävelyihin?
Mulle on aina aikalainen järkytys kun herään aamulla ja huomaan että olen kävellyt unissani. Yleensä yritän kokata jotain ja siksi otan hellasta sähköt pois päältä yöksi.
(vastaus samalla toiselle kysyjälle)
Jos pääkytkimestä otetaan sähköt pois, niin sehän sammuttaa kaikki sähkön, eli pakkasestakin menee ruuat pilalle.
[/quote]
Siis ap
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:46"]
Eikö sulla ole jääkaappia ja pakastinta? En mä ainakaan vois ottaa sulakkeita pois tai katkaista päävirtaa noiden takia. Ja pimeässäkö sä yöllä hapuilet vessaan?
[/quote]
Jääkaapille on oma sulakkeensa. Ja ap:lle vastaus kysymykseen, ei ole haittaa.
Ei, mutta laitteisiin saattaa tulla vikoja.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:51"]
[/quote]
[/quote]
Pääsulake ottaa kaikesta virrat pois, eli on haittaa.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:52"]Ei, mutta laitteisiin saattaa tulla vikoja.
[/quote] ihmettelinkn, miksi joudun uusimaan kodinkoneet pari kertaa vuodessa, sähkökatkojen takia.
Kyllä ne varmaan ajastaan (pitkän pitkän ajan jälkeen) menevät paskaksi, mutta ei varmaan edes sinun elinikänäsi. Toisaalta itse "sulakkeet" (jotka nykyään ovat useimmiten releitä) ovat vaihdettavia osia, joten hajotkoon jos hajoavat. Vaihtaa sitten uuteen.
Mitä ruokaa te yleensä öisin kokkaatte? Tavallaanhan toi on aika kiva kun nukkuessaan voi valmistää päivän ruuan :)
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:55"]
Mitä ruokaa te yleensä öisin kokkaatte? Tavallaanhan toi on aika kiva kun nukkuessaan voi valmistää päivän ruuan :)
[/quote]
Kun tekisinkin kaikenlaisia salaatteja tai muita tuommoisia kivoja, mutta bravuurina on ollut pohjaanpalaneet keitetyt kananmunat, hiillostuneet kanafileet, palanut nakkikastike ja hiiltyneen palaneet coctailpiirakat. Tässä ihan vain alkua. Ja voin kertoa on että ihan saakelin pelottavaa herätä palohälyttimen soittoon, olohuoneen sohvalta, sängystä taikka eteisen nurkasta seisomasta. Se_on_tosi_pelottavaa.
Ap
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:53"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
En puhunutkaan pääkatkaisijasta, vaan sulakkeista. Huoletta voi pistää muut sulakkeet pois päältä, kunhan jättää jääkaapin sulakkeen päälle.
Jos itse kärsisin tällaisesta ongelmasta, lukitsisin makuuhuoneen oven yöksi.
Napsautetaan meilläkin automaatti sulakkeet pois päältä hellasta ettei tuu kenenkään vahingossa napsautettua päälle..kolme lasta..ei kai ne vaurioidu?
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 14:02"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:53"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
En puhunutkaan pääkatkaisijasta, vaan sulakkeista. Huoletta voi pistää muut sulakkeet pois päältä, kunhan jättää jääkaapin sulakkeen päälle.
[/quote]
Kiitos! Ap
Meillä on liedessä ajastin, joka estää sen käytön klo 21.00 ja 06.00 välisenä aikana. Ajastimen saa ohitettua, mutta se on niin monimutkaista, etten siihen unissani kykene.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:39"]
Eli kävelen unissani ja olen aika monta kertaa herännyt palohälytykseen, tän takia napsautan sulakkeet pois päältä yöksi. Voiko ne vaurioitua tästä napsuttelusta?
[/quote]Käännä pääkytkin pois yöksi.